Gæst campist

Må man stille sin campingvogn på tom grund?

Recommended Posts

Gæst campist

Halløj. Vi har ejet en roligt beliggene helårsgrund i landzone på Als (uden byggepligt) de seneste 8 år. Der er mulighed for at skifte til fritidsstatus.

Kort og godt: må man stille sin campingvogn på sådan en grund som feriested? Eller giver det en bøde?

Og er det i den forbindelse lovligt at opføre en småbygning i form af en slags carport (åbent i 2 eller 3 sider) hvor vognen kan stå i ly?

Hører gerne Jeres erfaringer. Tak :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Jeg kan desværre ikke hjælpe. Men måske du skulle kontakte den lokale ejedomsmægler? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Når camping vogn opstilles fast og som beboelse betragtes den som bolig, og dertil skal i søge om godkendelse til at bygge på det areal som camping vogn dækker.

Eksempel, jeg ville smide en stor fragt container på min grund, til redskaber og andet som alternativ til små skure.  Der fik jeg pænt af vide, den betragtes som bolig, når den har tag over sig.

Det nyeste er vel så, og det er vist godkendelses fri at lave mindre bygninger under et vist antal m2 , så mon ikke en campingvogn kan gå ind under det?
https://www.bolius.dk/nye-regler-goer-det-nemmere-at-bygge-skur-carport-og-drivhus-39299/

Den bemærkning her, kan du vist bruge:

Er man stadigvæk nødt til at bygge bolighuset først eller får man nu lov til at først bygge et lille udhus på op til 50 kvm - uden at ansøge om byggetilladelse - inden man går i gang med bolighuset?

Tine N. -. A. b.

8. aug 2017

Du må ikke bare bygge et skur/hus på en tom grund uden at have fået byggetilladelse - så henvend dig i den aktuelle kommune

Redigeret af DenBruneMunk
rettelse, gebyrfri mente jeg ikke men uden godkendelse

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst AndersHusmannAxelsen

Man kan da ikke bygge et skur uden et tag. Min personlige holdning: Det er paragraf-akrobatik, socialkonstruktivisme i en invaderende grad. Køber man en grund, skal man have ret til at bruge den til at bo på. Det er der ikke nogen, der skal blande sig i.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Du skriver som "Gæst" på Jubii Debat. Opret en profil her... og få fuld adgang til Danmarks største debat forum.
Skriv nyt svar...

×   Du har indsat indhold med egen formatering.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er gendannet.   Ryd editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.