Justie

hvornår er hvilke arrengementer rimelige at bede den anden foræld

Recommended Posts

stig6499

Nu vil ingen af forældrende holde barnets fødselsdag ? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 2 timer siden, OlieSheik skrev:

Undersøg nu selv fats inden du udtaler dig, jeg ved jo tilfældigvis af egen pung hvad jeg taler om...

Mener du dermed, at far ikke kan være bopælsforælder?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 4 timer siden, OlieSheik skrev:

Kvinden er får børnepengene og som barnet bor fast hos bør jo afholde alt hvad der angår det barn,

Nu ved vi jo reelt ikke, om ts får børnebidrag fra barnets far.

"Hvis I deler udgifter

Hvis I har en deleordning og også deler udgifterne til barnets forsørgelse mellem jer, vil der normalt ikke blive fastsat børnebidrag."

https://www.borger.dk/familie-og-boern/Skilsmisse-og-familiebrud/Boernebidrag

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac

Hermed lidt facts vedr. barnets bopæl:

"Hvis I er skilt og har fælles forældremyndighed, er det dig og barnets anden forælder, som indbyrdes aftaler, hvem af jer barnet skal have bopæl hos. I behøver ikke at involvere Statsforvaltningen i aftalen.

Barnet kan kun have bopæl et sted. Det vil sige, at barnet altid har en bopælsforælder og en samværsforælder. Det gælder også, selvom I har en deleordning, hvor barnet reelt bor lige meget hos jer begge to. Det er hos bopælsforælderen, at barnet har sin folkeregisteradresse."

https://www.borger.dk/familie-og-boern/Skilsmisse-og-familiebrud/Hvor-skal-barnet-bo

"Børne- og ungeydelse bliver som udgangspunkt udbetalt til moren.

Nedenfor er der tre eksempler, hvor mor og far ikke er samlevende. Her kan du se, hvem pengene udbetales til i forskellige situationer:

Barnet bor sammen med sin mor
Børne- og ungeydelsen bliver udbetalt til mor, når barnet og mor bor sammen. Det gælder også, når mor, far og barn bor sammen.
Barnet bor kun med sin far
Hvis barnet kun bor sammen med sin far, udbetales børne- og ungeydelsen til barnets far.
Barnet bor hos begge forældre
Hvis der er fælles forældremyndighed, og barnet opholder sig hos begge forældre, udbetales børne- og ungeydelsen til den forælder, barnet opholder sig mest hos. Opholder barnet sig lige meget hos begge, udbetales ydelsen til den forælder, som barnet har folkeregisteradresse hos."

https://www.borger.dk/familie-og-boern/Familieydelser-oversigt/Boerne-ungeydelse

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
1 time siden, stig6499 skrev:

Nu vil ingen af forældrende holde barnets fødselsdag ? 

Jeg vil tro, at det er fødselsdag ts/mor beskriver her:

For 18 timer siden, Justie skrev:

For min datters skyld... har jeg for 4 måneder siden lagt planer og hun har inviteret 5 lege kammerater uden for skole regi. For jeg mener også at de relationer er vigtige at pleje.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 13 minutter siden, Entrelac skrev:

Jeg vil tro, at det er fødselsdag ts/mor beskriver her:

Ja men det skulle jo holdes hos ts ex ikke hos hende selv , der står ingen steder at hun vil holde det , i er vel klar over at vi ikke høre fra ts ex for at få det fra begge synspunkter , vi har kun ts ord for hvordan det hænger sammen 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 54 minutter siden, stig6499 skrev:

Ja men det skulle jo holdes hos ts ex ikke hos hende selv , der står ingen steder at hun vil holde det , i er vel klar over at vi ikke høre fra ts ex for at få det fra begge synspunkter , vi har kun ts ord for hvordan det hænger sammen 

Jeg forstår det sådan, at det ikke er første gang, at ts's x "svigter", og derfor har ts planlagt noget for en sikkerheds skyld. En plan b kan man kalde det.

@Stig, både her på debatten og irl hører man oftest kun den ene part, og derudfra må man så give sine råd. Så vidt jeg husker har jeg ikke tidligere set tråde fra ts hvor hun beklager sig over x'en, og bl.a. derfor tror jeg på det hun beskriver. Jeg hæfter mig også ved, at hun ikke generelt rakker ned på x'en, hun er ikke en af dem, der hele tiden beklager sig over, at han ikke giver barnet ordentlig mad med i skole, ikke sørger for ordentligt tøj o.s.v.

Det er s'gi frustrerende, at være den mor der skal samle op når far har kvajet sig (og jeg påstår ikke, at det ikke kan være den anden vej rundt), og det bliver ikke mindre frustrerende når far bilder barnet ind, at det er mor der er galt på den. Jeg har selv oplevet det, men jeg har også erfaret, at børnene gennemskuer tingene helt af sig selv, og finder ud af, at "mor ved man s'g* hvem er".;)

Redigeret af Entrelac

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 8 minutter siden, Entrelac skrev:

Jeg forstår det sådan, at det ikke er første gang, at ts's x "svigter", og derfor har ts planlagt noget for en sikkerheds skyld. En plan b kan man kalde det.

@Stig, både her på debatten og irl hører man oftest kun den ene part, og derudfra må man så give sine råd. Så vidt jeg husker har jeg ikke tidligere set tråde fra ts hvor hun beklager sig over x'en, og bl.a. derfor tror jeg på det hun beskriver. Jeg hæfter mig også ved, at hun ikke generelt rakker ned på x'en, hun er ikke en af dem, der hele tiden beklager sig over, at han ikke giver barnet ordentlig mad med i skole, ikke sørger for ordentligt tøj o.s.v.

Det er s'gi frustrerende, at være den mor der skal samle op når far har kvajet sig (og jeg påstår ikke, at det ikke kan være den anden vej rundt), og det bliver ikke mindre frustrerende når far bilder barnet ind, at det er mor der er galt på den. Jeg har selv oplevet det, men jeg har også erfaret, at børnene gennemskuer tingene helt af sig selv, og finder ud af, at "mor ved man s'g* hvem er".;)

Ja men det er en had tråd , ts hader sin ex , ja børnene ved sgu godt hvordan det hænger sammen om det er mor eller far der er galt på den 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 3 timer siden, stig6499 skrev:

Ja men det er en had tråd ,

Det er jeg absolut ikke enig i.

Ts har tydeligvis haft brug for, at lukke nogle frustrationer ud, og høre andres mening om situationen, det har intet med had at gøre.

At være vred på en person er ikke det samme som at hade personen.

On 1/9/2017 at 18:06, Justie skrev:

OK, lige nu er jeg ekstremt indebrændt og vred på min x-mand og min datters far.

On 1/9/2017 at 21:22, Justie skrev:

Jeg bliver bare (stadig) så pokkers vred og indebrændt over at han tror at jeg danser efter hans pibe og ønsker.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie
For 22 timer siden, OlieSheik skrev:

Kvinden er får børnepengene og som barnet bor fast hos bør jo afholde alt hvad der angår det barn, hvis manden så vil holde en lille fest for hans familie må det være når han har barnet, kan vel ikke være så svært... Her i landet har manden jo ikke meget at skulle have sagt selv om man skriver under på fælles forældre myndighed, det er stadig kvindens nem konto der modtager børne tilskuddet og stadig manden der betaler det dobbelt af hvad kvinden skulle have gjort i børne penge- Tør øjnene og følg lidt med og se at få styr på hvad dine pligter Kvimde

Det er noget vrøvl - det hele.

Bopæls forælderen modtager pengene og det er det samme beløb uanset om det er mor eller far.

Ved 50/50 samvær skal den forælder som ikke har adressen ikke betale børne penge med mindre der er meget stor forskel i forældrenes indkomst (og det har i øvrigt intet at gøre med forælder myndigheden)

Nu har vi så delt forældre myndighed og vi er - heldigvis - meget enige i de store linjer som skolegang, adfærds kodeks og de daglige regler (kost, sengetider, lektier etc).

Så selv om jeg kunne ville jeg aldrig går ind og fks forsøge at få den ophævet eller lave bopæl eller samvær om til min favør.

Og udover det her med, at han prøver at ramme mig når han ikke får sin vilje, er han faktisk en rigtig god far. Ikke perfekt (langt fra!), men en god far som min datter elsker over alt på jorden

Men som sagt det handler ikke om penge, det handler om manglende planlægning, "retttidig udmelding" og manipulation.

Og det er det sidste som gør mig så edderspændt.

Og bare lidt info, selv om det reelt intet har at gøre med mit indlæg.

Af historiske årsager er det faktisk far som "fik" bopæls retten af mig (for at hans økonomi ikke skulle kollapse totalt og han kunne blive boende i vores lejlighed) og selv om vi har nogenlunde lige meget tid betaler jeg stadig børne penge til ham - og gør det med glæde.

For jeg ved da udmærket godt at de faktiske udgifter til skole/SFO og fritid på ingen måde står mål med beløbet og hvis jeg bad om at få bidraget nedsat (de ville nok nærmere helt blive frafaldet) er der stor risiko for at han og hans hustrus økonomi i høj grad ville begynde at vakle - hvad ingen kan være tjent med.

Så nej, det handler ikke om penge, det handler heller ikke om at jeg ikke "gider" at holde hendes fødselsdag for klassen, det handler helt konkret om den måde tingende foregår på.

Det handler heller ikke om at hade - det handler om at jeg føler at far ind i mellem opfører sig urimeligt og vil tage "styring" på min/vores tid når der er noget andet han hellere vil og de tilfælde bliver jeg vred over.

Hverken mere eller mindre...

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind