dewey

Israel har frataget arabiske borgere ret til selvbestemmelse

Recommended Posts

Gæst
On 7/8/2018 at 08:47, modpol skrev:

Dit link har dog INTET med Biblen at gøre,

Hvor har jeg skrevet det?

On 7/8/2018 at 08:47, modpol skrev:

På pinsedagen i år 33 indførte Jesus så en ny pagt

Jesus indførte ikke en ny pagt, Han er den nye pagt... Det de fik på Pinsedagen var Helligånden, det var først efter Jesus havde forladt dem. Det er muligt du har fået tudet ørerne fulde, men du glemte hvis at læse den for dig selv.

Hvis du havde læst Bibelen, ville du vide hvorfor Jøderne stadig er Gud's folk, og hvad han vi gøre for at fuldende dem. Men jeg gider ikke spilde min tid på at kaste perler for svin. Det eneste jeg har svaret for er, at Palæstina, det palæstinensiske folk og deres rettigheder er medieskabt og derfor kan du ikke læse om det i Bibelen. Israel tilhører Gud's folk og Jerusalem er hovedstaden i Israel, længere er den ikke!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 13 timer siden, Tim Hansen skrev:

Hvor har jeg skrevet det?

Jesus indførte ikke en ny pagt, Han er den nye pagt... Det de fik på Pinsedagen var Helligånden, det var først efter Jesus havde forladt dem. Det er muligt du har fået tudet ørerne fulde, men du glemte hvis at læse den for dig selv.

Hvis du havde læst Bibelen, ville du vide hvorfor Jøderne stadig er Gud's folk, og hvad han vi gøre for at fuldende dem. Men jeg gider ikke spilde min tid på at kaste perler for svin. Det eneste jeg har svaret for er, at Palæstina, det palæstinensiske folk og deres rettigheder er medieskabt og derfor kan du ikke læse om det i Bibelen. Israel tilhører Gud's folk og Jerusalem er hovedstaden i Israel, længere er den ikke!

Nej Mattæus 21:43 tale specifik om at de ikke længer er Gud folk, understreges også i Mattæus 23:37-38.

Romerne 9:24, 1 Peter 2:9-10, Mattæus 21:43, Apostelgerninger 10:34-35.

Skriftstederne kan slås op på https://www.biblegateway.com/ Hvor man kan anvende eks. "Biblen på hverdagsdansk".

Jesus indførte den nye pagt og en ny lov, som skulle skrives i deres hjerter. Den nye pagt afløste Abrahams pagten om nationen Israel, og kristi lov afløste moseloven.

Hebræerne 9:15-28 Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

15 Formålet med, at Kristus formidlede en ny pagt, var, at han gennem sin død kunne skabe forsoning for alle de synder, der blev begået under den gamle pagt, så de mennesker, Gud kalder på, kan få opfyldt det løfte om evige velsignelser, som Gud havde givet. 16-17 For det er med pagten som med et testamente: Det kan først træde i kraft, når den, som har oprettet det, er død.

18 Således kunne den første pagt heller ikke træde i kraft uden blodsudgydelse. 19 Dengang Moses havde oplæst alle lovreglerne for hele folket, tog han blodet fra de slagtede tyrekalve og gedebukke, blandede det med vand og stænkede det både på lovbogen og på hele folket.[a] Til bestænkningen brugte han grene fra isopbuske og skarlagenrød uld. 20 Derefter sagde han: „Dette blod besegler den pagt, som Gud har befalet jer at overholde.” 21 På samme måde stænkede han blod på åbenbaringsteltet og på alle de redskaber, der blev brugt af præsterne. 22 Stort set alt under den gamle pagts forordninger blev renset ved, at der blev stænket blod på det, og uden blodsudgydelse var ingen tilgivelse mulig.

