Gæst søren jensen 36

drenge i pigetøj?

Recommended Posts

Gæst søren jensen 36

hvis i bare vil svare på spørgsmålene, alle komme til at være anonyme i vores opgave

• Ville din pige få lov til at blive klædt ud som Batman til fastelavn, hvis dette var hendes ønske?

•  
  • Ville din dreng få lov til at blive klædt ud som prinsesse til fastelavn, hvis dette var hans ønske?

•  
  • Ville din pige få lov til at gå i “drengetøj” til hverdag, hvis dette var hendes ønske?

•  
  • Ville din dreng få lov til at gå i “pigetøj” til hverdag, hvis dette var hendes ønske?

•  
  • Ville din pige få lov til at lege med biler, hvis dette var hendes ønske?

•  
  • Ville din dreng få lov til at lege med Barbie dukker, hvis dette var hans ønske?

•  
  • Hvad vil du kalde en dreng, som har sin største interesse i at gå i kjoler, lege med dukker, have neglelak mm?

•  
  • Hvad vil du kalde en pige som har størst interesse for at klatre i træer, lege med biler, og være “vild”?

Redigeret af DenBruneMunk
Så har folk en bedre forklaring på de spørgsmål

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MortenJ
For 21 minutter siden, Gæst søren jensen 36 skrev:
  • Ville din dreng få lov til at gå i “pigetøj” til hverdag, hvis dette var hendes ønske?

Kan du bestemme dig for kønnet?

Og er det hele ikke lidt lige meget?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Min datter må gå i det tøj hun har lyst til. 
Hvis jeg havde en søn, så ville det være det samme. 

• Hvad vil du kalde en dreng, som har sin største interesse i at gå i kjoler, lege med dukker, have neglelak mm.

Hvad han hedder.

• Hvad vil du kalde en pige som har størst interesse for at klatre i træer, lege med biler, og være “vild”?

Hvad hun hedder.

Det er klart at vi kender til termalogier som "Townboy", "Drengepige","Tøsedreng" whatever, men jeg har ingen målsætning om at stigmatiserer nogen. Jeg selv hørete Metallica, drak bajere, og slåssede.. men havde også en MyLittlePony. Hvad kalder man mig? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst søren jensen 36della

Det var mere, hvilket udtryk man bruger det var ikke drengen navn ''Mikkel'' eller pigen navn ''Josephine''

hvis i bare vil svare på spørgsmålene, alle komme til at være anonyme i vores opgave

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Måske I lige skulle skrive at spørgsmålene er til en opgave. Måske beskrive opgaven, hvad den skal bruges til og hvem I er? :)

Så er jeg sikker på at folk nok skal vende tilbage. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MortenJ
For 3 timer siden, ThomasSneum skrev:

men havde også en MyLittlePony. Hvad kalder man mig? 

En Brony, Thomas, er hvad du er :D

14_CATERS_BRONY_MAN_03-800x498.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 29 minutter siden, MortenJ skrev:

En Brony, Thomas, er hvad du er :D

14_CATERS_BRONY_MAN_03-800x498.jpg

Så for helvede!! :devil:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst Rasmus

Interessant debat, for tror, som ikke sikkert også har en fornemmelse af, af det er mere ok for piger at være drenget end det er for drenge at være piget. 

I min mening bør forældre (og folk generelt) blive lidt mere afslappet omkring emnet - din søn tager i skade af at lege prinsesse i børnehaven, ligeså vel som din datter ikke tager skade af at lege batman.

Du ender ikke men en søn, som tror han er prinsesse og en datter, som tror hun er superhelt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gumle

Jeg ville ikke kalde dem noget som helst andet end deres navn. Børn er børn og de afprøver sig selv.

Jeg var selv indianerhøvding hvert år til fastelavn, helt korthåret, gik i smækbukser og legede næsten kun med drenge. Idag er jeg meget feminin og til pigeting, så tror ikke man skal ligge noget i børns leg. Dem der gør det, har selv et problem med deres identitet i mine øjne. 

Min søn ville være balletdanser og dansede rundt i Supermans kostume med strutskørt, idag får han røde kinder når jeg viser billeder, og han er meget maskulin idag.

Men ts hvorfor spørger du ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Du skriver som "Gæst" på Jubii Debat. Opret en profil her... og få fuld adgang til Danmarks største debat forum.
Skriv nyt svar...

×   Du har indsat indhold med egen formatering.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er gendannet.   Ryd editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.