Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Vahlstrom

Netværks problem med nat-type 3

Recommended Posts

Vahlstrom

Er der nogen som kan hjælpe mig som har forstand på router eller netværk.

Yousee kan ikke hjælpe mig, og de yder ikke support på sådan nogle fejl/indstilling.

Problemet er at jeg har 2 playstation 4 med spillet GTA fire og på online siden.
Problemet er at den ene playstation smider mig af på online siden.

Problemet hos mig ligger at den ene playstation der er netværks indstillingen rigtigt at den står på nat-type 2 og den anden playstation er den på nat-type 3
Og det er der jeg har problemet.

Routeren er Yousee's egen og er en Sagemcom CS50001.

Nogen der kan hjælpe med hvordan jeg løser mit problem?
Jeg har lavet en screenshot af den side fra administration på routeren hvor den skal indstilles, 
Måske nogen der har samme problem og samme router der kan lave en screenshot som jeg kan bruge.

Håber i kan hjælpe mig når Yousee ikke kan.

IMG_1238.PNG

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Det bliver nok svært når spil bruger en bestemt port til at tilgå et eksternt net, og sender trafik tilbage på en port som din 1. ps4 har fortalt tilhører den. Når den 2. ps4 så også siger det det er min, så har du et problem ;(

Google søgning på emnet siger det er rigtigt svært, og du skal have godt styr på routing og netværk, hvis du har det, så kan du måske gøre det med din router, måske skal du have noget bedre, tror ikke yousee er særligt avancerede til formålet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vahlstrom
For 8 timer siden, DenBruneMunk skrev:

Det bliver nok svært når spil bruger en bestemt port til at tilgå et eksternt net, og sender trafik tilbage på en port som din 1. ps4 har fortalt tilhører den. Når den 2. ps4 så også siger det det er min, så har du et problem ;(

Google søgning på emnet siger det er rigtigt svært, og du skal have godt styr på routing og netværk, hvis du har det, så kan du måske gøre det med din router, måske skal du have noget bedre, tror ikke yousee er særligt avancerede til formålet.

Hej. Det du siger er at problemet ikke kan løses? Eller er det fordi man skal være computer ekspert for at ændre sådan en router? Jeg plejer at være go til mange ting, men lige det her kan jeg ikke, har set på nettet at der er nogle som har samme problem som jeg har, men forstår bare ikke det de gør.

men hensyn til Yousee så har jeg ikke andre muligheder end dem.

kan man lave en anden løsning?

tak for dit svar:-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
1 time siden, Vahlstrom skrev:

Hej. Det du siger er at problemet ikke kan løses? Eller er det fordi man skal være computer ekspert for at ændre sådan en router? Jeg plejer at være go til mange ting, men lige det her kan jeg ikke, har set på nettet at der er nogle som har samme problem som jeg har, men forstår bare ikke det de gør.

men hensyn til Yousee så har jeg ikke andre muligheder end dem.

kan man lave en anden løsning?

tak for dit svar:-)

Jeg fandt såkaldte løsninger men alt ledte til router , som kan sætte router og statisk informationer op, og ikke bare triggers. Der skal måske både udgående og indgående regler til, og så skal dine maskiner tildeles faste adresser for at det kan virke.

Det er jo et spørgsmål om din router er intelligent nok til at sige at IP1 med port 3874 kommer ud som A, og IP2 med port 3874 kommer ud som B, spørgsmålet er hvordan port 3875 kommer ind og måske skal frem til begge 2? Når spillet er det samme, nogle bruger faste porte, og jeg ved ikke nok om den type2/3 opsætning, måske skal du bare manuelt køre type 2 på begge maskiner, og håbe routeren klarer resten. Det betyder nok du skal opsætte ip information manuelt for at rette NAT type til 2.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Der er EN løsning, som helt sikkert virker, kan ikke huske om Yousee har sådan service.

Få sat offentlige ip adresser til alle dine maskiner , eller i hvert fald til de 2 playstation 4, så i alt 3 stk.

Så sætter du router på den 3. , og så har du et privat netværk og 3 offentlige ip's.

Løsningen er fra stikket i væggen og til modem, der har du en switch efter modem (rj45 stikket), så sætter du 1 til router, og tilslutter de 2 andre til deres offentlige ip's.

Det er teknisk men det virker :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 4 timer siden, DenBruneMunk skrev:

Der er EN løsning, som helt sikkert virker, kan ikke huske om Yousee har sådan service.

Få sat offentlige ip adresser til alle dine maskiner , eller i hvert fald til de 2 playstation 4, så i alt 3 stk.

Så sætter du router på den 3. , og så har du et privat netværk og 3 offentlige ip's.

Løsningen er fra stikket i væggen og til modem, der har du en switch efter modem (rj45 stikket), så sætter du 1 til router, og tilslutter de 2 andre til deres offentlige ip's.

Det er teknisk men det virker :)

Wauw.. se lige hvad Munken kan. :banan:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 39 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Wauw.. se lige hvad Munken kan. :banan:

Takker, det er jo bare godt man kan hjælpe på andre områder, hvis det hjælper. Behøver ikke altid være politisk mål eller meninger ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites