Rasmus-81

Totalvægt+campingvogn - Skoda Fabia

Recommended Posts

Rasmus-81

Hej Jubii

Vi sidder og snakker om at låne en campingvogn et par dage her i sommerferien, men jeg/vi kan simpelthen ikke gennemskue de regler omkring totalvægt, egenvægt, anhængervægt og så videre.

Vores Bil er en ny Skoda Fabia 1.0 95 hk ( http://www.fdm.dk/bildatabasen/skoda/fabia/10-tsi-95-ambition-vm-edition-2018-229122 ) De tal der står på den er:

Totalvægt1.589 Kg.

Køreklar vægt (egenvægt)1.229 Kg.

Anhængervægt m. bremse1.000 Kg.

Anhængervægt u. bremse560 Kg.

Spørgsmålet er, hvor stor en campingvogn må jeg egentlig spænde på den? Nogle steder står der en læsset vægt på de 1000, andre steder at jeg må køre med 3500 kilo alt i alt(bil+vogn+oppakning)

Er der nogen der kan opklare det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
On 2/6/2018 at 12:13, Rasmus-81 skrev:

Hej Jubii

Vi sidder og snakker om at låne en campingvogn et par dage her i sommerferien, men jeg/vi kan simpelthen ikke gennemskue de regler omkring totalvægt, egenvægt, anhængervægt og så videre.

Vores Bil er en ny Skoda Fabia 1.0 95 hk ( http://www.fdm.dk/bildatabasen/skoda/fabia/10-tsi-95-ambition-vm-edition-2018-229122 ) De tal der står på den er:

Totalvægt1.589 Kg.

Køreklar vægt (egenvægt)1.229 Kg.

Anhængervægt m. bremse1.000 Kg.

Anhængervægt u. bremse560 Kg.

Spørgsmålet er, hvor stor en campingvogn må jeg egentlig spænde på den? Nogle steder står der en læsset vægt på de 1000, andre steder at jeg må køre med 3500 kilo alt i alt(bil+vogn+oppakning)

Er der nogen der kan opklare det?

Ganske nemt, du må køre med en campingvogn det har en totalvægt på op til 1000kg, og husk det er MEGET dyrt at blive taget med overvægt ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind