FrkSnartG

Er depjatten død?

Recommended Posts

Gæst
For 20 timer siden, ThomasSneum skrev:

Lige lidt rettelser: 

Folk flyttede grundet en kombination af flere ting. Hovedsagligt var det tekniske problemer som ikke blev adresseret, og som ødelagde oplevelsen for mange. 

Derefter blev en meget populær admin/mod fyret og flere alm. moderatorer blev fyret uden begrundelse (tilfredsstillende begrundelse)

Folk flyttede ikke pga.. hård moderation. 

For hvad angår reklame, så tillades det rigtig nok ikke. Men det står fint og åbent i ordensreglerne - så behøver man ikke engang gætte på hvorfor det er sådan. 

"Folk flyttede ikke pga.. hård moderation."

Tja..bum-bum - det er der nok delte meninger om, da jeg har hørt fra flere profiler, at de ikke er interesseret i den nye hårde moderation, som praktiseres nu!

De sidder i dag på debattennet - men om de har opnået en mindre hård moderation derved, er nok tvivlsomt! 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
1 time siden, Convex Earth skrev:

"Folk flyttede ikke pga.. hård moderation."

Tja..bum-bum - det er der nok delte meninger om, da jeg har hørt fra flere profiler, at de ikke er interesseret i den nye hårde moderation, som praktiseres nu!

De sidder i dag på debattennet - men om de har opnået en mindre hård moderation derved, er nok tvivlsomt! 

Du må have de meninger du har lyst til. 

Det du skriver der giver ingen mening. At enkelte folk idag ikke kan lide moderationen idag, har og havde intet med moderationen at gøre tidligere. Det er et helt nyt team idag. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 9 timer siden, Convex Earth skrev:

Tænk,

jeg troede folk blev væk fordi moderation var blevet mere åben og tillod flere emner end før, og det gad de ikke mere, så nu er det en anden type folk som stadig er her ;)

God jul

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 15 timer siden, DenBruneMunk skrev:

Tænk,

jeg troede folk blev væk fordi moderation var blevet mere åben og tillod flere emner end før, og det gad de ikke mere, så nu er det en anden type folk som stadig er her ;)

God jul

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone

Jeg tror, at det må være svært at være moderator og skulle finde den rigtige balance. Uanset hvad man gør, vil man kunne argumentere for, at det kunne gøres anderledes. Jeg har selv kun været moderator i 3-4 måneder på et ret lille forum. Men det var da nok til, at jeg fandt ud af, at det ikke er et nemt job. Er man flink, så er man en svagpisser. Og er man hård, så er man en wannabe-politibetjent...

Jeg har egentlig altid været for en meget let moderation, da jeg idealistisk set går ind for en høj grad af ytringsfrihed. Men jeg har også oplevet, at i praksis viser det sig desværre ofte, at selv voksne mennesker ikke er i stand til at administrere en ekstrem grad af ytringsfrihed. Jeg var indtil for nylig bruger på et andet forum, hvor der næsten ingen moderation var. Det eneste, der blev modereret, var grove trusler og injurier. Alt andet blev tilladt: afsporing af tråde, voksenmobning, skældsord o.s.v. Til sidst blev tonen derinde så dårlig, at jeg skred, fordi det var umuligt at diskutere noget sagligt, uden at tråden blev saboteret af trolls og voksenmobbere. Jeg kan i øvrigt konstatere, at den seneste uge har der været en relativt stor tilgang herinde fra det pågældende forum. Så jeg er åbenbart ikke den eneste, der blev træt af den manglende moderation derinde. Mobberne og stalkerne ender jo nok med at have det andet forum for dem selv. Mens de, der gerne vil diskutere sagligt, kommer herover...

Convex Earth husker jeg også derovre fra. Nogle synes han er skør, fordi han tror på flad jord. Selv synes jeg dog, at han er ret harmløs og skal have lov at lufte sine teorier. Folk kan da bare lade være med at læse hans oplæg, hvis emnet ikke interesserer dem. Convex Earth blev mobbet ud af det andet forum. Jeg håber at mods herinde vil slå hårdere ned på den type voksemobning, som han og andre var udsatte for på det andet forum. Og som mod derinde ikke skred ind overfor. Fair nok, at folk synes at fladjordsteorien er langt ude og skør. Men så må de argumentere sagligt imod den fremfor at gå efter personen.

Redigeret af Lucianone
  • Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 2 timer siden, Lucianone skrev:

Jeg håber at mods herinde vil slå hårdere ned på den type voksemobning, som han og andre var udsatte for på det andet forum. Og som mod derinde ikke skred ind overfor. Fair nok, at folk synes at fladjordsteorien er langt ude og skør. Men så må de argumentere sagligt imod den fremfor at gå efter personen.

Der er måske en undtagelse, når du ser de indlæg, så er det andres udsagn som lægges ind på forum, og argumenterer man imod dem, så får du endnu en omgang youtube eller andres folks udsagn lagt ind, ikke et ord fra personen om egen holdning udover den altid endelige kommenter sandt eller?  Så ender det med personen gøres lidt til skamme, for personen har ingen holdning , fungerer som opslagsværk og ignorerer argumenter, og på det niveau agerer mindre saglig og ikke særligt seriøs.

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup
For 4 timer siden, Lucianone skrev:

Fair nok, at folk synes at fladjordsteorien er langt ude og skør. Men så må de argumentere sagligt imod den fremfor at gå efter personen.

Bob bob !
Jeg og andre har forsøgt dialog, men når det eneste svar er endnu en YT video, er det sgu op ad bakke.
Men igen, så kan folk jo bare sætte ham på ignore. ;)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 43 minutter siden, Zorglup skrev:

Bob bob !
Jeg og andre har forsøgt dialog, men når det eneste svar er endnu en YT video, er det sgu op ad bakke.

Jeg prøvede ignore men så var Convex så også flink til at skrive indlæg med andet indhold et par gange, så jeg blev nysgerrig. f.eks som her i denne tråd, der er plads til holdninger bare ikke der hvor behovet er størst (mener jeg).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
On ‎30‎-‎12‎-‎2018 at 17:36, Zorglup skrev:

Bob bob !

Jeg anerkender, at Convex Earth er meget stædig og vedholdende i sin tro på den flade jord. Nogle vil givetvist mene, at han er argumentresistent. Mens andre måske vil mene, at han bare er så skråsikker i sin sag, at han ikke vakler i sin tro.

Uanset hvad, respekterer jeg nu, at han mener, at jorden er flad. Jeg har selv nogle alternative holdninger, så jeg ville være en hykler, hvis jeg ikke selv kunne rumme, når andre har sjove holdninger. F.eks tror jeg selv på rumvæsener he he

Tilbage til emnet: Jeg noterer mig, at aktiviteten er stigende herinde. Det er fint. Der er de sidste par uger kommet en del brugere fra et andet site, som efterhånden sejlede totalt på grund af mangelfuld moderation, som gjorde at sitet blev overtaget af stalkers, trolls, trådsabotørere og mobbere. Jeg håber, at vi får en lidt bedre tone herinde, end vi havde på den gamle debat. Det tror jeg også på er muligt, fordi herinde er der en lidt strammere linie, der nok gør, at det ikke vil løbe helt så meget løbsk som på det andet forum. Tror og håber jeg da.

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
deliciouscookie
For 21 timer siden, Lucianone skrev:

Jeg anerkender, at Convex Earth er meget stædig og vedholdende i sin tro på den flade jord. Nogle vil givetvist mene, at han er argumentresistent. Mens andre måske vil mene, at han bare er så skråsikker i sin sag, at han ikke vakler i sin tro.

Uanset hvad, respekterer jeg nu, at han mener, at jorden er flad. Jeg har selv nogle alternative holdninger, så jeg ville være en hykler, hvis jeg ikke selv kunne rumme, når andre har sjove holdninger. F.eks tror jeg selv på rumvæsener he he

Tilbage til emnet: Jeg noterer mig, at aktiviteten er stigende herinde. Det er fint. Der er de sidste par uger kommet en del brugere fra et andet site, som efterhånden sejlede totalt på grund af mangelfuld moderation, som gjorde at sitet blev overtaget af stalkers, trolls, trådsabotørere og mobbere. Jeg håber, at vi får en lidt bedre tone herinde, end vi havde på den gamle debat. Det tror jeg også på er muligt, fordi herinde er der en lidt strammere linie, der nok gør, at det ikke vil løbe helt så meget løbsk som på det andet forum. Tror og håber jeg da.

Det handler ikke om at være argumentresistent, men om ikke at forstår eller anerkende hvas der udgøre fakta og videnskabelige beviser.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind