Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Maya1

Gravid efter graviditet udenfor livmoderen?

Recommended Posts

Maya1

Jeg talte med min søde veninde i dag som var ret nervøs for om hun vil kunne blive gravid igen efter hendes gul (fik fjernet ene æggeleder). Hun er 31 år og har endelig fundet manden i hendes liv.. De har prøvet i nogle måneder nu hvor der ikke er sket noget. Hun snakkede noget om at hun lige har læst at man kan blive steril af HPV-vaccinerne, hvilket hun har fået (alle 3) Og nu er hun så vildt bange for at det kan være årsagen. Har sagt at hun skal tage den med ro, men vil da lige høre om der er nogle herinde der ved noget mere om det med de vacciner? Bare så jeg evt kan berolige hende lidt <3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MortenJ

Nu siger du hun har fået fjernet en æggeleder. Hvis det er det eneste der er sket, så kan hun stadig blive gravid. Men få det dog undersøgt hos en gynækolog som kan kigge ind og se hvordan tingene står til.

Din veninde skal holde op med at læse lort, selvfølgelig bliver man ikke steril af HPV-vaccinen, så var der ingen børn i skolerne i dag for de var aldrig blevet født når ca. 90% af befolkningen vaccineres. Det er alligevel den mest tåbelige påstand om vacciner jeg har hørt indtil videre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Maya1

Hendes læge sagde at hun skulle give det et år. Så kunne hun blive henvist derefter.

Jeg har søgt lidt på nettet og det står flere steder. Aner ikke en dyt om, om der er hold i det. Men mange piger har oplevet dette men aner ikke om det kan have noget med vaccinen at gøre. Det kan være så meget andet 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MortenJ
For 3 timer siden, Maya1 skrev:

Hendes læge sagde at hun skulle give det et år. Så kunne hun blive henvist derefter.

Det lyder fornuftigt. Hvis lægen har andre gode råd så bør hun huske at følge dem (kost, motion, medicin eller hvad der nu måtte være relevant).

Jeg har søgt lidt på nettet og det står flere steder.

Det vil jeg på det kraftigste anbefale at holde op med. Jeg ville kun lytte til folk/virksomheder/læger som følger Sundhedsstyrelsens og Statens Serum Instituts vejledning/rådgivning:

Der er kort udgave her med information om HPV-vaccinen som har kilder der henviser til produktresumeer for de tre forskellige vacciner. Men ellers:

Grundig gennemgang hos SSI

Udmelding om vaccinen fra SST

Interview med Søren Brostrøm (den bør du lige sende til din veninde)

mange piger har oplevet dette

Jeg har ikke lige kunnet finde en god dansk udgave, så hvis engelsk ikke er et problem, så tag et kig på den her wikipedia artikel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Maya1

Jeg siger mange tak for dine links.. Tror det vil hjælpe hende rigtigt meget så hun ikke skal gå med dumme tanker. :) 

Der har været meget i medierne vedr vaccinen og at den ikke er blevet testet grundigt nok inden markedsføring. Men jeg kan ikke hitte hoved og hale i det. Det er temmelig forvirrende synes jeg. Nogle læger mener at den forgifter pigerne, hvor Sundhedsstyrelsen mener noget andet. Ja jeg finder sq nok ikke ud af hvad der er rigtigt og hvad der er forkert 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MortenJ
For 16 timer siden, Maya1 skrev:

Nogle læger mener at den forgifter pigerne, hvor Sundhedsstyrelsen mener noget andet. Ja jeg finder sq nok ikke ud af hvad der er rigtigt og hvad der er forkert 

Alt medicin påvirker kroppen og vil skubbe den i en eller anden retning. Og jeg er helt sikker på at der er nogen som har bivirkninger, men det er det værd når det kommer til vacciner. Alternativet ville være at man som forældre kunne forvente at næsten halvdelen af ens børn ville dø af alt muligt før de fyldte 5 år, som vi aldrig ser eller hører om i dag, fordi vi har antibiotika og vacciner. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Maya1

Nu har jeg vist min veninde de forskellige links.. Og nu er hun mere nede på jorden. Den var også rigtig god den med confirmation bias.. Så jeg tror at hun er mindre panisk nu. Jeg har som sagt ikke den store viden indenfor feltet, selvom jeg søgte på nettet, hvilket jeg kun blev forvirret af. Så det var til stor hjælp at du ville bruge tid på at komme med din viden samt inputs. Og jeg blev da klogere på emnet.. Og må også sige at de sider/kilder der påstod at HPV-vaccinen er risikofyldt og kan give alverdens bivirkninger, blandt andet sterilitet efter 5 år, hvor pigen/kvinden skulle have fået den, virkede en smule utroværdige. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites