Bettingmatadoren

Jeg sover dårligt - noget I kan anbefale?

Recommended Posts

Bettingmatadoren

Hejsa.

Jeg har gennem de sidste 2-3 mdr. døjet med at falde i søvn. Jeg har fået et nyt job for 5 mdr. siden, og har måske tidl. haft en tendens til at stresse for meget over tingene. Det tror jeg kan være en af årsagerne til, at jeg ikke kan falde ordentlig til ro, fordi tankerne kører rundt i hovedet på mig. Jeg ved godt, at det handler om psykisk at være i balance, da man så også sover bedre. Jeg gad dog godt at høre om I har nogle forslag til nogle naturlige sovemidler/sovepiller af en art. Jeg har selv læst en del om bl.a. melatonin, men også tryptofan har jeg bl.a. læst lidt om her: https://melatoninguide.dk/hvad-er-tryptofan/ og så vidt jeg an forstå, kan det købes i alm. håndkøb modsat f.eks. melatonin. Hvad tænker I? Har I nogle erfaringer med alternativer til sovepiller.?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DDR

Et godt knald plejer at hjælpe 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bettingmatadoren

Haha. Det kan der være noget om ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ottoleisner

hvis du drikker kaffe så drop det efter kl 17,eller løb en god tur inden sengetid

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DDR
For 8 timer siden, fætter højbens fætter skrev:

løb en god tur inden sengetid

Det er nok det værste du kan gøre....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Jeg har/havde problemer med varmt soveværelse, og selvom der kun kort luftes ud (10-15mins) så kunne rummet ikke holde en lav temp.

Så jeg døjede med varmt værelse og pga det , gik det galt.

Lykken er fundet.  En batterioplader på 10.000 og en USB blæser fra aliexpress, og den kører nok 16 timer, og den holde flere dage, endnu ikke opladt batteri, så er der lidt cirkulation derinde, og ikke nok med det, man vågner også op og er lidt mindre tør i halsen hvis man har gispet og snorket. Så bare det, at den ikke blæser direkte i hovedet, men bare på siden  ved sengen f.eks natbord, så virker det synes jeg.

Og det er ikke en dyr løsning.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol

Baldrian er beroligende og kan købe hos matas, det er godt hvis du har uro over længere tid.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
EMFSMOG

Du skriver at du har skiftet job og 2-3 måneder efter har fået svært ved at sove. En mulig årsag kan være ”en samlet” overeksponering fra de trådløse mikrobølger, altså ikke nødvendigvis fra dit nye job, men at den samlet eksponering er blevet for stor og nu protestere din krop. Prøv at sluk al WiFi og Bluetooth i dit soveværelse og læg din mobiltelefon ind i stuen, måske hjælper det !!! Hvis din nye arbejdsplads er fyldt med trådløse apparater kan du måske få lov til at få ledningsført din computer arbejdsplads, for de mikrobølger er altså ikke så uskyldige og harmløse som vi er blevet bildt ind.

Mvh. EMFSMOG manden

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DDR

Jeg anbefaler en hat af sølvpapir

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind