Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Mommymommy

Lægesekretærelever 2018

Recommended Posts

Mommymommy

Ih, hvor spændende! Jeg har været til stavetest på Skejby i dag. Har godt nok også ventet længe på, at de slog opslaget op.

Hvornår hører du mere fra Roskilde?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Matulle

Uhh hvor spændende! Jeg har ingen forventninger om at vi bliver kaldt til stavetest her på sjælland, efter SP er kommet, er der ikke ret meget skrivearbejde tilbage så de fokusere i højere grad på at man er god til IT. Hvilket passer mig glimrende! Men hvad gik det ud på? Var det komma og den slags eller generel stavning? 

Ja de er virkelig sent ude i år, og hos Roskilde er der allerede start 15/8! 

Der er ansøgningsfrist den 26/3, men så kommer påsken og måske lockout :mellow: så det er ikke til at vide hvornår man hører noget/ikke hører noget 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mommymommy

Jeg ved ikke, om stavetesten er afskaffet. Tænker, der vel stadig er en del korrespondance, der kræver, at man kan stave? Det bliver da spændende at finde ud af.

Det var en test i hånden, da den virksomhed, der normalt forestår deres online test, har opsagt kontrakten.

De første to sider var ord, hvor man skulle skrive den korrekte stavemåde. f.eks:

Proffessor

Sygeplejerske

Ambulanse

Blodonoren

Nogle var stavet rigtigt, andre var stavet forkert. Efter ordet skulle man så skrive, hvad man mente var rigtigt. 

Dernæst var der en side med nutids r, så en side med ene/ende og til sidst en side, hvor man skulle spotte forkerte ord i en tekst.

Øj, det er sent, der er frist. Der var frist på Skejby i går og så har første hold så været til stavetest i dag. Der skal et hold mere til stavetest den 21/3 og så får man inden uge 15 svar på, om man skal til samtale. Samtalerne er dog først i uge 15 og evt 16, så hvis der bliver lockout, er der ingen, der ved, hvad der skal ske. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Matulle

Tror de går meget ud fra ansøgningen, de sidste to år har der ikke være stavetest hos Roskilde så vidt jeg er informeret. 

Men okay, hvis det er sådan en slags test er jeg ikke så nervøs. Det er mere når man slet ikke ved hvad man skal forvente :)

puh det er altså lang tid man går og venter... og hvis så lock outen lige kommer og ødelægger det hele :( puha ... 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mommymommy

Tror, jeg har opdaget et par fejl, hvilket jeg vil gætte på, at alle får, men synes ikke, det var en svær test.

Ja, det er mega lang tid at vente. Det er så frustrerende!

Hvem ventede du mere på? Riget? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Matulle

Ja region hovedstaden, som så først ville slå op i midten af april, men de har vist også første start til oktober. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mommymommy

Ja, okay. Hvis de først starter 1/10 giver det fin mening, men misunder dig ikke, at du skal vente så længe. Hvor mange oladser er der hvert sted?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Matulle

Så slog de simpelthen lige op i dag :banan: men først med ansættelsessamtaler i uge 22, 23 og 24. 

Der er vist ca 25 på Roskilde og 110 i region hovedstaden, men det variere meget fra år til år .. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mommymommy

Jubi! Det er god karma! Dejligt, det er kommet op. Det er første skridt, selvom der er langtid til uge 22+.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mommymommy

Mht antal kunne det godt være, de havde skrevet det i opslaget. Der skal bruges knap 50 i Aarhus. Det dækker på bpde Skejby, Randers og Risskov (psyk).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...