23 Derfor var det nødvendigt, at den jordiske helligdom, som er et billede på den himmelske helligdom, blev renset med blodet fra offerdyrene. Men den virkelige, åndelige helligdom i Himlen krævede et andet og stærkere offer. 24 Kristus gik ikke ind i den helligdom, som er bygget af mennesker, og som er et billede på den himmelske helligdom. Nej, han gik ind i selve Himlen og kan nu træde frem for Guds ansigt på vores vegne. 25-26 Ypperstepræsterne går år efter år ind i det allerhelligste rum med offerblod, som dog ikke er deres eget. Hvis Jesus skulle skabe forsoning for vores synder på tilsvarende måde, så skulle han have ofret sig selv masser af gange lige fra verdens grundlæggelse. Men nu har han åbenbaret sig ved tidernes afslutning for ved sit offer at gøre ende på synden én gang for alle. 27 Og ligesom det er ethvert menneskes lod én gang at dø og senere blive stillet for Guds domstol, 28 sådan måtte Kristus dø én gang for at bære straffen for utallige menneskers synder. Når han senere kommer tilbage, er det ikke for at ofre sig selv igen, men for at frelse alle dem, der med forventning ser frem til hans komme.

Redigeret af modpol

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 3 timer siden, modpol skrev:

Nej Mattæus 21:43 tale specifik om at de ikke længer er Gud folk, understreges også i Mattæus 23:37-38.

Romerne 9:24, 1 Peter 2:9-10, Mattæus 21:43, Apostelgerninger 10:34-35.

Skriftstederne kan slås op på https://www.biblegateway.com/ Hvor man kan anvende eks. "Biblen på hverdagsdansk".

Jesus indførte den nye pagt og en ny lov, som skulle skrives i deres hjerter. Den nye pagt afløste Abrahams pagten om nationen Israel, og kristi lov afløste moseloven.

Hebræerne 9:15-28 Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

15 Formålet med, at Kristus formidlede en ny pagt, var, at han gennem sin død kunne skabe forsoning for alle de synder, der blev begået under den gamle pagt, så de mennesker, Gud kalder på, kan få opfyldt det løfte om evige velsignelser, som Gud havde givet. 16-17 For det er med pagten som med et testamente: Det kan først træde i kraft, når den, som har oprettet det, er død.

18 Således kunne den første pagt heller ikke træde i kraft uden blodsudgydelse. 19 Dengang Moses havde oplæst alle lovreglerne for hele folket, tog han blodet fra de slagtede tyrekalve og gedebukke, blandede det med vand og stænkede det både på lovbogen og på hele folket.[a] Til bestænkningen brugte han grene fra isopbuske og skarlagenrød uld. 20 Derefter sagde han: „Dette blod besegler den pagt, som Gud har befalet jer at overholde.” 21 På samme måde stænkede han blod på åbenbaringsteltet og på alle de redskaber, der blev brugt af præsterne. 22 Stort set alt under den gamle pagts forordninger blev renset ved, at der blev stænket blod på det, og uden blodsudgydelse var ingen tilgivelse mulig.

23 Derfor var det nødvendigt, at den jordiske helligdom, som er et billede på den himmelske helligdom, blev renset med blodet fra offerdyrene. Men den virkelige, åndelige helligdom i Himlen krævede et andet og stærkere offer. 24 Kristus gik ikke ind i den helligdom, som er bygget af mennesker, og som er et billede på den himmelske helligdom. Nej, han gik ind i selve Himlen og kan nu træde frem for Guds ansigt på vores vegne. 25-26 Ypperstepræsterne går år efter år ind i det allerhelligste rum med offerblod, som dog ikke er deres eget. Hvis Jesus skulle skabe forsoning for vores synder på tilsvarende måde, så skulle han have ofret sig selv masser af gange lige fra verdens grundlæggelse. Men nu har han åbenbaret sig ved tidernes afslutning for ved sit offer at gøre ende på synden én gang for alle. 27 Og ligesom det er ethvert menneskes lod én gang at dø og senere blive stillet for Guds domstol, 28 sådan måtte Kristus dø én gang for at bære straffen for utallige menneskers synder. Når han senere kommer tilbage, er det ikke for at ofre sig selv igen, men for at frelse alle dem, der med forventning ser frem til hans komme.

Du må beslutte dig til, hvad det er du ønsker at diskutere, er det emnet eller er det Bibelen?

Du er bagud på point på begge områder, fordi du blander ting sammen og forstår ikke det du læser. Bibelen skal læses i sin helhed og ikke forstås med din forstand, men i den samme ånd, som den er skrevet med og i.

Salme 119, vers 160 er et af mine ynglings vers “Summen af dine ord er sandhed, 

og alle dine retfærdige bud gælder i evighed.”

Og lad være med at læse Bibelen på hverdags dansk, den er ikke oversat i Gud’s ånd, men i det modsatte.

God læselyst, og du skal bare give den gas, slutningen er meget vigtig for, at forstå Gud’s ord.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol

Ah dit svare er udokumenterbare påstande, javel, så kan jeg beder forstår hvorfor du har holdninger som ikke svarer til din religion, fordi din forståelser for din egen religion er mangelfuld.

Redigeret af modpol

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 1 time siden, modpol skrev:

Ah dit svare er udokumenterbare påstande, javel, så kan jeg beder forstår hvorfor du har holdninger som ikke svarer til din religion, fordi din forståelser ikke din egen religion er mangelfuld.

Dit svar er der nu heller ikke megen sammengæng i, men lad nu det ligge ;) 

Jeg har ikke nogen religion, den er menneskeskabt og er ikke noget jeg beskæftiger mig med... Jeg har haft et møde med Jesus og er kommet til tro. Ordet kristen stødte vi første gang på i Apostlenes Gerninger, og var noget andre kaldte dem der fulgte Kristus og altså er Kristus følgere blevet til ordet kristen. 

Der er intet i mine holdninger der er i strid med Bibelen, du skal blot læse den til ende og komme til tro, så vil også du forstå, at den der forbander Israel, forbander sig selv, og at Gud's vilje er, at Han's folk vender tilbage til Israel, som sket er. 

Der er ingen mening i for mig, at jeg begynder at diskutere Bibelens indhold med en erklæret hedning, også det kan du læse i min elskede Bibel, du vil aldrig så længe mørket er over dig, forstå Gud's ord. Du vil forsøge med din forstand, men den slår ingenlunde til. 

Endnu en gang, så svarede jeg for emnet, men heller ikke der slår din forstand til.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
On 10/8/2018 at 14:57, Tim Hansen skrev:

Dit svar er der nu heller ikke megen sammengæng i, men lad nu det ligge ;) 

Jeg har ikke nogen religion, den er menneskeskabt og er ikke noget jeg beskæftiger mig med... Jeg har haft et møde med Jesus og er kommet til tro. Ordet kristen stødte vi første gang på i Apostlenes Gerninger, og var noget andre kaldte dem der fulgte Kristus og altså er Kristus følgere blevet til ordet kristen. 

Der er intet i mine holdninger der er i strid med Bibelen, du skal blot læse den til ende og komme til tro, så vil også du forstå, at den der forbander Israel, forbander sig selv, og at Gud's vilje er, at Han's folk vender tilbage til Israel, som sket er. 

Der er ingen mening i for mig, at jeg begynder at diskutere Bibelens indhold med en erklæret hedning, også det kan du læse i min elskede Bibel, du vil aldrig så længe mørket er over dig, forstå Gud's ord. Du vil forsøge med din forstand, men den slår ingenlunde til. 

Endnu en gang, så svarede jeg for emnet, men heller ikke der slår din forstand til.

Ok, jamen det stemmer fint overens med Biblen budskab om at forkynde ikke at ville tale religion med hedninge.

Det passer også godt med de nævnte skriftsteder, at fastholde Jøderne som Guds folk, selvom Kristus sagde noget andet og samtlig kirker er uenige med dig i den udlægning.

Vi er dog enige så lang at religion er menneskeskabt, meeen dit møde med Jesus come on, det kan du ikke forvente at nogen skal tror på bare fordi du siger det, uden beviser. Og hvorfor kun dig og ikke os andre, er det ikke de syge som trænger til læge og ikke de raske?

Hvorfor er det, at dem har mødt Jesus til stadighed ikke fostår og følger Biblens ord, at almindelig kristne ikke gør det giver mening fordi de reelt ikke er religiøse men en omvendt burde være mere ihærdigt og loyal imod troen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 7 timer siden, modpol skrev:

Ok, jamen det stemmer fint overens med Biblen budskab om at forkynde ikke at ville tale religion med hedninge.

Det passer også godt med de nævnte skriftsteder, at fastholde Jøderne som Guds folk, selvom Kristus sagde noget andet og samtlig kirker er uenige med dig i den udlægning.

Vi er dog enige så lang at religion er menneskeskabt, meeen dit møde med Jesus come on, det kan du ikke forvente at nogen skal tror på bare fordi du siger det, uden beviser. Og hvorfor kun dig og ikke os andre, er det ikke de syge som trænger til læge og ikke de raske?

Hvorfor er det, at dem har mødt Jesus til stadighed ikke fostår og følger Biblens ord, at almindelig kristne ikke gør det giver mening fordi de reelt ikke er religiøse men en omvendt burde være mere ihærdigt og loyal imod troen.

Jesus sagde: Gå ud i verden og fortæl om evangeliet... Det gør jeg hver dag, både i mine handlinger og i mine ord, men han sagde også, at vi skulle lade sådan nogle som dig være, fordi det ikke giver mening, når i alligevel ikke vil høre på os.

Jesus taler også om et Hellig Israel, så der er intet ubibelsk i det jeg siger, du kunne også læse hvordan det hele slutter, i åbenbaringens bogen. Ja der er helt sikkert jøder der går i fortabelse, men der er flere der er frelste.  Evangeliet er for alle, det er Guds kraft til frelse for enhver, som tror, både for jøde, først, og for græker. 

Når vi taler om at vi har fået et møde med Jesus, så er det ikke nødvendigvis et fysisk møde, men et møde i ånden, hvor man ikke er i tvivl, og der kommer man så til tro. Du forsøger at forklare det med din forstand, men det virker modsat af verden. I verden vil du se det, før du tror det. Du har sagt du er erklæret hedning, og alligevel vil du have bevis for min tro, det giver jo meget lidt mening, at du afkræver mig et bevis for noget der i følge dig, ikke eksistere. 

Den måde Gud ønsker det på er, at først kommer du til tro (Som Jesus sagde: Salig er den der tror, uden at se) og så vil du se... Dit første tegn er, at Helligånden kommer over dig og du begynder at tale i tunger, fra da er det ikke længere tro, da er det en meget stærk viden, og i din ånd ved du nu, at du ved, at du ved, at du ved, det er sandt. Siden vil du, afhængig af hvor meget du overgiver dig, om du er villig til at betale prisen, se tegn under og mirakler på daglig basis og det bliver blot en hel naturlig del af dit liv.

Du har stadig ikke forstået det med religiøsitet... De der siger de er kristen, uden at være det, er religiøse og er i Bibelen det du møder som farisæer og skriftkloge. Folk der tror det handler om at overholde loven og ikke har forstået det er Jesus der sætter dig fri. Der er ingen af os der er i stand til at overholde loven i egen kraft, der har du brug for Jesus og Helligånden og når du først oplever den frihed det giver, så ønsker du ikke andet og mere, end blot at være i Guds nærvær.

Men det er stadig ikke det, dette emne handler om, det handler om hvorvidt et medieskabt folkefærd har rettigheder i Israel, og det har de naturligvis ikke. 

Hvis du virkelig ønsker viden om Bibelen, så skriv en pb til mig, dette er mit sidste svar i denne tråd, vi kommer jo alligevel ingen vegne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tom Jensen

Ja den evige føljeton fra Mellemøsten, peace for our time, bliver der desværre nok aldrig tale om, men landet er dog det eneste demokrati i regionen, og når USA står bag og garantere Israels eksistens, er det status quo, men nok ikke mange araber i Israel ville bo i nabolandende trods alt, men en gordisk knude er det under alle omstændigheder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
1 time siden, Tom Jensen skrev:

Ja den evige føljeton fra Mellemøsten, peace for our time, bliver der desværre nok aldrig tale om, men landet er dog det eneste demokrati i regionen, og når USA står bag og garantere Israels eksistens, er det status quo, men nok ikke mange araber i Israel ville bo i nabolandende trods alt, men en gordisk knude er det under alle omstændigheder.

Mellemøsten er det rene Muppet Show 570675221e00008700706733.jpeg?cache=sfqm

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind