Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

gumle

Problem med lærer

Recommended Posts

gumle

Hej alle

kunne godt lige bruge en anden vinkel på en situation.

Min søn har i længere tid haft en del sammenstød med en ny lærer han har. Jeg har været til skolehjem samtale, og må sige, at læreren virkelig ikke er min kop te rent fagligt, der er for mange "huller" i undervisningen, manglende råd tråd og det virker lidt som om han ikke aner hvorfor han gør som han gør. Jeg synes ydermere at jeg ved mødet fik fortalt lidt om min søn hans baggrund, hvem han er og hvorfor han nogle gange har en meget udpræget retfærdighedssans. Det skal lige siges min søn er meget vellidt af andre lærer og elever, så det er meget nyt det her. 

Nu har hans lærer givet dem en individuel opgave, hvor de skal vælge 2 fra klassen der ligger højest i hierakiet i klassen, og forklarer hvorfor de ligger der. De skal op foran tavlen og fortælle det :rulle: ej men altså, jeg er rasende, det er da den værste ide, jeg længe har hørt. Jeg har arbejdet med ændring i børns hirakidannelse og synes virkelig denne lærer træder ind i børnes private liv uden egentlig at vide hvad han laver, hvorfor han gør det, og hvordan han hjælper dem videre. Der er flere situationer hvor flere børn har siddet med et hul i maven. 

Jeg ved simpelthen ikke, om jeg skal gøre mere ved det. Min søn fortalte mig det, med den klausul at jeg ikke sagde noget. Min søn overvejede meget, hvordan han skulle sige sin mening eller om han skulle være syg på torsdag :rulle:

Min søn snakkede med læren om det, idet han ikke kunne se fornuften i det, og spurgte læreren om det ikke var synd for dem der lå nederst i hierakiet, og om man ikke bare gjorde de øverste stærkere og mere dominerende end de ellers er. Lærer siger, at min søn skal forholde sig til opgaven og ikke diskutere så meget. ( hvilket han også nævnte overfor mig til mødet, at min søn altid har en mening, det kunne den anden lærer så ikke genkende )

Nu efter vi har talt lidt, sagde min søn, at hvis han ikke fik for ondt i maven, ville han sige, at han ikke har valgt nogen, fordi der er ikke nogen over ham eller under ham for vi er alle ligeværdige mennesker. Jeg grinede lidt, fordi jeg har virkelig snakket meget om demokrati, frihed, lighed og broderskab og bliver da lidt glad over at det hænger bare lidt fast. Men samtidig kan jeg se, hvor skidt tilpas han er, og hvor nervøs han bliver fordi læren bliver vred på ham.

Så skal jeg gøre mere, eller synes i jeg er helt væk for at synes det er uacceptalt med den opgave ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 7 timer siden, gumle skrev:

Nu efter vi har talt lidt, sagde min søn, at hvis han ikke fik for ondt i maven, ville han sige, at han ikke har valgt nogen, fordi der er ikke nogen over ham eller under ham for vi er alle ligeværdige mennesker. Jeg grinede lidt, fordi jeg har virkelig snakket meget om demokrati, frihed, lighed og broderskab og bliver da lidt glad over at det hænger bare lidt fast. Men samtidig kan jeg se, hvor skidt tilpas han er, og hvor nervøs han bliver fordi læren bliver vred på ham.

Så skal jeg gøre mere, eller synes i jeg er helt væk for at synes det er uacceptalt med den opgave ?

Jeg har overhovedet ingen kendskab til hvordan man arbejder med ændring i børns hierakidannelse, men jeg forstår så udmærket din holdning til denne opgave.

Jeg synes det er en super flot måde din søn har valgt, at tackle opgaven på.:gogo:

Om du skal gøre mere, hmmmm, den er svær. Kan du evt. bringe det op på forældreintra, og høre andre forældres mening? Eller kontakte skoleinspektøren og høre om dennes holdning?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zoxa

Ej - det kan man bare ikke gøre og applaus til din søns empati.

Hvordan gik det torsdag?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites