Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Leonidas

Skal vi have højere eller lavere pensionsalder?

Recommended Posts

artem666
For 12 timer siden, 78stonewobble skrev:

De tilskud skal, hvis jeg husker ret, individuelt vurderes og det er ikke garanteret om man kan få dem.

Umiddelbart er de tiltænkt, at hjælpe de allerfattigste, med nødvendige ting, som de ikke kan få på anden måde.

...

Så kan man spørger, er hjælp til licens vigtigt? Tjae, hvis man er dårligt gående, sjældent kommer ud og ikke har familie... så kunne det jo godt tænkes at være mere vigtigt end for vi andre.

Jeps det er individuelle tilskud efter behov.

Men jeg tænker at man nu en gang må indrette sig efter den indkomst man har, og når man går på pension er det jo ikke nogen overraskelse, men noget man kender flere år før.

For jeg kan ikke lade være med at tænke at jeg som almindelig lønmodtager med eget hus ingen former for tilskud kan få ud over håndværkerfradraget. Jeg ved godt at min løn er på mere end folkepensionen. Men mener som sagt bare at man skal indrette sig efter sin indkomst.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
oss
For 3 timer siden, artem666 skrev:

Jeps det er individuelle tilskud efter behov.

Men jeg tænker at man nu en gang må indrette sig efter den indkomst man har, og når man går på pension er det jo ikke nogen overraskelse, men noget man kender flere år før.

For jeg kan ikke lade være med at tænke at jeg som almindelig lønmodtager med eget hus ingen former for tilskud kan få ud over håndværkerfradraget. Jeg ved godt at min løn er på mere end folkepensionen. Men mener som sagt bare at man skal indrette sig efter sin indkomst.

Jeg er pensionist og retteter mig da ind efter, hvad lovgivningen siger, jeg modtager de tilskud jeg er berettiget til,

og længere er den ikke. Får jeg et tilskud på 700 så tak bliver den skåret ned til 600, ja så stadig tak. jeg kan jo ikke forandre den tilværelse jeg er havnet i, det er den skide dåbsattest.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zoxa
For 9 timer siden, artem666 skrev:

Problemet er jo at du ikke har nogen reelle garantier for hvordan din pension ser ud når den tid kommer. Der er ingen som aner hvad en siddende regering kan finde på at gøre på området i morgen. Konjukturer, boligpolitik, osv kan gøre at din bolig kan blive væsenlig fordyret og måske usælgelig til sin tid. Der kan komme indgreb så din private pensionsopsparing er håbløst bagud osv osv - og alt det her selv om at du det meste af dit arbejdsliv har forberedt dig på at du på et tidspunkt skulle på pension.

Skulle dit helbred spille dig et puds og du fks udviklede KOL, kunne du blive nødsaget til at leje et ilt apperet - og så rækker hverken forsikrings penge eller et par mil på den private opsparing ret langt .

Og når du så står med skægget i postkassen, kommer der en eller anden arrogant skid og fortæller dig at "det har du jo vidst hele tiden" og du må da lære at sætte tæring efter næring....

For 9 timer siden, artem666 skrev:

For jeg kan ikke lade være med at tænke at jeg som almindelig lønmodtager med eget hus ingen former for tilskud kan få ud over håndværker

Hvis du har lån i huset, eller lån i det hele taget, har du glæde af de inddirekte stats tilskud som rente fradrag.

Hvis du får børn modtager du direkte tilskud i form af børnechekken og inddirekte får du tilskud på institutionspladser.

En arbejdsgiver, hvis du arbejder for den type virksomhed, har lov til at forære dig medarbejder aktier, uden de beskattes. Og en lang række andre medarbejder goder, motion, kantine ordning, julegaver.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
libria
On 14/3/2017 at 13:11, Zoxa skrev:

nja - det gør man ikke rigtig - man får måske et bolig tilskud, men det er max 600 tror jeg i dag - der er sket så meget på det sidste så jeg har ikke styr på det og det afhænger også af hvor mange der er i husstanden og hjemmeboende børn.

Men varme, nedsat licens og rabat på fritids aktiviteter samt medicin/transport tilskud findes ikke.

En enlig kontant hjælps modtager i en lejebolig er økonomisk væsentlig ringere stillet end en folke pensionist - og der er ingen grund til at misunde nogen af parterne

Vi fik 300 kr om mdr i bolig tilskud da vi boede i Danmark. Vi havde to børn. Vi var på SU begge to, men boede i en 3 værelses lejlighed på grund af børnene - ikke et kollegie. Så huslejen lød på små 8000-9000 kr for at bo i Helsingør i almentnyttigt boliger hvor folk blev slået ned og lejligheder sat i brand. Vi har aldrig kunne få mere end de 300 kr siden vi flyttede hjemmefra.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
oss
For 2 timer siden, libria skrev:

Vi fik 300 kr om mdr i bolig tilskud da vi boede i Danmark. Vi havde to børn. Vi var på SU begge to, men boede i en 3 værelses lejlighed på grund af børnene - ikke et kollegie. Så huslejen lød på små 8000-9000 kr for at bo i Helsingør i almentnyttigt boliger hvor folk blev slået ned og lejligheder sat i brand. Vi har aldrig kunne få mere end de 300 kr siden vi flyttede hjemmefra.

Ja 2 børn og begge på SU, lige flyttet hjemmefra? det lyder lidt søgt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zoxa
For 5 timer siden, libria skrev:

Nej, det handler jo om hvor meget I har haft i samlet indkomst (SU, indtjening, SU lån og børnepenge) , leje udgift og antal børn på et hvert givent tidspunkt osv - men det lyder ikke helt skævt.

Og med al respekt - bolig ydelsen afhænger ikke af hvor mange gange man risikerer at blive slået ned på en weekend

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
libria
For 3 timer siden, oss skrev:

Ja 2 børn og begge på SU, lige flyttet hjemmefra? det lyder lidt søgt.

Nu er det ikke alle der kommer igang med en uddannelse lige efter de flytter hjemmefra. Hvad jeg mente var at vi aldrig, selv ikke lige efter vi var flyttet hjemmefra, har fået mere end 300 kr i boligtilskud.

og nej vi havde ikke 2 børn og var på Su og lige flyttet hjemmefra. Vi flyttede hjemmefra, arbejdede i 10 år, fik to børn i mellemtiden, og begyndte derefter at studerer, hvor vi så boede i en lejlighed med 3 værelser. Er det forklaring nok?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
libria
For 4 minutter siden, Zoxa skrev:

Nej, det handler jo om hvor meget I har haft i samlet indkomst (SU, indtjening, SU lån og børnepenge) , leje udgift og antal børn på et hvert givent tidspunkt osv - men det lyder ikke helt skævt.

Og med al respekt - bolig ydelsen afhænger ikke af hvor mange gange man risikerer at blive slået ned på en weekend

Nej den hænger ikke sammen med hvor mange gange man bliver slået ned. Jeg er bare stadig chokeret over at man kan kræve 9000 kr for en lejlighed i sådan et kvarter., Det er nok derfor jeg nævnede det ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zoxa
For 2 minutter siden, libria skrev:

Nej den hænger ikke sammen med hvor mange gange man bliver slået ned. Jeg er bare stadig chokeret over at man kan kræve 9000 kr for en lejlighed i sådan et kvarter., Det er nok derfor jeg nævnede det ;)

Muligheden for kriminalitet hænger jo heller ikke sammen med husleje - bare spørg Mjølner parken eller Gadehave Gaard

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
libria
For 1 minut siden, Zoxa skrev:

Muligheden for kriminalitet hænger jo heller ikke sammen med husleje - bare spørg Mjølner parken eller Gadehave Gaard

Nej ikke når man bor almennyttigt i Danmark. Så hænger den i hvert fald ikke sammen på den måde. Vi betalte 8000 for en lejlighed i Vollsmose for 9 år siden. Ufatteligt frækt at kræve det, når politiet nægter at komme, og brandvæsnet heller ikke tør komme, og der er pyromaner på spil hver dag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites