Leonidas

Investeringsråd

Recommended Posts

DDR

Fysisk guld bliver vel ikke beskattet? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas
For 1 time siden, Nyeng skrev:

Du kan handle det hos din broker ligesom når man handler værdipapirer. Der findes vist forskellige muligheder.

Øh, min "broker" er Danske Bank, tror du de vil hjælpe mig?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
On 12.6.2018 at 10:42, Nyeng skrev:

Jeg er også hoppet med på p2p eller crowdfunding eller crowdlending. Kært barn har mange navne ?

Jeg har skåret min aktieportefølje ned til ca. 50% af mine midler og sætter resten i crowdlending. Både forbrugslån gennem Mintos og Peerberry, og ejendomsinvesteringer gennem Brickowner og Grupeer.

Jeg droppede mine aktier fordi markedet simpelthen virker for ustabilt. Det ene år har man fint afkast, det næste sidder man og ryster på hovedet fordi én eller anden præsident med storhedsvanvid fik lyst til at skrive et Tweet, eller fordi en lille tyk nordkoreaner truer med 3. verdenskrig, eller fordi vinden pludselig blæser i en anden retning. Og når det endelig går godt så skal man være heldig at ramme et afkast på 10%.

Med p2p handler det ikke om tilfældigheder eller andres beslutninger. Der handler det egentlig bare om at sprede sig over flere platforme, så man minimere risici.
Selvom der ikke findes meget statistik over p2p endnu, så er det ret udbredt i andre lande og så småt ved at komme i gang i Danmark. Jeg har f.eks. lige investeret i et byggeprojekt med en estimeret årlig rente på 32%. Selvom de så kun skulle ramme det halve, så vil det være en flot rente sammenlignet med hvad aktier eller banken for den sags skyld kan præstere.
Jeg har store forventninger til denne type investering, og glæder mig til at kunne evaluere efter 1 år.

Hvor lang tid har du været i p2p og hvordan vil en del-evaluering (hvis der ikke er gået et år endnu) lyde? Jeg investerer selv i aktier, men synes også det går meget op og ned. Lige pt går det rigtig godt med de aktier jeg har, men det er først inden for den sidste måneds tid jeg er kommet i plus. Jeg tænker at fremtidige midler skal ledes mere hen imod andre områder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
FrederikS

Hej dna,

Jeg er godt klar over, at din kommentar ikke er til mig, men jeg tillader alligevel at kommentere. 

Jeg har investeret i crowdlending siden november 2017, hvor jeg siden har investeret kontinuerligt i flere platforme. Jeg er nu på 9 platforme, så jeg får prøvet lidt forskelligt af. 

Mit afkast ligger gennemsnitligt et sted mellem 11-12 %. Nogle platforme højere, mens andre er lidt lavere. Jeg er meget tilfreds, selvom jeg en gang i mellem lige skal ind og tjekke op, at alt det spiller.

Hvis det har din interesse, så har jeg en oversigt over min investering crowdlending her: https://ungmedpenge.dk/om-mig/min-portefoelje/

Der har du også mulighed for at se månedlige afkast m.m.

Hvis du har indgående spørgsmål, så jeg vil også gerne være behjælpelig. 

Bedste hilsner

Frederik

Redigeret af FrederikS

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind