FrkSnartG

Er depjatten død?

Recommended Posts

modpol
Skrevet (redigeret)
For 15 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

hehe, det kan jeg så fortælle at der er også nævnt som en erfaring rigere på det andet forum i den omtalte tråd men her omtales denne livsstil som idiotisk lære, fordi man følte det skulle til på dette forum fra starten, og det skal dindebat så svines for at være ansvarlig for. Det er tillkendegivet det er lært men alligevel skal man argumentere det er for dårligt og begrundelse af dette forum, hvor forkert er det lige.   Eksperter på brug af internet, kalder et alias det perfekte skjul og man skal bruge det til fyldest, og ikke smide sit navn eller samme alias ud på alle sider konstant, for man ønsker ofte at glemme sine ord 2 dage efter. Sådan er skænderier jo også men internet og forum husker, det er folk ikke glade for. 

Lige præcist, og på det omtale alternativt som må være det jeg gættede på, ud fra det omtalte ;) så er de der relativt glade for at vise deres rigtige identitet. Hvilket sådan set også er fint, hvis det bare ikke betyder at man så holder sig tilbage og bliver politisk korrekt og ikke taler frit. Fordi det er ofte resultatet er identitet, jeg vil ikke bare sig alt ligeud på Facebook, Linkedin etc. fordi det har konsekvenser.

Men det befriende ved en debat som denne, er jo netop den totalt frie ytring og det har vi også brug for i vores moderne samfund.

Redigeret af modpol
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 1 minut siden, dewey skrev:

Trods forskellige profilnavne på forskellige fore, kan 'man' dog genkende langt de fleste på 'skriften'. 

Til dels, man kan dog også tage fejl, men ja, langt hen af vejen kan man.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Debat Høvding

Helt død er den da ikke... ?
For der skrives da stadig løs i emnet her...

God dag til jer alle derude... 
☀️? ❤️?

• Synes godt om 1
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 8 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

hehe, det kan jeg så fortælle at der er også nævnt som en erfaring rigere på det andet forum i den omtalte tråd men her omtales denne livsstil som idiotisk lære, fordi man følte det skulle til på dette forum fra starten, og det skal dindebat så svines for at være ansvarlig for. Det er tillkendegivet det er lært men alligevel skal man argumentere det er for dårligt og begrundelse af dette forum, hvor forkert er det lige.   Eksperter på brug af internet, kalder et alias det perfekte skjul og man skal bruge det til fyldest, og ikke smide sit navn eller samme alias ud på alle sider konstant, for man ønsker ofte at glemme sine ord 2 dage efter. Sådan er skænderier jo også men internet og forum husker, det er folk ikke glade for. 

Skal hertil nævne at persondataloven tillader ikke forums ,at dele persondata, som email, ip adresse eller navne som er gemt i ens profiler, som fra dag 1, ikke er forklaret som offentligt tilgængelig. Disse informationer må aldrig direkte nævnes eller lægges til offentlig skue, eller deles i private beskeder fra admins side, uden politiet er informeret.  Jeg mener admin kan forklare der er sammenlignings grundlag ved flere brugere med samme email/ip osv men ikke detaljer om specifik email/ip , det er brud på datalov og bevarelse af persondata. Det er vist skærpet med GDPR reglerne.

Ja, men både email og ip kan udskifts efter eget valg, så man kan ikke holder folk tilbage på det grundlag. Offentlige iper er også delte eks. er min boligforenings ip delt for alle beoer, men der kan skelnes mellem de internere iper, men de tildeles løbende og udskifter tilsvarende.

Så man kan ikke uden en tekniske undersøgelser, fastslå identitet kun på ip.

Derfor er blokering også reelt umuligt at bruge, hvis ikke man vil bloker for andre tilfældige eller potentielle bruger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 1 minut siden, phantomet skrev:

Jeg er såmænd principielt enig, og er blandt andet (også) på denne debat pga. den lidt friere tone og jo et andet alias ville nok give munken en større frihed. Så havde han været sparet for min opfordring i hvert fald.

På et mere overordnet plan så er en del af ytringsfriheden jo også at andre responderer på/opponerer mod de ting vi skriver og siger, og så længe det bliver gjort uden at ville diktere andre, så skal der jo også være plads til det.

Lige præcist, vi har en injurie lovgivning og holder man sig inden for de principper som er i den, så er der plads til den frie ytring på en ordenlig måde.

En skam at de i Sverige har mistet den ret og skal til udlandet for at møde den frie tale ?
Og før omtalte sites moderation er derfor også en skamplet på den Danske frie tale, som er nødvendig i et demokrati. Men som en privat foreningen, har de også ret til at skabe sig et forum med grænser, men det usundt i et demokrati at befinde sig til ekkokamre, hvor kun ens egne holdninger og værdier er tilladt. Men det er også en del af et frit demokrati, ikke at ville høre andre end en selv og dem som er som en selv :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 27 minutter siden, phantomet skrev:

Jeg er såmænd principielt enig, og er blandt andet (også) på denne debat pga. den lidt friere tone og jo et andet alias ville nok give munken en større frihed. Så havde han været sparet for min opfordring i hvert fald.

På et mere overordnet plan så er en del af ytringsfriheden jo også at andre responderer på/opponerer mod de ting vi skriver og siger, og så længe det bliver gjort uden at ville diktere andre, så skal der jo også være plads til det.

I love you :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 29 minutter siden, modpol skrev:

Ja, men både email og ip kan udskifts efter eget valg, så man kan ikke holder folk tilbage på det grundlag. Offentlige iper er også delte eks. er min boligforenings ip delt for alle beoer, men der kan skelnes mellem de internere iper, men de tildeles løbende og udskifter tilsvarende.

Så man kan ikke uden en tekniske undersøgelser, fastslå identitet kun på ip.

Derfor er blokering også reelt umuligt at bruge, hvis ikke man vil bloker for andre tilfældige eller potentielle bruger.

Email:   Folk er vane mennesker, selv jeg, falder for de gængse navne, og nogle kan jeg lide, så skifter jeg dem ofte ikke alt for tit, for jeg  gider ikke altid følge min sikkerheds/anonymitets forsvars rolle, og ja, så falder man jo i, for at bruge samme navn flere steder, og jo DBM har jeg givet lidt for, og har også en baggrund for det valg :) Nok om det..

IP:  Man kan meget med en IP, også selvom man ikke har rettens ord til at få sat et rigtig navn på, vi er jo i et vist omfang begrænset af tor / proxy / vpn / mobilmaster og andet, så man kan ikke for evigt hoppe rundt, og sidst, der er jo også sider som blokerer disse netværk med plugins.

Spørgsmålet er hvor mange ved hvordan man bruger alle disse forholdsregler, at bruge VM installationer, IE 9 / Chrome / Edge og andet, til at holde sin identitet sløret (ikke totalt skjult). Det er meget at gøre for at skrive man ikke kan lide SF eller V :) Eller bare hader en religion eller skinheads.

Nok om det, jeg har bevidst valgt at dele mit alias på alternativets forum, ikke fordi jeg er betalt for det (LOL) men fordi jeg står ved mine ord, her og derovre. Det giver mig også en frihed til at skrive om A et sted, og B et andet sted, bl.a. fordi , der er ingen evighedstråde her som jeg finder spændende .:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 51 minutter siden, dewey skrev:

Trods forskellige profilnavne på forskellige fore, kan 'man' dog genkende langt de fleste på 'skriften'. 

Ich bin ein berliner (med sukker) Hehehe.

Enig, og tilhørsforhold og andet.

Derfor er det vigtigt, at man kan skrive uden komma, aldrig med stort, bruge ...... eller skrive MED STORT i sine argumenter eller bare være kortfattet ofte , NÅ ?   osv... Når vi ikke får ansigt på, så er det bare at bruge alle de andre egenskaber, så man får sin helt egen person født.  I teksten findes mikro udtryk, ens profil, ens liv ofte i flere indlæg.

Bare tænk, Facebook blev angrebet på at have solgt information om personer til firmaer.  I nogle forums kan du ansætte folk, samle næsten alt om personers liv, hvis disse betragtes ægte, om deres madvaner, livsstatus, origin,musik,politiske tro, gæld, had og holdning til andre typer personer, hvis man gider indsamle det per profil. Mange tråde starter jo: Hvad synes du? Hvad har du på? Hvad mener du om x? har du også Y? Dit kæledyr er? alt sammen lagt sammen danner en profil om personen, og ikke nok med det, flettes sammen med billeder og facebook til sidst, disse er totalt blottet på nettet, og der er værktøjer derude til at hive informationen ud, og computer robotter, hvor man kan sætte dem op til at trække tekst ud, så længe den er i en boks med profil navn på.  Det går vist under Robot Automatisering / Tekst ekstrahering og vi kender allerede robot søgninger :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 13 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

Email:   Folk er vane mennesker, selv jeg, falder for de gængse navne, og nogle kan jeg lide, så skifter jeg dem ofte ikke alt for tit, for jeg  gider ikke altid følge min sikkerheds/anonymitets forsvars rolle, og ja, så falder man jo i, for at bruge samme navn flere steder, og jo DBM har jeg givet lidt for, og har også en baggrund for det valg :) Nok om det..

IP:  Man kan meget med en IP, også selvom man ikke har rettens ord til at få sat et rigtig navn på, vi er jo i et vist omfang begrænset af tor / proxy / vpn / mobilmaster og andet, så man kan ikke for evigt hoppe rundt, og sidst, der er jo også sider som blokerer disse netværk med plugins.

Spørgsmålet er hvor mange ved hvordan man bruger alle disse forholdsregler, at bruge VM installationer, IE 9 / Chrome / Edge og andet, til at holde sin identitet sløret (ikke totalt skjult). Det er meget at gøre for at skrive man ikke kan lide SF eller V :) Eller bare hader en religion eller skinheads.

Nok om det, jeg har bevidst valgt at dele mit alias på alternativets forum, ikke fordi jeg er betalt for det (LOL) men fordi jeg står ved mine ord, her og derovre. Det giver mig også en frihed til at skrive om A et sted, og B et andet sted, bl.a. fordi , der er ingen evighedstråde her som jeg finder spændende .:)

Det er rigtigt nok, men man kan hvis man vil. Og i sidste ende kan sites ikke blokerer dynamiske ip'er uden at ramme andre tilfældige bruger. Og det vil kommercielle sites som eks. Jubii nok ikke kunne slippe godt fra.

Private som "debatten" kan i vid udstrækning gøre hvad de vil, fordi de anses som være ikke offentligt tilgængelige, og derfor er underlagt foreningsfriheden på en anden måde, men det betyder også at debatter sådanne steder ikke nyder den samme frihed hvilket er en stor ulempe, hvis man vil debatter andet end hvordan man spise sin koldskål :)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 1 time siden, DenBruneMunk skrev:

Ich bin ein berliner.

Det var J.F.Kennedy's berømte citat på Rådhuset i Bertlin  Schöneberg i juni 1963.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind