Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

whiskypeanut

Hvad har min kat slæbt med hjem?

Recommended Posts

Justie

On 6/7/2017 at 15:57, DDR skrev:

eller kommer der mere vrøvl ud af dit tastatur?

Det gør der helt 100% og helt sikkert :-D

On 6/7/2017 at 15:57, DDR skrev:

Der kommer ikke fandens mange ræve i  mit villakvarter og dette topic omhandler en huskat på afveje der kommer hjem med et (sandsynligvis) kæledyr.

Det er jeg så uenig med dig i. Det handler om hvad det var for et kræ der er slæbt med hjem - af en kat. Og der er forbløffende store ræve bestande i villa kvarterer. Du ser dem bare ikke. Og hvis du brokker dig over lorten i blomster beddet er det i virkeligheden mere sandsynligt at det er en ræv end en kat.

For 10 timer siden, DDR skrev:

Hvorfor kan den ikke overholdes?

Det er ganske simpelt.....hold dit kræ på egen matrikel....snor,kæde,hegn,hønsetråd,luk døre og vinduer, brug hvad du vil men hold dit dyr for dig selv

Tja - at en kat bruger 2 minutter til at liste over min  mors græsplæne har jeg et væsentlig mindre problem med end naboens unger  - 3 huse henne - forpester en kop kaffe med råb, skrig og skrål til kl 22/23.

Og nu ved jeg ikke om du har børn DDR?, eller i hvilken alder. Men de kan være en seriøs pest for et helt nabo lag uagtet at du aldrig tænker over det og selv mener at de er åh så opdragne.

Det er der også midler til at få has på. Fks gaffatape. eller græs/hække slåning osv kl lort. Eller "fester".

Og sådan er der så meget....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DDR

skægt....mit overvågningskamera har aldrig fanget et eneste billede af en ræv...kun katte....og en enkel hare....

anyways, så er det som sådan ikke ulovlig at slippe børn ud i det fri...det er det til gengæld med husdyr, så.....

men det er da dejligt at vi er enige om noget, nemlig at du hader børn som jeg hader katte

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie
On 8/7/2017 at 08:54, DDR skrev:

men det er da dejligt at vi er enige om noget, nemlig at du hader børn som jeg hader katte

Det er vi bestemt ikke enige om, men nu er det da fast slået af dig at du hader katte :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DDR

Det er til gengæld det eneste jeg vil give dig ret i....

Mit motto har altid været:

En god kat er en død kat.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Nu er der nok lige så mange meninger om katte som der er danskere sådan generelt. Uden jeg gider grave ned i tåbelige paragraffer så giver katte god mening (også for alle mulige andre lokale end lige ejeren selv), i al fald i div boligområder hvor ikke lejeloven eller andet forbyder hold af dyr i det hele taget.

Den største fordel for andre er naturligvis at katte holder skadedyr væk som eksempelvis mus, rotter, og de fugle den måtte finde et eller andet sted og kan snige sig ind på inden de flyver. Eksempelvis i mange havnebyer er der i et stort område omkring havnen med skrigende måger på næsten alle tider i døgnet (i al fald netop når du ellers vil sove)

Det kan naturligvis give et svineri i form af fjer blod og andet godt når katten stolt afleverer det til ejeren, men det er hans "kattepine".

Visse personer kører endda med fuldt overlæg katten ned med fare for øvrige i traffiken ned blot ved synet af en.

Lige i det konkrete tilfælde ville jeg i al fald ikke kritisere katte ejeren. For det første fordi den har fjernet et i forvejen dødt dyr som formentlig er et marsvin ser det ud til. Så skal en eller anden kommunalarbejder da ikke bruge tid på det.

Skal man klandre nogen må det være de ukendte ejere af marsvin. Det er dyrplageri at sætte ellers tamme dyr ud i naturen som ikke har en jordisk chance for at skaffe vand eller føde selv som en kat fx kat.

Det er bare en langsom ulidelig død for dyret (og fordi man ikke har gidet at betale dyrlægen hvis dyret absolut skal væk).

- og i tættere bebyggede områder er katte i øvrig også lang bedre end fx hunde, fordi de ikke går amok og gør 8 timer i træk når ejeren tager på job eller andet.

- og hunde er i øvrigt i forhold til katte langt ringere til at fange de naturlige dyr man vil af med (interesserer sig ikke for mus, og fugle flyver væk fordi de spotter hunden, dels fordi den er fysisk større, og dels fordi den ikke er ligeså god til at "snige" som katte er.

En anden fordel er at folk så ikke har brug for div mussefælder (med ost i der rådner og dermed lugter i området)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...