Kajkajdetermig

Unge raske enlige kvinder bliver kunstigt befrugtet

Recommended Posts

Entrelac
For 13 timer siden, 78stonewobble skrev:

Som f.eks. enlige mor i en af de kasser, bør man bruge kassen til at være opmærksom på, at man har ekstra udfordringer.

For 1 time siden, modpol skrev:

Jo det betyder at børnene har en udforing, nemlig mangel på en far. At det kan være virkeligheden er ærgerligt, men sådan er livet. Men at sige det ikke er en udforing er for optimistisk på børnenes vegne, alle børn har brug for en far såvel som en mor for en optimal opvækst.

Virkeligheder giver bare ikke en optimal opvækst til alle, sådan er det bare. Men det er ikke noget at rose eller at stræbe efter.

Jeg forstod dit tidligere indlæg som, at mor'en har nogle udfordringer, i og med, at hun er enlig mor.

Vi kan meget nemt blive enige om, at det optimale er, at børn har både en mor og en far i deres liv.?

Men der er jo situationer hvor en af forældrene ikke magter opgaven, så det optimale ikke er muligt, og hvor det kan være bedst for barnet, at den anden forælder tager over.

Og ja,l selvfølgelig bør vi stræbe efter det optimale, og det tror jeg da også på, at flertallet gør. Jeg håber ikke, at jeg tager fejl.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol

Mor'en har givet vis en masse udfordringer, det er ikke nemt at have børn i almindelighed og slet ikke alene. Men det jo prisen man må betaler, når man har børn og er man så uheldig at skulle står for det alene jamen så er der bare en række udfordringer (sygdom, børnepasning og hvad ved jeg).

Sådan er livet så hårdt og uretfærdigt, men i det mindste så er børn også et lyspunkt og kilde til stor glæde, så helt så dystert er det jo ikke selvom det er hårdt :)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
78stonewobble
For 18 timer siden, Entrelac skrev:

At være enlig mor behøver vel ikke nødvendigvis, at være ensbetydende med, at man har ekstra udfordringer.:gruble:

Hvis man har været alene med dem fra de var små, så vil det jo være "det normale".

Jeg syntes da af og til, at det var hårdt, at være alene med mine børn, men så tænkte jeg på de familier, hvor en af forældrene enten arbejder meget eller arbejder langt fra hjemmet og måske er væk i længere tid af gangen.

Jo... Sammenlignet med 2 ligeså velfungerende forældre, så får enlige forældre ikke uddelt 48 timer i døgnet modsat vi andres 24 timer og ej heller bliver de f.eks. betalt det dobbelte i løn.

Det er forskellen, selv hvis alle andre ting er ens...

Så kommer der alle de andre ting oveni... Hvorfor er far/mor single? Er det genetisk eller psykologisk, at de ikke kan være sammen med nogen, ikke kunne finde den rigtige og så videre og så videre. Er far/mor single, fordi far/mor døde af brystkræft/hjertefejl, hvilket jo direkte genetisk kan påvirke børnene, versus 2 forældre med generne til at blive 100 år...

Og så videre og så videre...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 11 timer siden, modpol skrev:

Mor'en har givet vis en masse udfordringer, det er ikke nemt at have børn i almindelighed og slet ikke alene. Men det jo prisen man må betaler, når man har børn og er man så uheldig at skulle står for det alene jamen så er der bare en række udfordringer (sygdom, børnepasning og hvad ved jeg).

Sådan er livet så hårdt og uretfærdigt, men i det mindste så er børn også et lyspunkt og kilde til stor glæde, så helt så dystert er det jo ikke selvom det er hårdt :)

Der er forskel på børn, der er forskel på forældre, der er forskel på vores livssituation i det hele taget, og det uanset om man er er alene eller to om det.

Og så handler det nok også meget om ens egen tilgang til tingene.

For 6 timer siden, 78stonewobble skrev:

Jo... Sammenlignet med 2 ligeså velfungerende forældre, så får enlige forældre ikke uddelt 48 timer i døgnet modsat vi andres 24 timer og ej heller bliver de f.eks. betalt det dobbelte i løn.

Det er forskellen, selv hvis alle andre ting er ens...

Så kommer der alle de andre ting oveni... Hvorfor er far/mor single? Er det genetisk eller psykologisk, at de ikke kan være sammen med nogen, ikke kunne finde den rigtige og så videre og så videre. Er far/mor single, fordi far/mor døde af brystkræft/hjertefejl, hvilket jo direkte genetisk kan påvirke børnene, versus 2 forældre med generne til at blive 100 år...

Og så videre og så videre...

At forældrene er sammen er jo ikke nødvendigvis ensbetydende med, at begge er tilstede i hverdagen. Nogen arbejder langt fra hjemmet og er væk i flere uger af gangen, andre har så meget transport-tid, at de i hverdagene oftest kun ser børnene når de sover.

At man er to er ikke ensbetydende med, at den anden "bare lige'" kan tage over når situationen kræver det.

Genetiske og psykologiske udfordringer forekommer vel også hos par, og er derfor ikke kun en udfordring for børn der vokser op hos en enlig forsørger.

Udfordringer findes alle steder, både hos enlige og par.

Når jeg f.eks. ser forældre med et multihandicappet barn kan jeg ikke lade være med, at tænke, at der dog er noget jeg er blevet forskånet for, og set i det lys har mine "udfordringer" godt nok været små.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 10 timer siden, Entrelac skrev:

Der er forskel på børn, der er forskel på forældre, der er forskel på vores livssituation i det hele taget, og det uanset om man er er alene eller to om det.

Og så handler det nok også meget om ens egen tilgang til tingene.

Helt sikkert, der er også andre faktorer. Hvordan med bedsteforældre kan de hjælpe eller står moren helt alene, er der andre som kan hjælpe til osv.. Nogle børn kæver bare mere opmærksom end andre, så det er også en faktor. Er det ene barn eller kan børene også tage sig af hinanden.

Som alt her i live er det i praksis temmelig komplekst :)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 10 minutter siden, modpol skrev:

Helt sikkert, der er også andre faktorer. Hvordan med bedsteforældre kan de hjælpe eller står moren helt alene, er der andre som kan hjælpe til osv.. Nogle børn kæver bare mere opmærksom end andre, så det er også en faktor. Er det ene barn eller kan børene også tage sig af hinanden.

Som alt her i live er det i praksis temmelig komplekst :)

Præcis.

Og det gælder både enlige forældre og par.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind