Maya1

Mit hår er fuldstændig smadret! :(

Recommended Posts

Maya1

Jeg står i en lidt underlig situation mht mit hår, synes jeg selv.. Jeg har en stort tykt hår med krusede krøller, men mit hår er meget sart. Nå men frem til problematikken.. Jeg gør ikke ret meget for at skade mit hår.. Glatter det højst en gang om måneden, og farver det kun med økologiske farver og ikke ret tit, kun når udgroningen blir alt for synlig. Jeg har det ofte sat op, dog ikke stramt men med hårlak for ellers ligner jeg en trold med de krusede hår :P jeg har det løst om aftenen, og jeg bruger ofte hårkur og altid balsam. MEN fandme så om det ikke stadig er fuldstændig ødelagt.. Jeg kan blive ved med at klippe tørre spidser af og nu er jeg ved at give op.. Jeg havde for 3 år siden fået det smukkeste lange hår og der havde jeg gjort det samme som jeg har gjort i 2 år nu, hvor jeg sætter det op om dagen og løst om aftenen, men det virker bare slet ikke og mit hår blir ved med at være ødelagt. Og jeg aner seriøst ikke hvad der går galt eller hvad jeg gør forkert. Er der andre herinde der har oplevet at jeres hår pludselig blev anderledes og fuldstændig umuligt at holde smukt og sundt? :huh: (Får i øvrigt også min vitaminer) ^_^

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
odderen

jeg har virkelig ondt af dig,et flot hår er skønt

har desværre ikke meget tilbage

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Juki

Sørger du for at give dit hår fugt? :)

Jeg bruger indimellem selv arganolie som hårkur(hvor jeg sover med det i håret) Det virker rigtig godt på mit hår, men det er heller ikke langt, tykt og krøllet.

Der findes forskellige olier man kan bruge, du kan evt. læse mere her: https://bedrelivsstil.dk/4-olier-reparerer-oedelagt-haar/ (Jeg vil dog anbefale at du putter shampoo i håret FØR du skyller det, i stedet for at vaske håret som normalt som der står i linket ;))

Jeg fandt også det her link til dig: http://www.femina.dk/skoenhed/haar/er-dit-haar-blevet-mat-og-toert-se-her-hvad-du-goere-ved-det Der står lidt om årsagerne til tørt og skadet hår.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ottoleisner
For 12 timer siden, Maya1 skrev:

Jeg står i en lidt underlig situation mht mit hår, synes jeg selv.. Jeg har en stort tykt hår med krusede krøller, men mit hår er meget sart. Nå men frem til problematikken.. Jeg gør ikke ret meget for at skade mit hår.. Glatter det højst en gang om måneden, og farver det kun med økologiske farver og ikke ret tit, kun når udgroningen blir alt for synlig. Jeg har det ofte sat op, dog ikke stramt men med hårlak for ellers ligner jeg en trold med de krusede hår :P jeg har det løst om aftenen, og jeg bruger ofte hårkur og altid balsam. MEN fandme så om det ikke stadig er fuldstændig ødelagt.. Jeg kan blive ved med at klippe tørre spidser af og nu er jeg ved at give op.. Jeg havde for 3 år siden fået det smukkeste lange hår og der havde jeg gjort det samme som jeg har gjort i 2 år nu, hvor jeg sætter det op om dagen og løst om aftenen, men det virker bare slet ikke og mit hår blir ved med at være ødelagt. Og jeg aner seriøst ikke hvad der går galt eller hvad jeg gør forkert. Er der andre herinde der har oplevet at jeres hår pludselig blev anderledes og fuldstændig umuligt at holde smukt og sundt? :huh: (Får i øvrigt også min vitaminer) ^_^

Prøv med vitamin piller måske du trænger til dem

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie

Nu skriver du ikke noget om alder eller om der evt. har været en graviditet inde over. Intet kan smadre håret som en graviditet!

Men hår farve, mulig længde og struktur ændre sig meget med alderen og det er jo et usynligt ur som du intet kan gøre ved da det er genetisk bestemt. 

Og jeg mener ikke grå/hvidhårethed. Det ændre sig gennem hele dit liv

Der udover har krøllet hår en tendens til at være svagere i sin opbygning end glat, og dermed bliver det hurtigere slidt eller knækker.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 23 timer siden, Maya1 skrev:

(Får i øvrigt også min vitaminer) ^_^

Hvad med mineraler og spormineraler?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Maya1

Tak for alle jeres råd og forslag :) mht vitaminerne, så skulle jeg være dækket ind.. Har fået et tjek ved lægen :) 

MEN som du skriver Justie så har jeg lige været igennem en abort hvor jeg var ca 7 uger henne da det skete.. Så tænker det kan være det.. Og jeg er 31 så det kan sikkert også spille ind.. Nu overvejer jeg bare at blive kronraget for det hår jeg har nu, er da ikke til at holde ud :P 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 2 timer siden, Maya1 skrev:

Tak for alle jeres råd og forslag :) mht vitaminerne, så skulle jeg være dækket ind.. Har fået et tjek ved lægen :)

Det er ikke alle mineraler der kan måles i en blodprøve.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Maya1
For 8 timer siden, Entrelac skrev:

Det er ikke alle mineraler der kan måles i en blodprøve.

Hvilke mineraler er det for nogle? Jeg er næsten villig til at prøve alt, for jeg er en smule desperat efterhånden :huh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 11 timer siden, Maya1 skrev:

Hvilke mineraler er det for nogle? Jeg er næsten villig til at prøve alt, for jeg er en smule desperat efterhånden :huh:

Zink har betydning for hud, hår og negle. Men hvis du har for lidt mavesyre kan du have problemer med at optage det (og flere andre mineraler).

Zink: http://sund-forskning.dk/artikler/zink-0/

Silicium styrker også håret.

Silicium: http://sund-forskning.dk/artikler/zink-0/

Bio-strath indeholder spor-mineraler, og har en rigtig god effekt på håret.

Hvis jeg stopper med at tage Bio-Strath går der højest en måned før mit hår klasker sammen, og når jeg så begynder igen går der 1-2 uger, så fylder mit hår igen.

Men hvis du ikke allerede gør det, så bør du tage vitaminpiller hvor mineralerne også er i.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind