Gæst søren jensen 36

drenge i pigetøj?

Recommended Posts

Gæst Edison777
On ‎06‎-‎11‎-‎2017 at 10:41, Gæst søren jensen 36 skrev:

hvis i bare vil svare på spørgsmålene, alle komme til at være anonyme i vores opgave

• Ville din pige få lov til at blive klædt ud som Batman til fastelavn, hvis dette var hendes ønske?

•  
  • Ville din dreng få lov til at blive klædt ud som prinsesse til fastelavn, hvis dette var hans ønske?

•  
  • Ville din pige få lov til at gå i “drengetøj” til hverdag, hvis dette var hendes ønske?

•  
  • Ville din dreng få lov til at gå i “pigetøj” til hverdag, hvis dette var hendes ønske?

•  
  • Ville din pige få lov til at lege med biler, hvis dette var hendes ønske?

•  
  • Ville din dreng få lov til at lege med Barbie dukker, hvis dette var hans ønske?

•  
  • Hvad vil du kalde en dreng, som har sin største interesse i at gå i kjoler, lege med dukker, have neglelak mm?

•  
  • Hvad vil du kalde en pige som har størst interesse for at klatre i træer, lege med biler, og være “vild”?

Hvis jeg havde en pige så ville hun klart få lov til være Batman hvis det var hendes ønske

Ja min dreng ville også få lov til være prinsesse til fastelavn hvis det var hans ønske, faktisk har han allerede i børnehaven efter eget ønske prøvet både være Pippi Langstrømpe & Doc McStuffins, han har også været politibetjent og Tigerdyret, sidstnævnte var vist allerede i dagplejen

Selvfølgelig ville min pige få lov til gå i "drengetøj" til hverdag, hvis altså jeg havde en pige

Lige så selvfølgeligt ville min søn få lov til gå i "pigetøj" til hverdag, i børnehave-alder har han fx ved flere lejligheder været af sted i kjole også på normale dage.

Selvfølgelig må min pige lege med biler, hvis altså jeg havde en.

Min dreng han har alle dage leget med både biler og Barbie så selvfølgelig får han også lov til det.

Og til de 2 sidste:

Jeg ville kalde både drengen og pigen ganske almindelige nysgerrige børn og derfor også kalde dem ved deres navn.

Jeg er dog også bevidst om eksistensen af udtryk som fx Tomboy, drengepige tøsedreng etc., men kunne aldrig drømme om anvende dem i andre forbindelser end jokes i øvrigt oftest om mig selv

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
OliverM

Lad dem bare lege, for gud skyld.. og lad dem prøve det de har lyst til.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Du skriver som "Gæst" på Jubii Debat. Opret en profil her... og få fuld adgang til Danmarks største debat forum.
Skriv nyt svar...

×   Du har indsat indhold med egen formatering.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er gendannet.   Ryd editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.