FrkSnartG

Er depjatten død?

Recommended Posts

FrkSnartG
On 12/4/2018 at 19:06, fætter højbens fætter skrev:

Næe det er den ikke,hvad har du lavet i de sidste 6 år

Passet børn og skole.... Og luret med fra sidelinien, fra tid til anden:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Debat Høvding

Velkommen tilbage @FrkSnartG - dejligt du er tilbage. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
On 11.4.2018 at 12:59, FrkSnartG skrev:

Jeg takker - Trist her er så stille:huh:

On 11.4.2018 at 14:46, basle72 skrev:

ja her sker desværre ikke ret meget

Jamen så må i da selv bidrage til at forhøje aktiviteten:ivrig:

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
On 10/4/2018 at 15:32, ThomasSneum skrev:

Der har været et opgør hvor mange af de gamle debattører forlod skuden - så har er noget mere dødt end i "gamle dage".
Men velkommen tilbage. :)

Lyder spændene, fortæl fortæl :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
On 11/4/2018 at 15:08, DenBruneMunk skrev:

Ærligt sagt, så ved jeg ikke om den type aktivitet jeg ser på det nye alternativ, om hvilken kaffe jeg drikker nu, eller hvordan mit hår sidder nu, eller hvad jeg skal spise i aften, giver mig mere indhold i dagen.

Jo, det er morsomt engang imellem lige og smide en 5 ords kommentar men så er det glemt?

De politiske debatter er helt væk, og folk som Gospel tør vel dårligt skrive der, og Gnostic var en anden som kom med alternative indlæg, selvom de var lidt specielle men stadig bedre end hvis mig din kjole  :) . 

Men alt det andet fyld, så er stilheden måske alligevel sjovere? Vi kan da starte nogle af de tomme indlæg om mad til aften men jeg ved ikke om det er vejen frem? 

Personligt vil emner , fra dagligdagen, politik og gode spørgsmål til at hjælpe , meget bedre indlæg som giver mening og hjælper andre.

Ikke at glemme der var en del flere, "avis" artikel spørgsmål som også er væk, de ligger vist på det nye  alternativ nu (tror jeg)

Teenager debat er ret intetsigende, så hvis alternativer er hvilken kaffe jeg drikker nu, så er ingenting lige så godt.

Nu kender jeg ikke det nye alternativ, men aviserne er forsat på nettet og mange artikler er bare blevet til betalings artikler.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Hvor er eks-brugere mærkelige, de render rundt og argumenterer for moderation og at vinde, er når man får ændret bruger eller skjult og/eller sletter ens egne indlæg selv, så er man sejrende, udover man kan gøre dette selv :) .

Argumentet for at dette forum og mange andre danske forum, skulle gøre et kæmpe arbejde i at fjerne indlæg som er citeret fra brugere med flere tusind indlæg , er på ingen måde negativ, og slet ikke en grund til at kalde forum døde, fordi de vil have deres vilje som teenagers i løbetid, hvor man rotter sig sammen og mobber andre når man vil være smartere end de kloge i skolen som ikke vil lege med.

Debatten her er ikke uddød, den er bare ikke så udbredt, og der er stadig ikke mange som holder evighedstråde i live.  Antal nye indlæg pr. dag kan visse dage være på højde med de andre som føler sig fremme, så mangler man så tråde som holdes i live i flere år, disse dør her, da drejningen jo er meget politisk og der er ikke så mange feminine toner som holder andre tråde igang, og måske for nogle også særlig meningsløse, hvis man altså ikke gider skriver i dem.

On 19/6/2018 at 15:40, modpol skrev:

Nu kender jeg ikke det nye alternativ, men aviserne er forsat på nettet og mange artikler er bare blevet til betalings artikler.

Hele polemikken handler om moderation og attitude. Når grupper rotter sig sammen kan man flytte bjerge uden at flytte væk fra problemet udover at sætte moderation på, som løfter tonen op, så man ikke ser de politiske emner og hører ikke diskussionerne, alt pakkes ind i børneundertøj og nye kjoler :)
Jeg synes bare du skal søge på debatten som nøgleord, så kan du måske se om du rammer plet, ikke fordi jeg skal skubbe nogen men fair play er du kan da slå op og kikke lidt, uden at jeg dirigerer dig direkte i kvinde løvens hule.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 10 timer siden, DenBruneMunk skrev:

Hvor er eks-brugere mærkelige, de render rundt og argumenterer for moderation og at vinde, er når man får ændret bruger eller skjult og/eller sletter ens egne indlæg selv, så er man sejrende, udover man kan gøre dette selv :) .

Argumentet for at dette forum og mange andre danske forum, skulle gøre et kæmpe arbejde i at fjerne indlæg som er citeret fra brugere med flere tusind indlæg , er på ingen måde negativ, og slet ikke en grund til at kalde forum døde, fordi de vil have deres vilje som teenagers i løbetid, hvor man rotter sig sammen og mobber andre når man vil være smartere end de kloge i skolen som ikke vil lege med.

Debatten her er ikke uddød, den er bare ikke så udbredt, og der er stadig ikke mange som holder evighedstråde i live.  Antal nye indlæg pr. dag kan visse dage være på højde med de andre som føler sig fremme, så mangler man så tråde som holdes i live i flere år, disse dør her, da drejningen jo er meget politisk og der er ikke så mange feminine toner som holder andre tråde igang, og måske for nogle også særlig meningsløse, hvis man altså ikke gider skriver i dem.

Hele polemikken handler om moderation og attitude. Når grupper rotter sig sammen kan man flytte bjerge uden at flytte væk fra problemet udover at sætte moderation på, som løfter tonen op, så man ikke ser de politiske emner og hører ikke diskussionerne, alt pakkes ind i børneundertøj og nye kjoler :)
Jeg synes bare du skal søge på debatten som nøgleord, så kan du måske se om du rammer plet, ikke fordi jeg skal skubbe nogen men fair play er du kan da slå op og kikke lidt, uden at jeg dirigerer dig direkte i kvinde løvens hule.

Pakket ind i vat som til en kvinde :D

I en fri debat, kræves det at moderator stort set ikke modererer med minde der er tale om direkte person angreb eller trusler. Det er her, jeg synes at danske debat forums er stærke i forhold til de angelsaksiske forums, hvor sensur er dagligdagen (omend det er er her jeg har brugt det meste af min debat tid)

Svagheden på alle forums er dog de feministiske attituder. Mange kvinder bliver hurtigt sure, personlige, går efter personen i stedet for emnet og argumenterne, og så er de ofte også selvbedrageriske. Jeg kan godt lide kvinder, selvom det måske ikke lyder sådan, men det er ikke alle karaktertræk ved kvinder jeg synes om.

Selvbedrag og ønsket om indpakning af argumenter og holdninger, ønsket om ikke at høre noget kritisk om kvinder, meeen gerne kritisk af mænd, er alt sammen noget af det jeg har set igen og igen. Så hvis en forum bliver for engageret er kvinder, bliver det hurtigt en krigszone med blokning til høre og venstre, hvor moderator skal holde justits i de oprørte vande.

Jeg synes dog ikke at jeg selv har oplevet egentlige grupper rotter sig sammen, men jeg kan se eks. kvinder med feministiske synspunkter rotter sig sammen imod enkel personer efter at blive kritiseret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
phantomet
For 13 timer siden, DenBruneMunk skrev:

Jeg er også på den anden debat, og jeg må indrømme at jeg ser situationen noget anderledes end munken gør. Den her "sag" med at få slettet tidligere indlæg er jeg såmænd grundlæggende enig i,at den er blæst ud af proportioner og bare lade for at få fakta på plads, ingen har krævet at citerede indlæg skulle slettes.

Derudover er det også et faktum at mange brugere var utilfredse med jubii, og derfor stiftede et alternativ som i dag er hvad jubii var i "gamle dage". Munkens beskrivelse af "børnetøj og nye kjoler" samt evighedstråde holder ikke, det var ligeså en stor del af jubii-debatten før udvandringen.

Som bruger af jubii har jeg intet problem med at en moderator er på et andet forum under samme alias som her, men jeg vil gerne komme med en venlig opfordring om at stoppe smædekampagnen og forholde dig nuanceret til fakta. Alt andet virker som et usagligt forsvar fra en stikirenddreng sendt af jubii, og det virker ærligt talt ikke særlig velovervejet. Det falder kun tilbage på jubii og det synes jeg ærlig talt er synd.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
Skrevet (redigeret)
For 11 minutter siden, phantomet skrev:

Jeg er også på den anden debat, og jeg må indrømme at jeg ser situationen noget anderledes end munken gør. Den her "sag" med at få slettet tidligere indlæg er jeg såmænd grundlæggende enig i,at den er blæst ud af proportioner og bare lade for at få fakta på plads, ingen har krævet at citerede indlæg skulle slettes.

Derudover er det også et faktum at mange brugere var utilfredse med jubii, og derfor stiftede et alternativ som i dag er hvad jubii var i "gamle dage". Munkens beskrivelse af "børnetøj og nye kjoler" samt evighedstråde holder ikke, det var ligeså en stor del af jubii-debatten før udvandringen.

Som bruger af jubii har jeg intet problem med at en moderator er på et andet forum under samme alias som her, men jeg vil gerne komme med en venlig opfordring om at stoppe smædekampagnen og forholde dig nuanceret til fakta. Alt andet virker som et usagligt forsvar fra en stikirenddreng sendt af jubii, og det virker ærligt talt ikke særlig velovervejet. Det falder kun tilbage på jubii og det synes jeg ærlig talt er synd.

Det stiftede alternativ som åbenbart er navnet som ikke må udtales, kan omtales og smædes på lige fod med alle andre sites, organisationer, partier, religioner og filosofier. Fri tale i et frit land, på et frit forum, betyder at der kan tales frit både nuanceret og unuanceret, hvis det passer DenBruneMunk og andre.

Jeg har ikke set noget smædekampagnen, men hvis en gruppe brugere var utilfredse med jubii og derfor stiftede et alternativ - lyder en kende lukket og indspist - så kan du ikke forvente eller forlange af andre skal være enige med deres valg, årsag, motiv eller produkt.

Det lyder på omtalen mest som (debatten punktum net) , og det er rigtigt nok børnetøj og nye kjole, og feministisk dominere holdninger fra de mest aktive. Og det kan man udmærket kritisere hvis man følger for det, men det skal nok holdes uden for førnævnte site som er privat drevet, med hvad det nu har af fordele og ulemper.

Redigeret af modpol

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
phantomet
For 1 minut siden, modpol skrev:

Det stiftede alternativ som åbenbart er navnet som ikke må udtales, kan omtales og smædes på lige fod med alle andre sites, organisationer, partier, religioner og filosofier. Fri tale i et frit land, på et frit forum, betyder at der kan tales frit både nuanceret og unuanceret, hvis det passer DenBruneMunk og andre.

Jeg har ikke set noget smædekampagnen, men hvis en gruppe brugere var utilfredse med jubii og derfor stiftede et alternativ - lyder en kende lukket og indspist - så kan du ikke forvente eller forlange af andre skal være enige med deres valg, årsag, motiv eller produkt.

Det lyder på omtalen mest som (reklamelink) , og det er rigtigt nok børnetøj og nye kjole, og feministisk dominere holdninger fra de mest aktive. Og det kan man udmærket kritisere hvis man følger for det, men det skal nok holdes uden for førnævnte site som er privat drevet, med hvad det nu har af fordele og ulemper.

Jeg har skrevet noget om at man må ikke kritisere det, og hvis en gruppe ikke kan lige lide lugten i bageriet synes jeg det er helt fint hvis de stifter et alternativ.

Min opfordring(hvilket pr. definition ikke er et krav) er at holde kritikken sober og nuanceret, når man som munken fremstår som "en ambassadør" for jubii qua rollen som moderator. Som jeg skrev før falder det ellers tilbage på jubii, og det synes jeg er synd hvis det potentielt skulle virke afskrækkende ift. nye brugere, da jeg selv gerne ser at der komme mere trafik på dette sted.

Så for at opsummere kritik er fint, men som en der kan tillægges motiver så skal den holdes sober og nuanceret for jubii's skyld, hvis man er interesseret i at stedet her blomstrer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind