Recommended Posts

Lfriis

Hvornår synes I at man er for gammel til at blive far? 

Jeg synes personligt det er meget individuelt, alt efter hans livsstil m.m., såsom om man er "ung" af sind, er sund og rask, dyrker sport, holder sig igang osv. osv...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
artem666

Måske omkring de 50 år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
THorgrim

Det er en ren foryngelseskur at blive far i en sen alder :banan:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lfriis
For 1 time siden, THorgrim skrev:

Det er en ren foryngelseskur at blive far i en sen alder :banan:

Hvor gammel var du? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
THorgrim
For 1 minut siden, Lfriis skrev:

Hvor gammel var du? 

46 :P Men føler mig yngre nu :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie
Skrevet (redigeret)

Puh, det er et svært spørgsmål, men hvis vi leger at helbred og "sind" er i top vil jeg sige fra en 45 til maks 50.

Bare fordi at man kan, betyder det jo ikke at man "skal"

Nu er jeg godt nok Q, og jeg syntes da det bestemt ikke var sent at blive mor som 35 årig.

I dag da jeg gik og rumlede over nogle andre ting i en helt anden forbindelse gik det pludselig op for mig (som i virkelig HOVSA!) at "lige om lidt", dvs om 5 år fylder jeg de 50 - det er jeg egentlig ret lige glad med, men min datter er kun 15.

Og jo, jeg kunne også godt regne da jeg var 34 og 35 så det vidste jeg da udemærket. Det var så åbenbart først i dag at det oprigtigt gik op for mig.

Så før hun er kommet til det jeg vil kalde skelds år og alder er jeg enten blevet rigtig gammel eller forlængst formateret til aske. Og det er en pæn portion af hendes liv jeg kommer til at gå glip af. Men det er jo ikke mit problem hvis jeg har stillet træskoende, men det kan da i høj grad  bliver hendes for hun kan komme til at mangle hende den gamle irriterende stridshest med alle mulige ideer om hvad små børn fks har godt af og hvad vej man vender blesnippen osv. Hvem skal hun ringe til når ungen er skoldkoppe ramt og jobbet kalder?

Og så er der også hele den sociale ting, men vi har også en meget tæt familie på begge sider - det er da bedstemødrene tøsen render hjem til når tingende driller og man trænger til et knus, som ikke bliver fulgt op af "nu skal du huske at rydde op, lave lektier etc etc"

Men mine tanker hænger måske sammen med at bedste forældrene fylder så meget i vores hverdag - på den gode måde :-) 

Godt nok har kvinderne i min familie en irriterende vane med at blive old gamle i min familie, men det er jo ingen garanti.

Så hvis man overvejer en spærregrænse for sig sig om, hvad der er en rimelig alder for at blive forælder, vil jeg sige - ikke meget mere end det.

Redigeret af Justie

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
On 2/5/2017 at 21:11, Lfriis skrev:

Hvornår synes I at man er for gammel til at blive far? 

Jeg synes personligt det er meget individuelt, alt efter hans livsstil m.m., såsom om man er "ung" af sind, er sund og rask, dyrker sport, holder sig igang osv. osv...

Kvindes brugbarheds alder er en god indikator for hvornår en mand er for gammel, så jeg vil sige 45-55 år er grænsen.

Men jeg er enig i at være sund og rask er en væsentlig faktor, men ung af sind og dyrker sport er din præference, det er ikke noget på min hitliste.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind