snoozz

Hvornår er man ludoman?

Recommended Posts

snoozz

Ja, hvornår synes i man er det?

Mange synes at hvis man spiller poker på internettet i mange timer så MÅ man være ludoman. Men de synes ikke selv de er det af at gå til bankospil eller købe en lottokupon hver uge.

JEG spiller poker på internettet, men aldrig for mere end EN euro af gangen. Og så får jeg underholdning meget længere end det tager at tjekke om man har 7 rigtige på sin lottokupon ;)

Jeg oplever bare mange som tilsyneladende tænker "Poker på internettet???, åhhh nej kæmpe økonomisk ruin".

Man skal naturligvis kunne styre sig selv så man aldrig kan miste mere end 1 euro (og måske endda vinde nogen), så er det endda også billigere end en lottokupon eller en aften til bankospil ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie

Ludomani er som al anden misbrug omfattet af definitionen af misbrug.

Det her link omhandler ganske vist rusmidler, men er også meget rammende for al anden forstyrrende adfærd for det er jo egentlig lige meget om vi taler ludomani, mareton træning eller alkoholisme, da det er de samme parametere og konsekvenser som kan træde ind.

http://www.netpsych.dk/articles.aspx?id=65

Ludomani afhænger jo ikke af hvor meget du spiller for, men om det griber forstyrrende ind i din hverdag og i dine relationer.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Okay, så jeg er IKKE ludoman, selvom jeg bruger mange timer på poker?

Så længe det ikke tager tid fra hvad jeg ellers ville foretage mig?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie
For 2 timer siden, snoozz skrev:

Okay, så jeg er IKKE ludoman, selvom jeg bruger mange timer på poker?

Så længe det ikke tager tid fra hvad jeg ellers ville foretage mig?

Det har jeg absolut ingen forudsætninger for at vurdere...

Men jeg ville da sige at hvis du prioritere at at bruge tid på nettet for at spille og at tidsforbruget medfører at du ikke får betalt din husleje rettidigt eller at du nedprioriterer kost, søvn, familie, venner mm fordi du hellere vil spille - jo så er du ludoman. 

Men det aner jeg jo ikke noget om...

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Okay så er jeg ikke ludoman. Når jeg spiller poker så er det tit der hvor andre ville se en film på TV eller lign. Der er ikke noget der ændrer sig med hverken kost, eller venner osv. 

Det KAN dog koste en nattesøvn hvis man fx er bland de 10 sidste ud af 1000 og det er NU de store præmier skal fordeles ;) Men så sørger jeg for at jeg ikke skal noget bestemt den næste dag, så kan jeg sove en time eller 2 ekstra ;)

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mikewinkler

Man er vel ludoman ganske som en alkoholiker ikke kan leve uden alkohol og livet bliver til løgn og bedrag snyde venner og familie for penge den slags kender flere ludomaner det nøjagtig det samme som en junkie det bare lidt nemmere og skjule vil jeg mene

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 16 timer siden, Mikewinkler skrev:

Man er vel ludoman ganske som en alkoholiker ikke kan leve uden alkohol og livet bliver til løgn og bedrag snyde venner og familie for penge den slags kender flere ludomaner det nøjagtig det samme som en junkie det bare lidt nemmere og skjule vil jeg mene

Jeg er alkoholiker og lever fint uden alkohol, fordi jeg er en ædru en af slagsen :) 

Til emnet... Du er allerede godt på vej til at have en afhængigs adfærd, fordi du taler dit "problem" ned og forklare os hvorfor det ikke er et problem. Det at du stiller spørgsmålet, burde tænde en advarselslampe hos dig. Som Justie siger, så handler det ikke om hvor meget du spiller, men mere hvornår du gør det. Er det dig der styrre spillet eller er det spillet der styrre dig? Jeg er som sagt alkoholiker, men har ingen problemer med alkohol, så længe jeg holder mig fra den første genstand.

Måske er du ikke ludoman, men du kan hurtig få vished... Stop med at spille i en uge, og se hvordan det går. Spil så en uge igen og stop i 14 dage. Spil i en uge og stop i tre osv. Hvis du har problemer med at holde dig fra spil i dine afholdsuger, så har du sandsynligvis et problem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mikewinkler
For 3 timer siden, Tim Hansen skrev:

Jeg er alkoholiker og lever fint uden alkohol, fordi jeg er en ædru en af slagsen :) 

Til emnet... Du er allerede godt på vej til at have en afhængigs adfærd, fordi du taler dit "problem" ned og forklare os hvorfor det ikke er et problem. Det at du stiller spørgsmålet, burde tænde en advarselslampe hos dig. Som Justie siger, så handler det ikke om hvor meget du spiller, men mere hvornår du gør det. Er det dig der styrre spillet eller er det spillet der styrre dig? Jeg er som sagt alkoholiker, men har ingen problemer med alkohol, så længe jeg holder mig fra den første genstand.

Måske er du ikke ludoman, men du kan hurtig få vished... Stop med at spille i en uge, og se hvordan det går. Spil så en uge igen og stop i 14 dage. Spil i en uge og stop i tre osv. Hvis du har problemer med at holde dig fra spil i dine afholdsuger, så har du sandsynligvis et problem.

Hehehe præcis. Jeg er tilfældigvis også tørlagt alkoholiker og spottede også et eller andet . Uden dog at ville sige han er ludoman det ved jeg ikke

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72

Man er ludoman når spilleriet tager økonomisk overhånd, når man ikke har råd til det længere, og begynder at "låne" penge til at spille for, når regninger ikke bliver betalt osv. Det var den økonomiske del

Vil også mene man er ludoman, når spilleriet når et omfang så man ikke laver andet, forstået på den måde at man ikke får gjort de ting man skal, når man ikke kommer på arbejde til tiden fordi man har siddet oppe og spillet hele natten og det står på gennem en periode, kort sagt når man begynder at forsømme alt andet end spil.

Kan for øvrigt slet ikke forstå at det er lovligt at reklamere for spil da det ødelægger rigtigt mange mennesker

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind