Recommended Posts

DenBruneMunk
For 2 timer siden, modpol skrev:

En som næste alle kristne falder på i Danmark, vil være sex for og uden for ægteskabet,  holdning til abort og homoseksualitet. Biblen er klart på de emner og det er i direkte modsætning til Dansk kulture anno 2018.

Så hvor mange kristne er der så reelt i Danmark, nogle få i diverse frikirke?

Det som mest overrasker, er du kender 5.6Mil mennesker i Danmark, og kan udtale dig om hvad næsten alle kristne i Danmark gør, kan og vil og tror.  Det er nok det mest overraskende , i Danmark. At vi har sådan en person, det er jo næsten som Jesus der gik på vandet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 26 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

Det som mest overrasker, er du kender 5.6Mil mennesker i Danmark, og kan udtale dig om hvad næsten alle kristne i Danmark gør, kan og vil og tror.  Det er nok det mest overraskende , i Danmark. At vi har sådan en person, det er jo næsten som Jesus der gik på vandet.

Jeg forholder mig til hvad kirkerne siger de tror på, folkekirken skal være så åben så både seksuel umoralitet, aborter og homoseksualitet er accepteret, til trods for at det er direkte forbudt i Bibelen.

Det er kun nogle få frikirker og har få tilsluttede som holder disse bibelske principper, dvs. inderemission, adventist kirken, metodisk og Jehovas vidner med så nogle få og endnu mindre kirker. Det er altså en så forsvinden lille del af det Danske samfund anno 2018, som tilslutter sig disse trosretninger.

Det bør du også selv vide er sandt. Hvor mange vil du estimere er tilsluttet disse religiøse kristnende trossamfund?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 3 timer siden, modpol skrev:

Jeg forholder mig til hvad kirkerne siger de tror på, folkekirken skal være så åben så både seksuel umoralitet, aborter og homoseksualitet er accepteret, til trods for at det er direkte forbudt i Bibelen.

Det er kun nogle få frikirker og har få tilsluttede som holder disse bibelske principper, dvs. inderemission, adventist kirken, metodisk og Jehovas vidner med så nogle få og endnu mindre kirker. Det er altså en så forsvinden lille del af det Danske samfund anno 2018, som tilslutter sig disse trosretninger.

Det bør du også selv vide er sandt. Hvor mange vil du estimere er tilsluttet disse religiøse kristnende trossamfund?

Det hele er sådan lidt en gryde af forskellige ingredienser. Du taler om kristendom, kristne, religiøse kristne og andre.  Alligevel har du indre mission, Jehovas vidner på listen som kristne, når disse ikke betragtes som kristne, og f.eks afvise højtidligheder, som kristne ikke gør. Så hvis den ene afviser homoseksualitet og den anden et andet område, og biblen ser negativt på begge, hvad er så korrekt, eller hvilken udspring fra biblen anses for rigtig.

Du stiller store spørgsmål og forenkler det til at biblen er det eneste korrekte, alligevel har så mange fortolket den, og du kan dårligt finde en som ikke drejer historien i en anden retning eller anden fortolkning af hvem som er den de skal tro på.

Jeg aner ikke hvor mange religiøse der er men det er helt sikkert flere end du tror, de har bare deres udspring i forskellige retninger af kristendommen og ja, nogle mindre religiøse eller godkendte. Så er det svært at finde dem som er de eneste ene, som du forsøger at pege på, for selv du, kan ikke pege på en fortolkning som er korrekt, uden at en stor verden er dig imod og mener du tager fejl.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
rustfri
For 12 timer siden, modpol skrev:

Det afhænger altid af fortolkning, eks. vil jeg sige at "Gå og synd ikke mere" kræver vilje til ikke at synde og det kræver anerkendes af hvad synd er.

En som næste alle kristne falder på i Danmark, vil være sex for og uden for ægteskabet,  holdning til abort og homoseksualitet. Biblen er klart på de emner og det er i direkte modsætning til Dansk kulture anno 2018.

Så hvor mange kristne er der så reelt i Danmark, nogle få i diverse frikirke?

Biblen er for mig en guide i kristendom, Ikke et opslagsværk som skal følges til punkt og prikke 

Det ville være for nemt og er ikke i kristendommens ånd om bla  hjertevarme,  gøre det bedste,  tilgive, og elske dem der er svære at elske.

Det kræver arbejde.

I Danmark er der lige præcis så mange kristne som føler de er det.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 2 timer siden, rustfri skrev:

Biblen er for mig en guide i kristendom, Ikke et opslagsværk som skal følges til punkt og prikke 

Du har fat i den del af religionen som mange mener de føler for, de bruger biblen som deres vejviser og hjælper dem når de søger råd og vejledning og kan altid finde en som de kan stole på og tale med, og som troende, så er man altså ikke helt fortabt eller vantro som det også kaldes. 

At de ikke er religiøse men bare troende, gør dem ikke til noget dårligt, og som jeg flere gange har udtrykt, de må gerne have troen i kristendommen, de kan bare aldrig blive anset som religiøse. Hvis man bryder med hans råd og vejledning, som de nu er skreven og fortolket, og følger en anden vej, så bliver man kun troende.
Vi skal dog heller ikke have for mange religiøse, det mener jeg , for nogle af dem kan blive fanatiske og så kommer fortolkninger og ødelægger nogle af dem, og...... Jeg behøver ikke skrive resten.

Og, så er det, at @modpol har ret, der er mange troende men mindre af de religiøse kristne i Danmark idag.
Måske er det vi ser i nogle lande, bl.a Danmark, en forgrening af kristendommen og en anden form for kristne, som vi ikke har sat navn på endnu, vi har jo fået nogle præster med på disse ændringer, andre har nægtet.
Disse mennesker vil have deres himmel, deres kærlighed til en gud, præster og biskopper , deres mangfoldighed og ægteskaber mellem samme køn og måske nye fortolkninger som bliver til endnu en bibel, de følger med nye profeter, og en gud de mener er deres. Måske er den her idag? Fortolkningen kender jeg dog ikke.

Go'nat :)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind