Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Meme87

Genvej til bioanalytiker?

Recommended Posts

Meme87

Hjælp! Jeg har endelig efter mange år indset, at min drømmeuddannelse er bioanalytiker. Jeg er lige nu igang med lægesekretæruddannelsen, som jeg tænker at gøre færdig. Jeg har desværre ikke nogen studentereksamen, så jeg kan ikke søge ind via kvote 1. Jeg starter på biologi C og muligvis kemi C som fjernundervisning til august. 

Mit problem er, at alderen efterhånden trykker lidt, så jeg vil helst ikke bruge hele 2018 på at tage en studentereksamen.

Mit spørgsmål er så; er der nogen som kender nogen, der kender nogen, som er kommet ind på uddannelsen uden at opfylde de officielle krav? 

Jeg vil også gerne i kontakt med nogle som går på uddannelsen nu, da jeg har en masse spørgsmål :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mulle26

Hej Meme87

Jeg går på bioanalytiker uddannelsen, og du er velkommen til at skrive til mig ang. Spørgsmål omkring uddannelsen, så vil jeg forsøge at svare :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Meme87

Hej Mulle26

Fedt for jeg har nemlig mange spørgsmål :D Først, Hvor går du henne i landet, og hvad modul er du nået til?

Hvordan vil du beskrive niveauet? Bliver du udfordret eller er der dage hvor det er for let/svært? :) 

Og hvad er din baggrund? Bare sådan kort i forhold til din adgangsgivende udd. og hvilke niveauer du havde f.eks. kemi, biologi og matematik på :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
AlexFab85

Hey! 
Jeg har kigget på det her: https://www.phmetropol.dk/uddannelser/bioanalytiker/optagelse#tab-Bioanalytiker-1:accordion-Ingenadgangsgivende

Du kan godt søge ind på en professionbachelor uden en adgangsgivende eksamen. Man kan søge kvote 2 pr. 15. marts med en 1,5 side motiveret ansøgning og uploade kvalifikationer og beviser for erfaring, uddannelse mv.