Justie

hvornår er hvilke arrengementer rimelige at bede den anden foræld

Recommended Posts

stig6499
For 2 minutter siden, Entrelac skrev:

Det handler ikke altid om, at være realistisk eller ikke realistisk, mennesker og situationer ændrer sig.

God pointe.:gogo:

Hvor skal børnene så komme ind i billedet?

Hvor læser du, at ts ikke selv tager beslutninger, eller gør noget selv?

Hendes problem er, at x'en tager beslutninger, som også omfatter ts.

Børnene jamen vi lever i 2017 i kvinder behøver slet ikke et parforhold for at få børn 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 4 minutter siden, stig6499 skrev:

Børnene jamen vi lever i 2017 i kvinder behøver slet ikke et parforhold for at få børn 

:( Det lyder da sygt (I dette sammenhæng)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
Lige nu, DenBruneMunk skrev:

:( Det lyder da sygt (I dette sammenhæng)

Jeg tager da hatten af for de kvinder der vælger at få et barn uden en partner , det er stærke kvinder der ikke vil komme i konflikt med en eventuel partner 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
On 1/9/2017 at 18:06, Justie skrev:

Nu kom han så med et spørgsmål ca 14 dage før min datters fødselsdag (4. klasse) om jeg så ikke kunne holde den i år igen?

Nu forklarer du at festes lokation afhænger af hvem som har barnet den uge? Og når han skriver igen, så havde du datteren sidste år.
Det er vel ikke mere forlangt, at du så accepterer på vilkår at han betaler forud for festen og han er der til after party (oprydning) og du forventer han gør det godt for sin datter ved at tage hende med ud og feste nogle dage efter denne fødselsdag skal ske, hvor han har tid. Så bliver spørgsmålet ikke økonomi, og hun får flere oplevelser ud af dette.

For det andet; er der tale om at jeg bor i en 2v, så jeg skal leje selvskabs lokalet (det er også ok) også selv om det kun er pigerne som kommer fra klassen - og det er booket nu – og han/de har en villa på 250 kvm uden kælderen + have som er indrettet til hans 2 drenge som han har fået efter.

Hvordan holdte du fødselsdag for hende sidste år?

For det tredje; har han nu udråbt mig som ”det dumme svin” og som om det handler om at jeg ikke ”gider ” over for min datter – hendes fødselsdag ligger i hans uge og jeg har aldrig sagt at jeg ikke ”gider”, jeg kan ikke bare "lige" og jeg har ikke umiddelbart pladsen. Det skal planlægges.

I dialogen har du tilsyneladende givet udtryk for at være mindre villig, siden du bliver beskyldt for en masse, så måske heller ikke den bedste måde at gå på kompromis så din datter får mest ud af dette men det er jo bare som du fremlægger det her.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 2 minutter siden, stig6499 skrev:

Jeg tager da hatten af for de kvinder der vælger at få et barn uden en partner , det er stærke kvinder der ikke vil komme i konflikt med en eventuel partner 

Enig men målet i livet er ikke at holde os adskilt og bare fordi kvinder kan få barnet, så er det ikke ensbetydende med en synsvinkel som gør at kvinder kun er her for at reproducere og sikre eksistensen. Jeg vil nok mene at det er mere end bare have et barn, at give barnet en opvækst og fordi de kan undvære mænd, så er det ofte ikke tilfældet for mange i forhold til det du antyder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 4 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

Enig men målet i livet er ikke at holde os adskilt og bare fordi kvinder kan få barnet, så er det ikke ensbetydende med en synsvinkel som gør at kvinder kun er her for at reproducere og sikre eksistensen. Jeg vil nok mene at det er mere end bare have et barn, at give barnet en opvækst og fordi de kan undvære mænd, så er det ofte ikke tilfældet for mange i forhold til det du antyder.

Jamen nogle kvinder kan da undvære mænd , det skal de da have lov til , ligesom nogle mænd kan undvære kvinder , det skal de da også have lov til , jeg mener i begge tilfælle skal de da have lov til at få børn 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Tror ikke det var Justie generelle mening at begynde at splitte mand og kvinder op bare fordi de kan, og fordi hendes ex ikke vil holde en fødselsdag ;)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac

For 34 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

Jeg mener heller ikke det skal være vejen frem, at kvinderne får børnene alene.

Dels ender vi med et samfund med mange ensomme mennesker, både kvinder og mænd, og med nogle børn som er vokset op uden en far, og den indflydelse det giver at have en "far-figur" i sin opvækst.

Så mener jeg dog det er bedre, at vi løber risikoen ved, at involvere os med en partner og, som udgangspunkt være 2 om at få barnet/børnene.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 27 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

Tror ikke det var Justie generelle mening at begynde at splitte mand og kvinder op bare fordi de kan, og fordi hendes ex ikke vil holde en fødselsdag ;)

For 8 minutter siden, Entrelac skrev:

Jeg mener heller ikke det skal være vejen frem, at kvinderne får børnene alene.

Dels ender vi med et samfund med mange ensomme mennesker, både kvinder og mænd, og med nogle børn som er vokset op uden en far, og den indflydelse det giver at have en "far-figur" i sin opvækst.

Så mener jeg dog det er bedre, at vi løber risikoen ved, at involvere os med en partner og, som udgangspunkt være 2 om at få barnet/børnene.

Jamen de skal da have muligheden kvinder og mænd at få børne alene , der er også lesbiske og bøsser de skal da også have muligheden at få børn , der er andre muligheder end far mor og børn , nu er det ikke fordi at jeg vil adskille kvinder og mænd men jeg mener at de skal have muligheden , der har aldrig været så mange singler som der er nu , og nogle af de singler er selvvalgte singler som ikke gider slagsmålet far mor og børn 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 12 minutter siden, stig6499 skrev:

Jamen de skal da have muligheden kvinder og mænd at få børne alene , der er også lesbiske og bøsser de skal da også have muligheden at få børn , der er andre muligheder end far mor og børn , nu er det ikke fordi at jeg vil adskille kvinder og mænd men jeg mener at de skal have muligheden , der har aldrig været så mange singler som der er nu , og nogle af de singler er selvvalgte singler som ikke gider slagsmålet far mor og børn 

Den mulighed har de jo allerede, så vidt jeg ved. Selvom det jo nok kan blive svært for bøsserne, deres eneste mulighed er vel, at adoptere eller finde en rugemor, og jeg ved slet ikke, om det reelt er en mulighed.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind