Ancia

Hvor tit spørger I til jeres venner?

Recommended Posts

Ancia

Ja, hvor tit spørger I til jeres venner? Jeg spørger nemlig selv jævnligt ind til mine gode venner. Simpelthen fordi jeg gerne vil høre, om de har det godt, og hvis ikke de har det godt, vil jeg jo gerne være der for dem. 

Jeg har selv fornylig været igennem en svær periode. Jeg har fortalt det til flere, men det er langt fra alle, der har været søde til at spørge ind.....-OG det var faktisk det, som gjorde mest ondt. -Men  så kan man jo få ryddet lidt op i vennerne...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Verden er bare blevet mere egoistisk, man behøver blot køre en tur i sin bil, for at se denne trang til kun at se sig selv.

Jeg kommer i kristne fællesskaber, og der er det meget normalt vi er åbne om de ting der dukker op i vores liv, taler med hinanden om det og beder for hinanden... På mit job er jeg daglig leder, og er også der nødt til at se på hvordan de andre trives, i det mindste når de er på jobbet.

Noget vi også skal have med i regnestykket er, at vi er alle mennesker og er tit tilbøjelige til at se verden gennem vore egne øjne og kan have svært ved at sætte os i andres sted. Hvis det at få et job er nemt og enkelt for mig, så kan det være svært at forstå, at det bare er meget svært for andre osv. Netop det kan gøre, at der ikke lige bliver spurgt ind til andre, og ikke altid bare fordi man er egoistisk og ligeglad. Det kan også være en selv, der skal være bedre til at åbne op overfor andre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Samson

Det lyder som om du forventer den opmærksomhed retur som du giver andre. Det kan man ikke forvente. Du virker som et empatisk og kærligt menneske men det er synd at du bliver skuffet over ikke at modtage det du selv giver. 

At give uden at forvente noget retur er den bedste tilgang og du undgår skuffelser og kan så glæde dig over de af dine venner der giver sig tid til at lytte til dig.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind