Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Smukkee99

Flytte hjemme fra og su og lejlighed

Recommended Posts

Smukkee99

Hej alle, jeg skal læse i skole i københavn efter sommer og bor ca 40 km langt fra København nu. Jeg vil gerne flytte til København inden sommer eller efter men jeg ved ikke hvem jeg skal kontakte fordi man skal have su som udeboende som er svært at få selvom man ikke bor hos sine forældre, og jeg skal finde en lejlighed eller værelse og jeg har ingen opsparing eller penge til det. så jeg ved ikke om man skal kontakte komunnen fordi har hørt om man skal søge dispensation som jeg heller ikke ved hvad er. eller om jeg skal kontakte en anden eller låne penge fra banken.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Irma

Det er ikke let at finde noget at bo i i København - det ved alle... og jeg er ret sikker på at din Kommune ikke kan hjælpe dig økonomisk her.

Så mit råd vil være, at bruge dit netværk eller Facebook grupper og andet online til at finde et værelse eller bodeling. Du er heldigvis ude i god tid, så det er da ikke umuligt, at du kan nå at finde er sted at bo. Alternativt, så skal du spare lidt på boligbudgettet og blive boende, hvor du bor, og købe en mini bil og køre sammen med andre til KBH hver dag.  

Jeg håber det gav lidt indspark til din situation. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie

Du skal først læse efter sommeren, så du bør nu fokusere på at finde dig et fritids job (og gerne et fuldtids i sommer ferien) og spare op.

Du har ingen låne muligheder hos hverken kommune eller i banken. Du har ikke i kommunen fordi du fraflytter den og fordi du leder efter studie bolig og/eller værelse. Du kan kun få kommunalt indskudslån til almennyttig bolig og ikke til ungdoms- eller studie bolig.

Da du ikke kan stille sikkerhed er banken også udelukket.

Du kan nok ikke forvente at kunne komme til at bo i selve Kbh, men jeg ved at der er en del ungdoms og studie boliger i fks Albertslund og Høje Taastrup kommune som kunne være et fornuftigt alternativ som også hænger sammen transportmæssigt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...