Justie

hvornår er hvilke arrengementer rimelige at bede den anden foræld

Recommended Posts

stig6499
For 1 minut siden, Entrelac skrev:

Hvo intet vover, intet vinder.

Ind i mellem er man s'gi nødt til, at tage nogle chancer, ellers står man jo blot i stampe.

Når man vælger at få børn sammen, så er der en risiko for, at parforholdet går i stykker. Der er også en risiko for, at partneren, eller endda barnet, dør, men det skal vel ikke være begrundelse for, at lade være med, at flytte sammen eller, at få børn.

Mange ting er nemmere hvis kvinden vælger at få barnet alene;), men så får hun på puklen, fordi det efterlader en masse enlige mænd, som ikke du'r til at være alene.

Så egentlig burde vi vel allesammen hver især passe os selv, og lade være med, at få børn, eller?

Ca halvdelen af dem der flytter sammen , de flytter også fra hinanden igen , fordi de har nogle urealistiske forventninger om at flytte sammen , det handler om at være realistisk 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 14 minutter siden, stig6499 skrev:

Ca halvdelen af dem der flytter sammen , de flytter også fra hinanden igen , fordi de har nogle urealistiske forventninger om at flytte sammen , det handler om at være realistisk 

Så er du synsk.

Det handler om kemi, og fungerer det ikke, så er folk heldigvis fornuftige nok til at kunne tage sig sammen og søge videre. Der er ingen grund til de bliver sammen, hvis alt de får, er had og irritation over samværet med partneren.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie
For 1 minut siden, DenBruneMunk skrev:

Det handler om kemi, og fungerer det ikke, så er folk heldigvis fornuftige nok til at kunne tage sig sammen og søge videre. Der er ingen grund til de bliver sammen, hvis alt de får, er had og irritation over samværet med partneren.

Der er vel kun en ting som er værre end en dårlig skilsmisse og det er et dårligt ægteskab?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
Lige nu, Justie skrev:

Der er vel kun en ting som er værre end en dårlig skilsmisse og det er et dårligt ægteskab?

Mon ikke alle skilsmisser er gode, selvom de i det øjeblik det sker, føles dårlige. Og dårlige ægteskaber, de kræver ofte andre ser og taler med dem, før de kommer ud af det. Så enig, dårlige ægteskaber er ikke noget at samle på, og man behøver ikke imponeres fordi en har været gift 5 gange, det kan tage tid at finde lykken, hvis målet ikke er noget andet, og dem er der heldigvis ikke mange af, de lykkeriddere som nu er der ude og går efter andet end kærlighed.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie

Det jeg ligger i frasen "dårlig skilsmisse", der hentyder jeg til min egen hvor konflikt niveauet stadig er højt selv efter mere end 9 år.

Men jo - som du vender den, var det en god skilsmisse og jeg har aldrig fortrudt et sekund.

Jeg er bare ked af konflikt niveauet og den dårlige kommunikation fordi det går ud over min datter.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

Ja for pokker det er så sejt at flytte sammen og stifte gæld og få børn , og så få et dårligt parforhold og fytte fra hinanden igen , hvad er der galt i at nyde 2somheden og bo hver for sig , når jeg læser de tråde i sex&samliv så skal det gå hu Hej vilde dyr , jeg fatte ikke at det skal gå så hurtigt 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 1 minut siden, Justie skrev:

Det jeg ligger i frasen "dårlig skilsmisse", der hentyder jeg til min egen hvor konflikt niveauet stadig er højt selv efter mere end 9 år.

Det var vel årsagen, så det behøver vel ikke at ændre sig, selvom nogen håber at denne opdeling hjælper, så kan det også skabe mere splid.

Nu er det 9 år siden, spørgsmålet jeg så rejste er at i forhåbentlig ikke gik rundt i mange med den opfattelse af det ikke fungerede men intet gjorde eller forsøgte at gøre for eller imod.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
OlieSheik
For 43 minutter siden, Justie skrev:

Skudt helt forbi Stig - jeg "piver" over at jeg skal stå på mål for fars beslutninger og prioriteringer....

Kom nu bare ind i kampen om dit eget liv og tag dine egne beslutninger- gå ikke og vent på din ex skal tage dem for dig, gør noget selv.. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie
For 8 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

Nu er det 9 år siden, spørgsmålet jeg så rejste er at i forhåbentlig ikke gik rundt i mange med den opfattelse af det ikke fungerede men intet gjorde eller forsøgte at gøre for eller imod.

Det var bestemt ikke en beslutning som kom ud af det blå for mit vedkommende og jeg mener at jeg prøvede at kæmpe til næst sidste blods dråbe.

Jeg er så ret sikker på at min x-mand vil komme med en noget anden historie og at det der "kom ud af det blå"

Og der er en grund til at jeg reagerer så vredt og frustreret i det her "forhold" og det er klart en af skilsmisse årsagerne. Manipulation, jalouxi og psykisk vold var de alt afgørende faktorer for at jeg tog (noget) af mit tøj og gik. 

Det sidste skal i øvrigt tages bogstaveligt :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 37 minutter siden, stig6499 skrev:

Det handler ikke altid om, at være realistisk eller ikke realistisk, mennesker og situationer ændrer sig.

For 19 minutter siden, Justie skrev:

God pointe.:gogo:

For 6 minutter siden, stig6499 skrev:

Ja for pokker det er så sejt at flytte sammen og stifte gæld og få børn , og så få et dårligt parforhold og fytte fra hinanden igen , hvad er der galt i at nyde 2somheden og bo hver for sig , når jeg læser de tråde i sex&samliv så skal det gå hu Hej vilde dyr , jeg fatte ikke at det skal gå så hurtigt 

Hvor skal børnene så komme ind i billedet?

For 5 minutter siden, OlieSheik skrev:

Kom nu bare ind i kampen om dit eget liv og tag dine egne beslutninger- gå ikke og vent på din ex skal tage dem for dig, gør noget selv.. 

Hvor læser du, at ts ikke selv tager beslutninger, eller gør noget selv?

Hendes problem er, at x'en tager beslutninger, som også omfatter ts.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind