Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

FantastiskeToyota

Omlægning af lån

Recommended Posts

FantastiskeToyota

En eller anden, skær det ud i pap for mig...for jeg fatter INGENTING!

Jeg har lagt lån om i mit hus. Har fået en oversigt over terminsbetalingerne, med brutto og netto udgift. Det er bruttoudgiften der bliver trukket på min budgetkonto, det ved jeg godt. Og jeg har været inde og lave om i rentefradraget, men så fatter jeg ikke mere...

Kan man sige, at hvis nu brutto er 18.000 i kvartalet, og netto er 15.000, så er de 15.000 jo det man betaler efter at skattefar har "betalt" sin del af kagen, så langt er jeg også med...men jeg fatter bare ikke om det så vil sige, at jeg reelt får en skattelettelse pr. kvartal på 3000 kr? Altså 1000 pr. mdr. mere i løn? Sådan forholder det sig vel ikke? Så vidt jeg kan se på mine renteudgifter, er de steget med 1300 pr mdr....enlightend me please! Min bank har prøvet at forklare mig det, Skat også...og jeg fatter NADA!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Du vil aldrig få mere i løn :) i det regnestykke. Der skal du tale med din arbejdsgiver, alt andet er umuligt.

Du betaler mindre i skat, ja .

Afhængig af den opstilling og det din bank har forklaret dig, så vil rente fradrag jo afhænge af disse forskelle, så en af dem har ret. Om det bliver præcis 1000kr efter skat, du ser mere udbetalt er lidt svært at svare på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72

Det er rimeligt rigtigt det du skriver, hvis du med mere i løn, mener mere udbetalt efter skat, så lidt har du forstået, selv om du påstår det modsatte :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...