Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Camillai

Éndagstur til København

Recommended Posts

Camillai

Hej! :)

Jeg (26 år), min bror (40 år) og to niecer (hhv. 10 år og 12 år) skal på en smuttur til København lørdag d. 3/6. Det bliver en heldagstur, men vejrudsigten er ikke med os, indtil videre. Det er ikke fordi, at det skal gøres op i penge, men jeg er på SU, så det ville være så rart, hvis vi kunne få mest muligt for pengene.

Mine niecer vil gerne shoppe, men jeg ved, at det ikke er særligt længe, når det er for egne penge. Er der nogen der enten vil foreslå Strøget, Fields eller Fisketorvet? Det handler sandsynligvis bare om 2-3 timer inkl. kaffepause ;)

Jeg har foreslået at tage på Bakken eller i Tivoli, har selv kun besøgt Tivoli før. Nogen med et forslag? 

Derudover har jeg tænkt på Guinness World Records/Ripley's Believe It or Not. Ville jo nok være ideelt i dårligt vejr, men måske ikke i mange timer.

Og så mangler jeg også et godt forslag til aftensmad. Det afhænger jo så af, om vi befinder os i Tivoli, Bakken eller noget tredje.

Det handler også lidt om distancer til forskellige ting, da vi er med offentlig transport. Har undersøgt transport til Bakken, det virker ikke som et problem.

Jeg håber håber håber, at der er nogen, der har et godt råd! Jeg har tjekket lidt op på priser og studierabatter, men I sidder vel nogle, der har bedre styr på det.

TAK :engel:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Modentpar

Dalle valle er meget billigt sted at spise, og ofte halv pris, download deres app, her får du kuponer og kan spise endnu billigere :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Camillai
For 13 minutter siden, Modentpar skrev:

Dalle valle er meget billigt sted at spise, og ofte halv pris, download deres app, her får du kuponer og kan spise endnu billigere :-)

Mange tak for tippet! Det ser godt nok fristende og alsidigt ud. :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie

Helt klart Botanisk have med egen madpakke - og i sær på denne tid af året. Og lige om hjørnet ligger Hysken stræde (latiner kvarteret) med nogle mega hyggelige butikker. Den er parallel med købmagerstræde med mere mainstreet shopping. Og lige ved lædertstræde ligger der en IMBA pandekage cafe (også aftensmad) til en god pris , Obelix og overfor Cox Rouge.

Hvis I vover jer på bakken vil jeg anbefale at I ikke spiser der, men bruger ca. 20 min på at gå ned til Taarbæk kro - ikke havne afdelingen, men selve kroen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 18 timer siden, Justie skrev:

Helt klart Botanisk have med egen madpakke - og i sær på denne tid af året. Og lige om hjørnet ligger Hysken stræde (latiner kvarteret) med nogle mega hyggelige butikker.

Jeg vidste ikke hvor Hyskenstræde ligger, så tjekkede lige med google.;)

Når i kommer med tog, og hvis vejret er godt, så kan i stå af på Nørreport station og gå i Botanisk have, derefter kan i gå af Frederiksborggade, Kultorvet, Rosengården, Fiolstræde og derfra ned til Strøget. Og så kan i jo overveje, om i vil gå på Strøget og se på de mere almindelige tøjbutikker (og Glitter;)), som pigerne sikkert kender i forvejen, eller om i skal gå i Hyskenstræde.

Ca. den tur var jeg på med min datter (dengang 19 år) sidste år, og hun fik fint tilfredsstillet sit behov for shopping:D. På den tur finder i bl.a. en lille kinesisk butik (Rosengården), og i Fiolstræde er der en rimelig stor butik med mange sjove ting.

Er det dårligt vejr er det måske bedre med et af de store centre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kirstine.12

Kig også forbi det gamle grøntorv på Frederiksborggade, nu delikatesse-shopping haller, ikke helt billigt at handle der, men værd at gå til for at mærke stemningen og få inspiration.

Tivoli har temmelig høj entrè priser, modsat Bakken - ingenting.

Købmagergade lige ved Kultorvet har en kinesisk restaurant med vinduessalg og billige retter med ris, grøntsager og kylling bla., smager ok til prisen. Ta` med på Kultorvet på en bænk og sid og se på Københavnerne, gratis sightseeing. Er en mulighed.

Ved dårlig vejr, prøv Fisketorvet, dejlig sted med både billig og trendy shopping.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Camillai
On 1/6/2017 at 11:05, kirstine.12 skrev:

Kig også forbi det gamle grøntorv på Frederiksborggade, nu delikatesse-shopping haller, ikke helt billigt at handle der, men værd at gå til for at mærke stemningen og få inspiration.

Tivoli har temmelig høj entrè priser, modsat Bakken - ingenting.

Købmagergade lige ved Kultorvet har en kinesisk restaurant med vinduessalg og billige retter med ris, grøntsager og kylling bla., smager ok til prisen. Ta` med på Kultorvet på en bænk og sid og se på Københavnerne, gratis sightseeing. Er en mulighed.

Ved dårlig vejr, prøv Fisketorvet, dejlig sted med både billig og trendy shopping.

Mange tak for forslaget! Det er rart med nogle gode ideer, og vi har vist vejret med os i dag. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Camillai
On 1/6/2017 at 09:50, Entrelac skrev:

Jeg vidste ikke hvor Hyskenstræde ligger, så tjekkede lige med google.;)

Når i kommer med tog, og hvis vejret er godt, så kan i stå af på Nørreport station og gå i Botanisk have, derefter kan i gå af Frederiksborggade, Kultorvet, Rosengården, Fiolstræde og derfra ned til Strøget. Og så kan i jo overveje, om i vil gå på Strøget og se på de mere almindelige tøjbutikker (og Glitter;)), som pigerne sikkert kender i forvejen, eller om i skal gå i Hyskenstræde.

Ca. den tur var jeg på med min datter (dengang 19 år) sidste år, og hun fik fint tilfredsstillet sit behov for shopping:D. På den tur finder i bl.a. en lille kinesisk butik (Rosengården), og i Fiolstræde er der en rimelig stor butik med mange sjove ting.

Er det dårligt vejr er det måske bedre med et af de store centre.

Mange tak for forslaget. Det lyder som en rigtig god idé! :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Camillai
On 31/5/2017 at 14:36, Justie skrev:

Helt klart Botanisk have med egen madpakke - og i sær på denne tid af året. Og lige om hjørnet ligger Hysken stræde (latiner kvarteret) med nogle mega hyggelige butikker. Den er parallel med købmagerstræde med mere mainstreet shopping. Og lige ved lædertstræde ligger der en IMBA pandekage cafe (også aftensmad) til en god pris , Obelix og overfor Cox Rouge.

Hvis I vover jer på bakken vil jeg anbefale at I ikke spiser der, men bruger ca. 20 min på at gå ned til Taarbæk kro - ikke havne afdelingen, men selve kroen

Mange tak! Det vil vi tage til os. Jeg tror vi vover os på Bakken, for at prøve noget nyt. 

Tak for hjælpen! :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 26 minutter siden, Camillai skrev:

Mange tak for forslaget! Det er rart med nogle gode ideer, og vi har vist vejret med os i dag. :)

For 24 minutter siden, Camillai skrev:

Mange tak for forslaget. Det lyder som en rigtig god idé! :)

For 20 minutter siden, Camillai skrev:

Mange tak! Det vil vi tage til os. Jeg tror vi vover os på Bakken, for at prøve noget nyt. 

Tak for hjælpen! :)

Jeg håber i får en god tur.:D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites