Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

whiskypeanut

Hvad har min kat slæbt med hjem?

Recommended Posts

whiskypeanut

Hej folk,

I går nat blev vi vækket af vores kat som havde slæbt et stort dødt dyr ind i vores stue. Og nu er jeg så nysgerrig over hvad det faktisk er. Billedet er lidt længere nede. Dyret var ca. 30 cm langt og det som vi syntes er mærkeligst ved dyret af dets lange hår.

Hvis i har nogle forslag til hvad det kan være, så vær sød at svare :) 

MVH Karla

*** BILLEDET KAN VIRKE VOLDSOMT FOR NOGLE ****

IMG_4920.thumb.JPG.91212fbab5fc4b16aaa0be519c03a9f0.JPG

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup

Det ligner et marsvin. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 8 timer siden, Zorglup skrev:

Det ligner et marsvin. ;)

Jeg er helt enig, det er et langhåret marsvin.

Se på fødderne nederst i billedet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie

Der er et barn eller flere som er kede af det- men det kan din kat jo ikke gøre for. Men det er et langhåret marsvin

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DDR

Det kan pisse mig af at katteejere ikke kan finde ud af at holde deres kræ inde på egen matrikel....:evil:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie

En kat, er en kat, er en kat.

Det kunne lige så godt have været en ræv, eller på visse kanter, en ulv, som havde gjort det af med kræet. Er du også "pissed" på gud fordi ræve heller ikke tjekker matrikel numre?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
whiskypeanut

Tak for svarene :) 

Ja, vi er kede af at det kunne have været et kæledyr, men vores kat har aldrig været én der har prøvet at komme ind i vores eget kaninbur, så vi tror det enten har været et marsvin der er blevet sluppet løs eller et marsvin der var blevet dræbt (nok halshugget) i forvejen, og vores kat bare har slæbt et færdig dræbt bytte med hjem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DDR
For 7 timer siden, Justie skrev:

En kat, er en kat, er en kat.

Det kunne lige så godt have været en ræv, eller på visse kanter, en ulv, som havde gjort det af med kræet. Er du også "pissed" på gud fordi ræve heller ikke tjekker matrikel numre?

en kat har nogen gange en ejer, og det er ejerens ansvar at holde dyret på egen matrikel...er det noget du vil diskutere? eller kommer der mere vrøvl ud af dit tastatur?

Der kommer ikke fandens mange ræve i  mit villakvarter og dette topic omhandler en huskat på afveje der kommer hjem med et (sandsynligvis) kæledyr.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy
For 7 timer siden, DDR skrev:

en kat har nogen gange en ejer, og det er ejerens ansvar at holde dyret på egen matrikel...er det noget du vil diskutere? eller kommer der mere vrøvl ud af dit tastatur?

Det vrimler med katte, vilde som tamme. Derhos ræve, mårer, ildere, et par ulve, dræberænder og alt muligt andet (mink f.eks.). Der findes ganske rigtigt en paragraf, der siger, at katte skal holdes på matriklen. En regel der ikke kan overholdes og som ingen forskel gør. Spiser de tamme katte ikke dyrene, så er der andre, der gør. 

At give love, der ikke fungerer og ikke kan fungere, er tåbeligt. Som da man førte proces mod rotterne, med forsvarer og anklager, og bød dem pakke sig. 

Men jeg foretrækker da også rotter og mus frem for de lede katte. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DDR
For 6 timer siden, mgy skrev:

Der findes ganske rigtigt en paragraf, der siger, at katte skal holdes på matriklen. En regel der ikke kan overholdes 

Hvorfor kan den ikke overholdes?

Det er ganske simpelt.....hold dit kræ på egen matrikel....snor,kæde,hegn,hønsetråd,luk døre og vinduer, brug hvad du vil men hold dit dyr for dig selv

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...