Recommended Posts

Bruger12

Hej de damer :)

Jeg skal til at vælge fødested, og jeg hører egentlig til på Hvidovre, da jeg bor i Tåstrup. Problemet er, at jeg har hørt dårlige ting om Hvidovre, hvorfor jeg gerne vil til Herlev i stedet for. Hvad er jeres oplevelser? Jeg håber i kan hjælpe :)

Hilsen Ninna

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zoxa

Hvis du bor i Taastrup hører du ret beset til Glostrup. Mht til Hvidovre har jeg kun hørt godt om det, men uanset hvor du ender med at føde må du indstille dig på stressede jordemødre, utålmodige sygeplejesker og larm og uro på afdelingen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
NewBeginnings

Jeg fødte på Hvidovre i 2013 og var meget tilfreds. Tror ikke Herlev er bedre...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
amder
On 13/4/2017 at 11:03, Zoxa skrev:

Hvis du bor i Taastrup hører du ret beset til Glostrup. Mht til Hvidovre har jeg kun hørt godt om det, men uanset hvor du ender med at føde må du indstille dig på stressede jordemødre, utålmodige sygeplejesker og larm og uro på afdelingen.

Glostrup har ikke længere nogen fødeafdeling, så det er svært at høre til der ;) 

Jeg fødte min datter på Hvidovre og var fint tilfreds med servicen og personalet. At  fødslen i sig selv ikke var rar skyldes faktorer de ikke var herrer over, og tingene var næppe gået bedre andre steder. 

Havde egentlig ønsket Hvidovre igen dennegang, da jeg bor ret tæt på. Men jeg hører til Herlev, og jeg fik afslag om at flytte til Hvidovre på grund af for mange med termin samme måned. Fik allerede da jeg søgte af vide at det for tiden er ret svært at komme til på andre fødeafdelinger end der hvor man hører til. - har endnu ikke født på Herlev, men har været til jordemoder og scanninger der. Ligesom på Hvidovre virker personalet flinkt nok og jeg har ingen bekymringer om hvorvidt de nok skal gøre deres bedste under fødslen.

Der findes dårlige historier fra alle fødestuer. Hvis man er ramt ind på en dag med mange fødsler, en syg kollega og måske bare to af de fødsler der har været, ikke er gået efter bogen, så bliver personalet ekstra stresset og det vil man som fødende selvfølgelig kunne mærke - men det sker jo alle steder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nektarina

Tjah, det er svært at sige. Som det bliver skrevet er det ofte en meget subjektiv vurdering og nogen kan have bedre oplevelser end andre. Jeg ved dog, at jordemødrene på Hvidovre fødegang stadig er pressede. Mange der er tilknyttet Hvidovre får ikke deres første jordemoderkonsultation før uge 28. Det forsøger flere at gøre noget ved, fx nogle der hedder preggio som sender jordemoderen hjem til én. De har lavet et tilbud til alle fødende på Hvidovre om at få en jordemoderkonsultation i en time til et ret god pris: https://www.preggio.dk/skal-du-forst-til-jordemoder-uge-28-fa-40-rabat-pa-et-jordemoderbesog/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind