Justie

hvornår er hvilke arrengementer rimelige at bede den anden foræld

Recommended Posts

Entrelac
For 40 minutter siden, Justie skrev:

Det handler heller ikke om at hade - det handler om at jeg føler at far ind i mellem opfører sig urimeligt og vil tage "styring" på min/vores tid når der er noget andet han hellere vil og de tilfælde bliver jeg vred over.

Hverken mere eller mindre...

Fint og sobert indlæg, og så er tingene vist sat på plads.:gogo:

Med hensyn til det specifikke problem kan jeg forestille mig, at du allerede har prøvet at snakke med far om det, og holdt bolden på egen banehalvdel. Altså noget med, at "jeg forstår udmærket, at du synes vores datter skal have alle de her muligheder/oplevelser/whatever, men jeg har en fornemmelse af, at du glemmer, at jeg ikke altid har mulighed for, at gøre det samme i mine uger, og så gør det mig utroligt frustreret og ked af det når jeg er nødt til, at fortælle vores datter, at det bare ikke kan lade sig gøre, så hun synes, at jeg er en dum mor".

Og derfor tror jeg ikke du kan gøre ret meget andet end, at snakke med pigen om det, fortælle hende, at du godt kan forstå, at hun synes det er fedt når far sætter nogle ting igang, og forklare hende, at de samme ting bare ikke altid er mulige når hun er hos mor.

Så tror jeg ikke det varer ret længe før din datter selv bliver bevidst om hvad der kan lade sig gøre og hvad der ikke kan lade sig gøre, og når far vil sætte et skib i søen er det ikke utænkeligt, at din datter så vil spørge ham, om han nu også er sikker på, at det kan lade sig gøre når hun er hos mor.

Vores børn er ofte kvikkere end vi tror.;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie
For 28 minutter siden, Entrelac skrev:

Så tror jeg ikke det varer ret længe før din datter selv bliver bevidst om hvad der kan lade sig gøre og hvad der ikke kan lade sig gøre, og når far vil sætte et skib i søen er det ikke utænkeligt, at din datter så vil spørge ham, om han nu også er sikker på, at det kan lade sig gøre når hun er hos mor.

Det er jeg faktisk ret sikker på at hun ville gøre - problemet er så bare at han helle aldrig "konsulterer" hende før end han (prøver) at sætte tingene i værk.

Fks. svømningen. Hun elsker svømning og jeg vil med glæde bakke op om det. Det kan bare ikke lade sig gøre om søndagen.

Så bliver det et eller andet med at han spørger om hun gerne vil til svømning (ikke hvor eller hvornår) - og selvfølgelig vil hun da gerne det - og dernæst bliver hun pålagt at være budbringeren om at vi skal til svømning på søndag de næste x-antal måneder....

For det første skal hun ikke være budbringeren, for det andet spiller han ikke med åbne kort i hans forespørgsel. Og for det 3. bør det som udgangs punkt starte med at involvere mig i den overvejelse da vi jo altid kommer til at ramme fælles dage. Hun er 11 så selvfølgelig hverken kan eller skal hun kunne over gennemskue hvilke komplikationer en tilmelding kan have.

Og det er det samme som gør sig gældende ved denne fødselsdag - om end han da i det mindste selv kom med en forespørgsel denne gang.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 11 minutter siden, Justie skrev:

Så bliver det et eller andet med at han spørger om hun gerne vil til svømning (ikke hvor eller hvornår) - og selvfølgelig vil hun da gerne det - og dernæst hun budbringeren om at vi skal til svømning på søndag de næste x-antal måneder....

Og her forestiller jeg mig (ud fra min erfaring med mine egne børn, dog på andre områder), at hun vil sige "ja, men du skal lige huske, at det er ikke altid det kan lade sig gøre for mor", eller noget i den stil.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie
For 1 minut siden, Entrelac skrev:

Og her forestiller jeg mig (ud fra min erfaring med mine egne børn, dog på andre områder), at hun vil sige "ja, men du skal lige huske, at det er ikke altid det kan lade sig gøre for mor", eller noget i den stil.

Det må jeg da håbe - hun bliver jo ældre og ældre.

Jeg bliver bare så arrig over at hans ønsker går ud over min datter på den måde som det gør.

Ind i mellem kan jeg bare ikke vente på hun bliver 18 så jeg ikke længere skal forholde mig til hans fikse ideer :D

nå, han vil sikkert sige det samme om mig, bare på nogle andre områder :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 2 minutter siden, Justie skrev:

Jeg bliver bare så arrig over at hans ønsker går ud over min datter på den måde som det gør.

Jeg forstår dig så udmærket.

Hvis det handler om, at hun "mangler" et eller andet fritids-noget kan du måske snakke med din datter om mulighederne, som også er mulige for far, og så forelægge ham mulighederne, så du på en måde kommer ham lidt i forkøbet. Men det er ikke mit indtryk, at det er det, der er problemet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie
Lige nu, Entrelac skrev:

Hvis det handler om, at hun "mangler" et eller andet fritids-noget kan du måske snakke med din datter om mulighederne, som også er mulige for far, og så forelægge ham mulighederne, så du på en måde kommer ham lidt i forkøbet. Men det er ikke mit indtryk, at det er det, der er problemet.

Nej - slet ikke. Og vi er også ret enige om, ikke at hendes far og jeg har decideret talt om det, men far har meldt ud til hende at hun ikke skal gå til mere end 3 ting om ugen.

Og da jeg er helt enig i det, ser jeg heller ikke nogen grund til at vi direkte behøver at tale om det. Skolen først, resten bagefter.

Hidtil går hun til spejder, hvad jeg også støtter op om og det "æder" rigtig meget tid med ekstra aktiviteter og lejre, og det er jeg helt indforstået med. Så har der altid været noget billedkunst og en sportsgren. I år bliver det så selvforsvar/Judo (hun har fået svømning på skoleskemaet), det er mig som har foreslået det, hvad han er helt enig i er en god ide.

Der til kommer løbeklubben en gang om ugen i fritids ordningen og en gang om måneden (hos mig) er hun en lørdag aften i lan klub.

Der ud over tager vi nok snart en avis rute om søndagen om formiddagen så hun kan tjene lidt lomme penge og jeg passer selvsagt ruten når hun er hjemme hos far.

men igen - det er selvfølgelig forudsat at hun først og fremmest passer skolen

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

Det er jeres eget valg at flytte sammen og få børn , det er jeres eget valg at flytte fra hinanden , din ex piver fordi han hellere vil til curling end at holde sin datters fødselsdag , du piver fordi din ex hellere vil til curling end at holde sin datters fødselsdag i er voksne mennesker , hurra for at flytte sammen , hurra for at flytte fra hinanden , i ved godt at jeg ikke tror på Gud  ,i ved godt at jeg ikke tror på nogen former for ægteskab , den her tråd er en klassiker i dagens DK 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie
For 2 minutter siden, stig6499 skrev:

Det er jeres eget valg at flytte sammen og få børn , det er jeres eget valg at flytte fra hinanden , din ex piver fordi han hellere vil til curling end at holde sin datters fødselsdag , du piver fordi din ex hellere vil til curling end at holde sin datters fødselsdag i er voksne mennesker , hurra for at flytte sammen , hurra for at flytte fra hinanden , i ved godt at jeg ikke tror på Gud  ,i ved godt at jeg ikke tror på nogen former for ægteskab , den her tråd er en klassiker i dagens DK 

Skudt helt forbi Stig - jeg "piver" over at jeg skal stå på mål for fars beslutninger og prioriteringer....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 3 minutter siden, stig6499 skrev:

Hvo intet vover, intet vinder.

Ind i mellem er man s'gi nødt til, at tage nogle chancer, ellers står man jo blot i stampe.

Når man vælger at få børn sammen, så er der en risiko for, at parforholdet går i stykker. Der er også en risiko for, at partneren, eller endda barnet, dør, men det skal vel ikke være begrundelse for, at lade være med, at flytte sammen eller, at få børn.

Mange ting er nemmere hvis kvinden vælger at få barnet alene;), men så får hun på puklen, fordi det efterlader en masse enlige mænd, som ikke du'r til at være alene.

Så egentlig burde vi vel allesammen hver især passe os selv, og lade være med, at få børn, eller?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 10 minutter siden, stig6499 skrev:

Er enig med Justie , du piver nok mest på andre vegne fordi du ikke ved hvad du taler om og som du giver pænt udtryk for her.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind