veddetikke

Fællesbad for drenge og piger

Recommended Posts

veddetikke

Lukket 

Redigeret af veddetikke

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sulajmapigen

Jeg kan ikke se der er noget at reagere over. Hvorfor skulle de ikke kunne gå i bad sammen? 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie
1 time siden, veddetikke skrev:

Personligt forstår jeg ikke, hvorfor ledelsen mener der er behov for fællesbad. 

Jeg vil så vende den om og sige hvorfor er der behov for separat bad i den alder?

Det ideelle vil selv sagt være at der er bad til hvert køn, men det er ikke en mulighed altid og det er ikke noget som jeg ville studse over.

Bare som efter tanke, havde vi da også fælles bad efter gymnastik indtil 3. klasse. det var der aldrig nogen som tænkte over.

Hvis der er fælles sauna i dag et sted (som i min gamle roklub) er det faktisk heller ikke noget jeg nogen sinde tænker over og jeg er egentlig ret blufærdig

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac

Jeg sidder og bliver lidt i tvivl, men så vidt jeg husker var der også fælles bad da min søn gik i børnehaveklasse, og så blev de splittet op senere da børnene var blevet større.

Da mine børn gik i børnehave legede børnene nogle gange med vand på legepladsen om sommeren, og her fik de også lov til at være nøgne, og egentlig er det jo det samme.

Ser din søn det som et problem?

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Det er vel ikke før barnet vokser og går op i tøj, bliver lidt forfængelig og udseende og sidst opdragelsen afhænger af dette.  Nogle vokser jo op med nudister, andre vokser op på landet uden mennesker indenfor 1km og går ikke op i det. Og så er der dem i byen, de bliver hurtigt berørte af emnet, og de trækker gerne gardinerne for, i en god sags tjeneste, mener de. Så det er nok et spørgsmål om hvordan forældre finder det naturligt, indtil det ikke længere er et mindre barn? Så begynder andre faktorer jo helt automatisk at betyde bare lidt mere for flere.

Som høj aktuelt i nyhederne, sex er tabu , det er kroppen også for mange. Grundet sociale medier er man nu også blevet mere udsat for at blive et billede på nettet og det er helt sikkert ikke sjovt, hvis man ikke selv indvilger i dette.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie

du har da en pointe, men jo mere "blufærdigt" samfundet bliver jo mere afsmitter det selv sagt  - og det er lidt spøjst når busserne kører rundt med pat reklamer på siden i Kbh.

Jeg har for en hel del år siden været stedmor til 2 drenge og hvis de og jeg skulle i svømme hal uden far tog jeg da selvsagt den mindste med ind i damernes omklædningsrum hvor vi skiftede og gik i bad. Lige som jeg selvfølgelig hjalp ham (og også den ældste) med at bade/vaske hår der hjemme. 

Jeg hjalp naturligvis også med påklædning/hårtørring i drengenes omklædningsrum efter fodbold eller karate 

Hvis nogen af dem var kede af det om natten kom de da selvfølgelig også ind i sengen og ligge i ske også selvom jeg ikke var bio mor, og det er da det samme hjemme hos min datters far og hans nye kone

Jeg har aldrig skænket det en tanke og jeg finder det heller ikke mærkeligt - jeg finder det nok nærmere mærkeligt hvis det ikke finder sted og det bliver "sexualiseret"

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
veddetikke

Jeg takker for alle de gode svar 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

Børn på 5 1/2 år må piger og drenge selvfølgelig godt gå i bad sammen ,men vi lever i en blufærdig tidsalder og nogle er helt hysteriske hvor mor og far ikke må vise sig nøgen over for deres børn , da jeg var ung måtte kvinder og mænd godt bade nøgen på stranden , det ser mand ikke i dag , men når piger og drenge begynder at glo efter hinanden , altså puperteten så skal der selvfølgelig være seperate bad til piger og drenge 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind