Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

dewey

H. C. Ørsted Gymnasiet har forbudt alle former for religiøse ritualer.

Recommended Posts

Cody
For 2 timer siden, ThomasSneum skrev:

Jeg er med på at det er lederens/nærdemokratiets valg at træffe. (Vi skal for guds skyld ikke have en lov omkring det)
Jeg er også med på at nærdemokratiet så kan ændre denne beslutning igen. Det må eleverne så forsøge, hvis de ønsker det. :)

Hvad er der galt med at lovgive på området ? Så slipper vi for at forskelsbehandle nogen !:gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 2 minutter siden, Zoxa skrev:

Hvis du her tillægger at jeg skriver eller antyder at jeg mener at islam kritikken er "stukket" af som i for voldsom, vil jeg gerne rette dig.

Jeg skriver at Islam kritikken er eskaleret, men jeg mener bestemt ikke at den hverken er voldsom eller grov. Jeg mener at den er fuldt ud berettiget

Det var jeg aldrig i tvivl om at du mente. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
Lige nu, Cody skrev:

Hvad er der galt med at lovgive på området ? Så slipper vi for at forskelsbehandle nogen !:gruble:

Fordi jeg mener det skal være tilladt på de skoler hvor man ser et behov. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cody
For 1 minut siden, ThomasSneum skrev:

Fordi jeg mener det skal være tilladt på de skoler hvor man ser et behov. 

Og lige netop derfor skal der lovgives, så muslimer der ikke føler behovet, lige pludselig bliver tvunget til at have behovet af sine mere troende medstuderende....

Du bør have in mente at kun hos muslimer er det den mest troende der har magten...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
1 time siden, Cody skrev:

Og lige netop derfor skal der lovgives, så muslimer der ikke føler behovet, lige pludselig bliver tvunget til at have behovet af sine mere troende medstuderende....

Du bør have in mente at kun hos muslimer er det den mest troende der har magten...

Hmm. nej, sådan fungerer det jo ikke. 

Vi har alle dage kendt til mobning/gruppepres og det skal man have nultollerence overfor. Disse udfordringer er bestemt ikke set kun hos muslimer. Den kan og skal dog løses efter bedste evne, lokalt og ikke igennem en eller anden fælles lov som rammer alt og alligevel ingen. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cody
For 2 timer siden, ThomasSneum skrev:

Hmm. nej, sådan fungerer det jo ikke. 

Vi har alle dage kendt til mobning/gruppepres og det skal man have nultollerence overfor. Disse udfordringer er bestemt ikke set kun hos muslimer. Den kan og skal dog løses efter bedste evne, lokalt og ikke igennem en eller anden fælles lov som rammer alt og alligevel ingen. 

Mobning og gruppepres ifht. religionsdykelse er ret nyt for mig og nultolerance overfor muslimer tror du vel knap nok selv på...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zoxa
For 17 timer siden, Cody skrev:

Mobning og gruppepres ifht. religionsdykelse er ret nyt for mi

Det mener jeg findes inden for alle fanatisk religiøse grupper som sætter religiøse dogmer højere end den personlige valgfrihed.

Det gælder også inden for katolicismen, hvad vi her i Europa burde kende alt til set i historisk perspektiv, jødedommen og her hjemme og i dag, fks inden for Jehovas Vidner og andre frikirker

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 17 timer siden, Cody skrev:

Mobning og gruppepres ifht. religionsdykelse er ret nyt for mig 

Really? Var det ikke lige præcist det du plæderede imod før?

Pres til at gå med tørklæde.
Pres for ikke at drikke alkohol.
ect... 

Eller mener du.. det har du ikke hørt om, omkring alle andre relligioner, end lige islam?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cody
On 17. marts 2017 at 10:18, ThomasSneum skrev:

Really? Var det ikke lige præcist det du plæderede imod før?

Pres til at gå med tørklæde.
Pres for ikke at drikke alkohol.
ect... 

Eller mener du.. det har du ikke hørt om, omkring alle andre relligioner, end lige islam?

Det er nyt for mig at det sker på skoler og gymnasier og da samlingspunktet er bederum er det vel åbenlyst at forbyde al religiøsitet på off. uddannelsessteder og det passer jo fint med din egen mening om nultolerance....

At de mobber hinanden udenfor skoletiden kan vi alligevel ikke gøre noget ved...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cody
On 17. marts 2017 at 10:05, Zoxa skrev:

Det mener jeg findes inden for alle fanatisk religiøse grupper som sætter religiøse dogmer højere end den personlige valgfrihed.

Det gælder også inden for katolicismen, hvad vi her i Europa burde kende alt til set i historisk perspektiv, jødedommen og her hjemme og i dag, fks inden for Jehovas Vidner og andre frikirker

Den eneste form for gruppepres jeg kender til er blandt muslimer, jeg har ikke hørt om det indenfor andre religioner...

Hizb Ut Tahrir's patruljer på Nørrebro er det første jeg tænker på og dernæst muslimske taxachauffører der jagter bortløbne voldsramte hustruer...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites