casperr

Børneopsparing - hvor meget?

Recommended Posts

casperr

Hvor mange penge sparer i op til jeres børn på en børneopsparing? Der er kommet nye regler fra 2018 så man må sætte 6000 kr in om året: 
https://bluelobster.dk/boerneopsparing.html 

Hvis i opsparer er pengene så investeret i noget?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac

Mine børneopsparinger har været tilknyttet puljeinvest (mener jeg det hedder), hvor banken investerer pengene.

Jeg kan ikke huske hvor meget min datters var på da hun kunne hæve dem for 3 år siden, men jeg regnede ud, at hun havde fået en hel del mere ud af det, end hvis der bare var tilskrevet alm. renter.

Min søn er nu 17, og ca. siden han blev født har jeg sat 100 kr. ind om måneden, og saldoen er meget tæt på 28.000 kr.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Min datter er nu 18 år. 

Jeg sætter stadig penge ind på en alm. konto (300 kr./mdr.) - der står p.t. ~ 45.000,00 kr. 

Det er bare en alm. konto, da mor har oprettet en børneopsparing til hende, og børnene må jo kun have én børneopsparing. :)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 15 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Min datter er nu 18 år. 

Jeg sætter stadig penge ind på en alm. konto (300 kr./mdr.) - der står p.t. ~ 45.000,00 kr. 

Det er bare en alm. konto, da mor har oprettet en børneopsparing til hende, og børnene må jo kun have én børneopsparing. :)

Det er go' stil :)

Der er folk i luksusfælden, som har gjort det samme men givet efter for forbrug, og snuppet alle pengene fordi den konto så ikke var låst.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
1 time siden, DenBruneMunk skrev:

Det er go' stil :)

Der er folk i luksusfælden, som har gjort det samme men givet efter for forbrug, og snuppet alle pengene fordi den konto så ikke var låst.

Denne konto står i min datters navn. Hun kan reelt godt bruge af den nu, men vi har en aftale om at den først bruges, når hun "har brug for pengene". :)

Jeg har aldrig overvejet at jeg kunne snupse af kassen. :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
casperr

Tak for de mange input :-)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind