Carnac

Hvad synes en 11-årig pige er sjovt?

Recommended Posts

Carnac

Sagen er, at min søster og svoger har fået overtalt mig til at tage deres datter en uge.

Og det er ikke fordi jeg ikke bryder mig om hende eller noget, men jeg ved ærligt talt ikke hvad jeg skal beskæftige hende med i en hel uge.

Havde været så meget lettere hvis hun havde været en dreng.

Nå, men hun er meget teenage-agtig selvom hun kun er 11. Og med det mener jeg, at hun interesserer sig for tøj, parfume, make-up, iPhones, heste og så småt vist også drenge.

Puslespil, brætspil, dukker og andet legetøj er udelukket, da hun er vokset fra dét.

Hvad holder man hende beskæftiget med? Gider ikke Tivoli, Zoo, Eksperimentariet el.lign, da hun allerede har været dér 100 gange. Hun ville uden tvivl synes en shoppetur, hvor hun kunne flå diverse tøj og parfumer ned fra hylderne ville være alletiders, men det ville mit kreditkort ikke synes. I hvert fald ikke i flere dage.

Overvejer at tage hende med på museum, spørgsmålet er bare hvilket. Skal jo helst ikke være sådan at hun synes det var forfærdeligt at holde ferie hos onkel.

Hvis der er nogle piger/ kvinder her, der kunne oplyse om hvad de synes var sjovt i den alder, og kunne komme med forslag ville det være rart. Mænd må selvfølgelig også gerne byde ind, måske I selv har en datter, og noget erfaring derfra.

Under alle omstændigheder modtages forslag meget gerne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac

Da min datter var i den alder (for ca. 10 år siden) elskede hun, at få lov at lave mad, eller bage, sammen med sin mormor.

I stedet for at tænke i museer, så prøv at tænke i natur. Og det kommer jo helt an på hvor i DK du bor. Et eks. kunne være Møns klint.

Du skriver det ville have været lettere hvis det havde været en dreng. Hvad ville du have foretaget dig sammen med en dreng?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72

Har selv en datter i den alder, og her er en tur i svømmehallen et stort hit, især hvis der er en vandrutchebane, ellers er hun som regel helt væk i spil på hendes telefon eller pc

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Du kan jo spørge hende om hun har nogen forslag. Du kan evt. også spørge forældrene? :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 6 timer siden, basle72 skrev:

Har selv en datter i den alder, og her er en tur i svømmehallen et stort hit, især hvis der er en vandrutchebane, ellers er hun som regel helt væk i spil på hendes telefon eller pc

Det er bare min erfaring, at svømmehal er sjovest hvis de har en kammerat, eller flere, med.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie

Mennesker er heldigvis vidt forskellige og det gælder også irriterende, stor fnisende fjollede 11 årige piger. 

Så prøv at "eksponere" hende for noget som du kan lide og går op i hvor hun bliver inddraget. Det værste der kan ske er at hun lærer noget....

Kan du lide at spille badminton, jammen så tag i hende med i hallen, bare husk at sige det til forældrene så hun har fornuftigt tøj med.

Du skriver ikke noget om hvor du bor, men se på aktiviteterne i dit område. Ellers kan en lang gåtur hvor man laver/leger geo tracking som regel aktivere de fleste. Godt nok kunne årstiden være federe, men stadig væk.

Spil, madlavning/bagning er som regel også ok.

Kan du lide at i standsætte møbler/renovere, what ever? Find på et lille projekt som hun også kan deltage i. Bare husk at det ikke er fedt at stå med en maler kost i 6 timer. Sørg for variation.

Spiller du klaver, jammen så er det jo oplagt at hjælpe hende i gang.

Du kan sikkert finde på et eller andet :-)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 16 minutter siden, Justie skrev:

Mennesker er heldigvis vidt forskellige og det gælder også irriterende, stor fnisende fjollede 11 årige piger. 

Så prøv at "eksponere" hende for noget som du kan lide og går op i hvor hun bliver inddraget. Det værste der kan ske er at hun lærer noget....

Kan du lide at spille badminton, jammen så tag i hende med i hallen, bare husk at sige det til forældrene så hun har fornuftigt tøj med.

Du skriver ikke noget om hvor du bor, men se på aktiviteterne i dit område. Ellers kan en lang gåtur hvor man laver/leger geo tracking som regel aktivere de fleste. Godt nok kunne årstiden være federe, men stadig væk.

Spil, madlavning/bagning er som regel også ok.

Kan du lide at i standsætte møbler/renovere, what ever? Find på et lille projekt som hun også kan deltage i. Bare husk at det ikke er fedt at stå med en maler kost i 6 timer. Sørg for variation.

Spiller du klaver, jammen så er det jo oplagt at hjælpe hende i gang.

Du kan sikkert finde på et eller andet :-)

Lige præcis. Vi har allesammen godt af udfordringer, og man kan jo ikke vide, om man kan lide at renovere møbler (bare et eks.) hvis man aldrig har prøvet det.

Se det som en mulighed for, at udvide pigens horisont.

Min 17-årige søn var i mange år sikker på, at han skulle være politibetjent. Men fordi han har haft nogle boglige udfordringer har jeg flere gange prøvet at få ham til at overveje, om ikke der var et håndværk han kunne forestille sig. Men nej, han skulle helt bestemt ikke være håndværker.

Han startede på gymnasiet i sommers, men så havde en af hans kammeraters far brug for lidt hjælp til nogle opgaver på huset, og hjælpsom som min søn er, så tilbød han sin hjælp. Og nu er knægten hoppet fra gymnasiet og over på euc på tømrer-linien.;)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie
For 12 minutter siden, Entrelac skrev:

Lige præcis. Vi har allesammen godt af udfordringer, og man kan jo ikke vide, om man kan lide at renovere møbler (bare et eks.) hvis man aldrig har prøvet det.

Se det som en mulighed for, at udvide pigens horisont.

Lige præcis, og det at hun er en pige behøver ikke at betyde at det at klargøre cyklen (evt hendes egen hvis hun kan have den med) ikke er fedt. Hun har kun godt af at lære at skifte kæde, lappe dæk, eftergå kranken og alt det der.

Pusler du med biler eller knallerter. Jammen, fint - lær hende at skifte olie og gå tingende i gennem. Kører du go cart. Hun vil sikkert elske det når hun først er kommet i gang

Og man skal aldrig, aldrig, aldrig tage nej for et svar i den alder eller det er "keeeeeedeligt" for gode vare. Uanset om det er en dreng eller pige

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Carnac
For 18 timer siden, Entrelac skrev:

Du skriver det ville have været lettere hvis det havde været en dreng. Hvad ville du have foretaget dig sammen med en dreng?

Helt sikkert noget med computer. Alle (næsten) drenge elsker at spille computer, for deres hjerne er ikke udviklet nok til at se det kedelige i at det blot er noget andre har programmeret. De føler de er en del af spillet og lever sig ind i det. Og så har jeg i øvrigt to stationære gamercomputere selv, så vi ville let kunne spille med og mod hinanden.

Ellers tage i biffen og se fx den nye Star Wars film.

Eller købe et par Nerf rifler og skyde efter dåser (eller hinanden).

Eller køre gocart som foreslået.

Jeg er ikke i tvivl om at dagene ville flyve afsted mht en dreng. Det er noget mere udfordrende med piger, fordi de er mere udviklede og ser let det kedelige og meningsløse i underholdningselementer som jævnaldrende drenge ellers finder sjove.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie
For 1 minut siden, Carnac skrev:

Jeg er ikke i tvivl om at dagene ville flyve afsted mht en dreng. Det er noget mere udfordrende med piger, fordi de er mere udviklede og ser let det kedelige og meningsløse i underholdningselementer som jævnaldrende drenge ellers finder sjove.

Du ved vist ikke ret meget om piger, vel....?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind