anderes

Efterskole næste år

Recommended Posts

anderes

hej folk, det er fordi næste år skal jeg på efterskole, og så vil jeg hører om der er meget der skal til før man kan blive smidt ud fordi er mega bange for at komme til at overtræde en regel, hvis jeg bliver smidt bliver mine forældre mega skuffet. så håber i kan svare mig på det. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Hvorfor tror du at du er så impulsstyret, at du drives til at bryde stedets regler?

Well.. 

Mange efterskoler har en nultollerence politik mht. smøger og alkohol. Øvrige regler handler mere om at opfører sig ordentligt og deltage i undervisning som sociale arrengementer. 

Hvad er du umiddelbart bange for?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
anderes
For 2 timer siden, ThomasSneum skrev:

Hvorfor tror du at du er så impulsstyret, at du drives til at bryde stedets regler?

Well.. 

Mange efterskoler har en nultollerence politik mht. smøger og alkohol. Øvrige regler handler mere om at opfører sig ordentligt og deltage i undervisning som sociale arrengementer. 

Hvad er du umiddelbart bange for?

er bange for hvis jeg måske glemmer lektier eller ikke lige komme til time en af dagene om man så ryger hjem

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 21 minutter siden, anderes skrev:

er bange for hvis jeg måske glemmer lektier eller ikke lige komme til time en af dagene om man så ryger hjem

Ah!.. 

Det behøver du nok ikke være såå bange for. 
Efterskolen forventer, naturligvis, at man kan finde ud af at følge en undervisning. Men lærerne er der jo på en lidt anden måde end du nok er vant til fra din normale skole. De hjælper i stor udstrækning, og har du problemer med at komme op om morgenen, eller med dine lektier - så går du bare til din lærere og forklarer problemet. De hjælper så i det omfang de mener er nødvendigt. De er en kæmpe støtte til jer som elever på skolen. 

Efterskolen er fuldt ud klar over at en af skolens opgaver, også er at lærer eleverne selvstændighed. At passe sin skole, at vaske sit tøj selv, stå for madlavning osv. osv. - så de her udfordringer er simpelthen en del af skoleforløbet. 

Du skal naturligvis være samarbejdsvillig. 

Man bliver ikke smidt hjem grundet manglende indleveringer, eller at man kommer til at møde for sent. Det er dog klart at du skal vise at du gider skolen - ellers så ødelægger du det bare for de andre. 

Din bekymring viser bare at du allerede er indstillet på at gøre en indsats, så jeg tror du kan slappe helt af. Det bliver sikkert et fantastisk ophold. 

Er der nogen speciel årsag til din bekymring? 
Har du svært ved at stå op?
Gider du ikke rigtigt en efterskole?
Eller noget andet?... 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
anderes

tak men det er bare har svært ved at lave lektier og glemmer tit og lave lektier og så har jeg nogle pjækket fra timerene på folkeskole om jeg bange for hvis jeg gør de nogle gange at jeg blvier smidt ud 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind