CamillaPigen77

Søn på 7, næsten 8 år stadig med natble.

Recommended Posts

CamillaPigen77

Hej alle!

Har en søn på næsten 8 år der stadig bruger ble om natten. Den er meget våd om morgenen, så fysisk tyder det på, at han SLET ikke er klar til at undvære bleen. Udfordringen er at det psykisk går ham meget på. Han er meget blufærdig omkring  bleen og vil ikke sove ude og skjuler den for venner og familie hvis de overnatter. Han bliver ofte ked af det til natten fordi han bliver mindet om den.  Jeg søger derfor gode råd og erfaringer for hvordan jeg kan gribe det an således min søn kan slippe af med natbleen. 

Mange tak.

Camilla

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac

Prøv at se lidt på denne side, som omhandler zoneterapi og akupressur, scroll ned til "EKSEMPEL 73" http://www.sund-viden.dk/78300775

Jeg tror en zoneterapeut kan hjælpe din søn.

Min søn var næsten 12 år før han var tør hver nat, men det var nok højest en gang om ugen bleen var våd. Han sov med blev hver nat, for vi blev enige om, at det trods alt er bedre at sove med ble end at vågne i en våd seng.

Når de skulle på hyttetur med skolen tog jeg lige så mange skraldeposer som nætter de skulle overnatte, og så lagde jeg en ble i hver pose og lagde dem allesammen ned i bunden af soveposen. Så skiftede han fra trusser til ble nede i soveposen og om morgenen lagde han den brugte ble tilbage i skraldeposen. Og jeg havde lavet en aftale med lærerne om, at når den ene lærer lige tjekkede værelserne inden de forlod stedet om morgenen, så fjernede læreren lige den brugte ble fra soveposen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dr.juliet

Når han er ved at være så stor ville jeg kontakte lægen.

Inden da kan det være en god ide at prøve at registrere hvad han drikker og hvornår, og hvornår han tisser. Hvis han drikker meget om aftenen kan man prøve at skærer ned på væsken inden natten så der ikke er så meget at lave urin af.

Ved skolealderen kan de fleste holde sig tørre om natten fordi man producere et hormon der gør at urinproduktionen nedsættes om natten, det er dog ikke alle der gør det og det kan man få hjælp med (hormontilskud som tages som en smeltetablet/tablet).

Så op til lægen og bliv tjekket.

Du kan læse mere om det her https://www.sundhed.dk/borger/patienthaandbogen/boern/sygdomme/nyrer-urinveje-koen/sengevaedning-enuresis/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Thorfindus
Skrevet (redigeret)

Brugte vådliggerlagen til min søn. Puttede med ham, og lagde mærke til at, han begyndte at spjætte og "cykle med benene et stykke tid inden han tissede. Det var som reglen ved 1 tiden. Så begyndte jeg at vække ham, og sende ham på wc inden han sprang læk ;). Kan være at det virker for din søn. Held og lykke:)

Redigeret af Thorfindus

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind