Leonidas

Investeringsråd

Recommended Posts

Leonidas

Synes der mangler et underforum om investering.

Men hvordan forvalter I jeres formue?

Jeg har en stor del i investeringsforeninger (Aktier), en lille del i guld og en lille smule danske obligationer.

Nu har jeg lidt flere penge, som snart skal investeres, men ved ikke rigtigt i hvad.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Epektitus

Hej

Jeg har også størstedelen hos SparInvest Index foreninger, som er danske passive foreninger.

Her har jeg verdensindexet, c25 og emerging markets.

Derudover har jeg nogle få obligationer og en masse små investeringer på Flex Funding og Lendino, Mintos, Bondora osv. Dem følger jeg med i på siden p2pinvestering.dk og ellers er der flere af dem som er så små jeg ikke gider til at følge med i virksomhederne jeg f.eks. har lånt penge til.

Håber det kan være til hjælp

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nyeng

Jeg er også hoppet med på p2p eller crowdfunding eller crowdlending. Kært barn har mange navne 😀

Jeg har skåret min aktieportefølje ned til ca. 50% af mine midler og sætter resten i crowdlending. Både forbrugslån gennem Mintos og Peerberry, og ejendomsinvesteringer gennem Brickowner og Grupeer.

Jeg droppede mine aktier fordi markedet simpelthen virker for ustabilt. Det ene år har man fint afkast, det næste sidder man og ryster på hovedet fordi én eller anden præsident med storhedsvanvid fik lyst til at skrive et Tweet, eller fordi en lille tyk nordkoreaner truer med 3. verdenskrig, eller fordi vinden pludselig blæser i en anden retning. Og når det endelig går godt så skal man være heldig at ramme et afkast på 10%.

Med p2p handler det ikke om tilfældigheder eller andres beslutninger. Der handler det egentlig bare om at sprede sig over flere platforme, så man minimere risici.
Selvom der ikke findes meget statistik over p2p endnu, så er det ret udbredt i andre lande og så småt ved at komme i gang i Danmark. Jeg har f.eks. lige investeret i et byggeprojekt med en estimeret årlig rente på 32%. Selvom de så kun skulle ramme det halve, så vil det være en flot rente sammenlignet med hvad aktier eller banken for den sags skyld kan præstere.
Jeg har store forventninger til denne type investering, og glæder mig til at kunne evaluere efter 1 år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas

Overvejer at bruge lidt på index foreninger. Men hvordan finder man dem på danske bank netbank? 🤔

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas

Netop nu er guldprisen relativt lav. Jeg ved ikke om det smitter af på smykker., at gøre kæresten glad, er jo ikke den dårligste investering. Men her kan man købe investeringsguld, dog med relativt stort gebyr. https://tavex.dk/dk/guldpriser/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind