Yrsa12

Nyt job

Recommended Posts

Yrsa12

Hej

Jeg er lige blevet færdig med min kandidatuddannelse der var en overbygning på en sundhedsfaglig uddannelse.. Jeg har nu fået et job i en business virksomhed, hvor jobbet ikke indeholder noget omkring sundhed og er meget selvstændigt, da det er en nyoprettet stilling... Jeg søgte det, da jeg var på dagpenge, da der ikke rigtig var andet at søge under sommerferien og kunne derfor heller ikke sige nej til jobbet..

Jeg har nu været ansat i Ca to uger og føler slet ikke jobbet er mig..  At stå for at afholde møder om noget man ikke rigtig forstår, da det slet ikke er nogle emner jeg har beskæftiget mig med før, finde diverse tilladelser alt sammen uden at nogle rigtig ved hvem jeg skal kontakte.. Også er ren kontor arbejde slet ikke mig..

Min plan var at finde noget andet hurtigst muligt, men jeg er gået hen og blevet gravid og føler lige nu at mine kompetencer og vidensfelt slet ikke rækker til dette job..

Jeg har overvejet at sige op og gå tilbage til min oprindelige uddannelse, da jobmulighederne er gode der evt som vikar..

Har I et råd til, hvad jeg skal gøre..? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DDR
For 20 minutter siden, Yrsa12 skrev:

lige blevet færdig.....dagpenge......ansat i Ca to uger

Min plan ................... gået hen og blevet gravid 

din planlægning har en del mangler......

Redigeret af DDR

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Yrsa12
For 47 minutter siden, DDR skrev:

din planlægning har en del mangler......

Ja det har du helt ret i.. Jeg fandt ud af det i sidste uge, vi har prøvet over et år, så at det lige skulle ske nu..

Jeg ville bare høre hvad I synes om at en medarbejder siger op så hurtigt efter ansættelse..? Dårlig stil..? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 25 minutter siden, Yrsa12 skrev:

Ja det har du helt ret i.. Jeg fandt ud af det i sidste uge, vi har prøvet over et år, så at det lige skulle ske nu..

Jeg ville bare høre hvad I synes om at en medarbejder siger op så hurtigt efter ansættelse..? Dårlig stil..? 

Begge har en prøvetid på 4 uger, så nej, du smutter bare uden problemer, når du nu holder dig til små 2 ugers arbejde.

Det er bare det at du var på dagpenge, så får du vel nok 5 ugers karantæne, det skal du jo også tage højde for. Hvis jeg må anbefale noget så tal med arbejdsgiver og hør om i kan få noget på plads, så han gør det indenfor de 4 uger, som vist er standard i de fleste ansættelser, så mister du ingen dagpenge.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DDR

din nye arbejdsgiver bliver lykkelig for at måtte have dig på orlov allerede i starten af ansættelsesforholdet....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
Lige nu, DDR skrev:

din nye arbejdsgiver bliver lykkelig for at måtte have dig på orlov allerede i starten af ansættelsesforholdet....

Og en rigtig god årsag til at han fyrer dig indenfor 4 uger :)  uden at begrunde det, som ikke er nødvendigt, det kan være samarbejds problemer, det kan være typen, alt kan ske i de 4 uger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
For 13 timer siden, Yrsa12 skrev:

Det kaldes prøvetid, bare meld ærligt ud, det er der vel ikke nogen der kan have noget imod

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind