Effae

Fjernundervisning / onlineundervisning

Recommended Posts

Effae

Hey

Jeg står i den situation at jeg godt kunne tænke mig at starte på noget fjernundervisning. Jeg bor på Bornholm og ved ikke helt hvordan man melder sig til og hvordan det hele fungerer. Er der nogle der kan fortælle mig hvordan man melder sig til?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Juki

Det afhænger vel af om det fx er enkeltfag på VUC eller en decideret uddannelse du er interesseret i. 

Jeg kommer faktisk i tvivl om der var mødepligt, da jeg en kort overgang læste et enkeltfag som fjernundervisning, men det var sådan noget med et par gange om måneden maks. Bare så du er opmærksom hvis du starter på noget i Esbjerg fx ;) 

Men ellers foregik det sådan at der var et pensum og nogle deadlines for de forskellige opgaver. Dem sendte man online, via et eller andet program/system tilknyttet skolen. Man kunne også møde op og få hjælp til opgaverne nogle gange om måneden, og ellers kunne man skrive til læreren via samme program som man afleverede opgaverne i. 

Hvis du har en idé om hvad du gerne vil læse og have undervisning i, så kan du kontakte en studievejleder der er tilknyttet stedet. Der kan du også få oplyst hvilke krav der er til dig(fx at du har afsluttet 9. klasse) Men du skal nok ikke regne med at kunne starte fra den ene dag til den anden, det kommer jo an på hvornår der er stuediestart. Derudover kan der være en egenbetaling for at læse fagene. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ribepigen

Vuc Syd har 9. klasse og 10. klasse på net fag

Vuc Vest har hf- niveau på netfag

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind