Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Bettingmatadoren

Jeg sover dårligt - noget I kan anbefale?

Recommended Posts

snoozz

Jeg bruger Melatonin, da baldrian ingen effekt har på mig.  Du skal sagtens få det uden at skulle til lægen først (bestil fra udlandet, ingen problemer i det udover der går lidt tid inden det kommer.

Og ellers som foreslået lyde. Jeg ved at da min mor havde samme problem købte hun en hovedpude der kunne afspille lyden af regnvejr, det hjalp på hende.

Og så er der jo den sidste løsning: en halv flaske snaps/vodka/rom om aftenen, så falder de fleste i søvn og sover hele natten. Måske ikke den bedste løsning hvis du skal tidligt op på dit nye job dog ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone

Trådstarter antyder, at han er ansat i den meget pressede og stressede bettingbranche. Det kan godt ligne en tanke, at han er udsat for alt for meget arbejdspres til dagligt.

Det er derfor vigtigt at koble af om aftenen. Prøv at undlade at tænke på arbejdet efter at du er kommmet hjem. Sig til dig selv, at når du har fri, er det forbudt at tænke på arbejde overhovedet. Prøv at fokusere på at lave noget, der er sjovt. Gå evt en tur, få noget frisk luft eller se en god film, så du rigtigt kan slappe af.

Derudover var der én der skrev, at mange mennesker sover dårligt på grund af trådløse teknologier. Så mente Modpol, at vedkommende skulle tage en sølvpapirshat på. Men altså, det er et faktum, at hvis man sover ved siden af en mobiltelefon, så sover man generelt dårligere end hvis man ikke gør. Det har intet med konspirationsteori at gøre. Det er almindelig sund fornuft, at man ikke sover med mobilen nær sin seng. Eller for den sags skyld andre elektroniske installationer.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol

baldrian

For 13 timer siden, snoozz skrev:

Jeg bruger Melatonin, da baldrian ingen effekt har på mig.  Du skal sagtens få det uden at skulle til lægen først (bestil fra udlandet, ingen problemer i det udover der går lidt tid inden det kommer.

Og ellers som foreslået lyde. Jeg ved at da min mor havde samme problem købte hun en hovedpude der kunne afspille lyden af regnvejr, det hjalp på hende.

Og så er der jo den sidste løsning: en halv flaske snaps/vodka/rom om aftenen, så falder de fleste i søvn og sover hele natten. Måske ikke den bedste løsning hvis du skal tidligt op på dit nye job dog ;)

Baldrian virker men det er en langtids effekt dvs over dage og uger, ikke en her og nu effekt.

Det er ikke en sovepille men fint hvis man har uro eller stres og derfor har vanskeligt ved at falde til ro.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 9 timer siden, Lucianone skrev:

Derudover var der én der skrev, at mange mennesker sover dårligt på grund af trådløse teknologier. Så mente Modpol, at vedkommende skulle tage en sølvpapirshat på. Men altså, det er et faktum, at hvis man sover ved siden af en mobiltelefon, så sover man generelt dårligere end hvis man ikke gør. Det har intet med konspirationsteori at gøre. Det er almindelig sund fornuft, at man ikke sover med mobilen nær sin seng. Eller for den sags skyld andre elektroniske installationer.

Jeg har ikke sagt noget om sølvpapirshat, det jeg er siger er, det er udokumenteret. Det betyder ikke at det ikke er rigtigt, alt er jo  udokumenteret indtil der er forsket i det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Michael2020
On 22/7/2018 at 18:18, Bettingmatadoren skrev:

Hejsa.

Jeg har gennem de sidste 2-3 mdr. døjet med at falde i søvn. Jeg har fået et nyt job for 5 mdr. siden, og har måske tidl. haft en tendens til at stresse for meget over tingene. Det tror jeg kan være en af årsagerne til, at jeg ikke kan falde ordentlig til ro, fordi tankerne kører rundt i hovedet på mig. Jeg ved godt, at det handler om psykisk at være i balance, da man så også sover bedre. Jeg gad dog godt at høre om I har nogle forslag til nogle naturlige sovemidler/sovepiller af en art. Jeg har selv læst en del om bl.a. melatonin, men også tryptofan har jeg bl.a. læst lidt om her: https://melatoninguide.dk/hvad-er-tryptofan/ og så vidt jeg an forstå, kan det købes i alm. håndkøb modsat f.eks. melatonin. Hvad tænker I? Har I nogle erfaringer med alternativer til sovepiller.?

Forslag:

• Sov i et rum uden elektronik.
  • Sluk al elektronik i dit hjem, inden du lægger dig til at sove.
  • Spis grøntsager hver dag. Spis mindst ét løg om dagen.
  • Drik vand hver dag. Drop kaffe, te og sukker drikke. 
  • Spis kun kød en til to gange om ugen. Fisk kun én gang hver fjortende dag. 
  • Som andre har forslået så hold fri når du har fri. Meget vigtigt. 
  • Drop fjernsyn og computer, eller minimer dem til 1 time i din fritid.
  • Lyt til afslappende musik når du er hjemme. Men ikke når du skal sove.
  • Sæt pauseknap på venner, bekendte og familiemedlemmer der stresser dig.
  • Overvej om du lever et for stresset liv. Såfremt du gør så søg hjælp til at finde årsagerne og påbegynd forandringen.
  • Tankemylder kan skyldes uafklarede forhold. Såfremt det er tilfældet så få dem afklaret. Søg hjælp såfremt du ikke kan på egen hånd.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...