Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Birkinelsker

Købe designer taske i USA

Recommended Posts

Birkinelsker

Hej alle.

Har en spørgsmål om told og skat, når man ankommer med fly til København fra USA.

Jeg skal til New York om et par måneder og jeg har tænkt mig at købe en pre-owned Hermes Birkin taske, til omkring de 10.000 dollars
(ca .63.000,- kroner), hvis jeg altså kan være heldig at finde en til den pris. 

Jeg har læst lidt på nettet omkring hvor meget man må have med fra USA og det var noget med at man må tage varer op mod 3300 kroner med fra USA uden at man skal betale told og skat af. 

Jeg havde tænkt mig at bære tasken når jeg flyver fra New York til København. Skal jeg henvende mig ved skat/told når jeg lander i lufthavnen på den 'røde vej'? eller kan jeg bare tage den 'grønne vej' og lade som om at jeg ikke skal betale told og skat??
Har nemlig lavet en begning omkring told og skat, her stod der at jeg skal betale 15-16.000 kroner i told og skat.

(kan jeg 'snyde' og lade som om jeg har haft tasken hele tiden?)

Håber nogen kan hjælpe mig med at blive klogere omkring det her :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DDR

vi synes selfølgelig allesammen at du skal snyde i tolden.....det er da klart....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie
1 time siden, DDR skrev:

vi synes selfølgelig allesammen at du skal snyde i tolden.....det er da klart....

Og jeg tror slet ikke at tolderne vil kunne lure det mindste når en mand kommer valsene med en Birken over armen ...

Nope, slet ikke :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ottoleisner

Hvis din taske er preowned er den jo brugt og kan derfor ikke gøres til genstand for told,du skal bare påstå du har haft den altid de kan ikke bevise noget husk st bruge kontanter,ikke kort,så kan de ikke spores

hvordan du får pengene ind i landet kunne måske blive et problem

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie
For 1 time siden, fætter højbens fætter skrev:

Hvis din taske er preowned er den jo brugt og kan derfor ikke gøres til genstand for told

Brugte varer er ikke undtaget for told og skat;

http://www.toldpriser.dk/Faq-Brugte-varer og skat.dk

Endvidere har told lov til at konfiskere en vare på formodet mistanke og importøren skal godtgøre at de ikke prøver at momssvindle.

På en så dyr vare som en Birkin er, vil told, med rette, bede om af få fremvist kvittering/og eller en transaktion som kan dokumentere påstanden.

Kan importøren ikke fremvise en kvittering eller en penge transaktion, vil told komme med et gestimat på købsprisen, og hvis nu importøren har lavet en rigtig god handel, lad os sige 7000 USD, og told kommer frem til at det "plejer" at være 10.000 USD for tasken, vil der blive opkrævet told for 10.000 USD.

Så det er en rigtig skidt ide at handle uden dokumentation. 

Og så er der et lille sidste ting og det er at Hermes altid har forløbende nummer og certifikat på deres tasker i den prisklasse hvor den oprindelige køber bliver registreret (man kan ikke lige valse ind fra gaden og købe en). Med andre ord kan tasken spores

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Birkinelsker
For 39 minutter siden, Justie skrev:

Brugte varer er ikke undtaget for told og skat;

http://www.toldpriser.dk/Faq-Brugte-varer og skat.dk

Endvidere har told lov til at konfiskere en vare på formodet mistanke og importøren skal godtgøre at de ikke prøver at momssvindle.

På en så dyr vare som en Birkin er, vil told, med rette, bede om af få fremvist kvittering/og eller en transaktion som kan dokumentere påstanden.

Kan importøren ikke fremvise en kvittering eller en penge transaktion, vil told komme med et gestimat på købsprisen, og hvis nu importøren har lavet en rigtig god handel, lad os sige 7000 USD, og told kommer frem til at det "plejer" at være 10.000 USD for tasken, vil der blive opkrævet told for 10.000 USD.

Så det er en rigtig skidt ide at handle uden dokumentation. 

Og så er der et lille sidste ting og det er at Hermes altid har forløbende nummer og certifikat på deres tasker i den prisklasse hvor den oprindelige køber bliver registreret (man kan ikke lige valse ind fra gaden og købe en). Med andre ord kan tasken spores

Nu har jeg læst alles kommentarer. 

Og det lyder til at være bedre at bare betale den told og skat på omkring de 15-16.000 kroner som det forslog på told & skat beregneren fra nettet. 

Jeg må bare ændre flybilletten fra business til economy. så er der råd til at betale told/skat.
Det ville da være mega surt at blive fanget i at snyde og få en byde og skal betale varens pris oveni eller i værste tilfælde miste tasken. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Birkinelsker

Eller er det bedre at bare købe en preowned Hermes birkin fra en sælger fra EU? 

Der står noget med at når man køber noget fra en EU-land, så skal man ikke betale told og skat, da det allerede er med i prisen. 

Er helt gal på den eller er det rigtig nok? :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie
For 4 timer siden, Birkinelsker skrev:

Der står noget med at når man køber noget fra en EU-land, så skal man ikke betale told og skat, da det allerede er med i prisen. 

Er helt gal på den eller er det rigtig nok? :)

Det er helt korrekt.

De fås normalt fra 65-70 K og opefter alt efter stand og lædertype og ikke mindst farve. Men det har du sikkert styr på

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Birkinelsker
For 2 timer siden, Justie skrev:

Det er helt korrekt.

De fås normalt fra 65-70 K og opefter alt efter stand og lædertype og ikke mindst farve. Men det har du sikkert styr på

Nice, så må jeg igang og undersøge hvor man kan finde preowned Birkins her i EU :)

Jeg har styr på hvad for en læder og farve jeg gerne vil have :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...