Millaaaah

Lægesekretærelever 2017

Recommended Posts

Anna-Sofie
For 9 timer siden, Millaaaah skrev:

Ja, jeg havde en lidt flad følelse efterhånden - mest fordi at jeg var skuffet over mig selv, men jeg havde heldigvis en kontorelevplads at falde tilbage på, hvis jeg heller ikke kom ind denne gang, så jeg tog det lidt lettere end de 2 andre gange. 

Hehe ja, man kan hurtigt gå lidt i panik, når man samtidig er mega nervøs. 

Jeg er også på den gamle ordning :) hvilken baggrund har du da, siden det var sidste år du kunne søge?

Ja, jeg er mega lettet. Og gik nok lidt i choktilstand da de ringede, for jeg havde ikke i min vildeste fantasi turde håbe på det

Forstår godt din choktilstand, jeg oplevede også en snert af den :-) Det var helt ved siden af at de ringede så hurtigt. Jeg var jo ikke engang nået hjem! Men jeg har nok været en af de sidste til samtale :-) 

Jeg har en HG fra 2012 eller 2013 og har læst at jeg skulle have noget oveni, hvis jeg ville søge næste år :-( Så jeg føler mig heldig :-D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Millaaaah
On 25/3/2017 at 06:31, Anna-Sofie skrev:

Forstår godt din choktilstand, jeg oplevede også en snert af den :-) Det var helt ved siden af at de ringede så hurtigt. Jeg var jo ikke engang nået hjem! Men jeg har nok været en af de sidste til samtale :-) 

Jeg har en HG fra 2012 eller 2013 og har læst at jeg skulle have noget oveni, hvis jeg ville søge næste år :-( Så jeg føler mig heldig :-D

Ja, man forventer ikke at de ringer så kort tid efter, men det er bare fedt :D 

når okay, det har jeg slet ikke hørt om. Min HG er fra 2015, lige inden den nye reform trådte i kraft. - så den vil nok også blive forældet, så det er da også heldigt for mig så :D

Har du egentlig taget Diagnoselatin?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anna-Sofie

Det har jeg i hvert fald fået at vide af en studievejleder, men om det passer er svært at sige. Jeg synes der er en del forvirring om alt det nye.. 

Ja, jeg tog diagnoselatin samtidig med min HG, så det er lidt rustent - men jeg har det da :-) Hvad med dig?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Millaaaah
For 10 minutter siden, Anna-Sofie skrev:

Det har jeg i hvert fald fået at vide af en studievejleder, men om det passer er svært at sige. Jeg synes der er en del forvirring om alt det nye.. 

Ja, jeg tog diagnoselatin samtidig med min HG, så det er lidt rustent - men jeg har det da :-) Hvad med dig?

Ja, der er rigtig meget forvirring. Og arbejdsgiverne kan heller ikke selv finde ud af de nye regler, så det kører bare. Men så vidt jeg ved, så er vi i hvert fald kvalificeret til at komme ind i år, og det er det vigtigste :D 

Jeg har ikke taget diagnoselatin endnu, men jeg regner med at tage det her henover sommeren :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anna-Sofie

Er du så blevet opfordret til at tage diagnoselatin af ansættelsesudvalget eller er det af egen fri vilje? :P Jeg er ikke klar over hvor højt de vægter det..

Uhhh hvor jeg glæder mig til at få den mail fra Christina en af dagene. Nu vil man godt lige have lidt på skrift og så meget info som muligt! Har du hørt noget om arbejdstider osv. ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Millaaaah
For 20 minutter siden, Anna-Sofie skrev:

Er du så blevet opfordret til at tage diagnoselatin af ansættelsesudvalget eller er det af egen fri vilje? :P Jeg er ikke klar over hvor højt de vægter det..

Uhhh hvor jeg glæder mig til at få den mail fra Christina en af dagene. Nu vil man godt lige have lidt på skrift og så meget info som muligt! Har du hørt noget om arbejdstider osv. ?

Jeg kan huske til første samtale (2015), der opfordrede de kraftigt til at jeg skulle tage kurset. Sidste år og i år har jeg skrevet i min ansøgning at jeg ville tage det, og så har de intet nævnt til samtalerne. Jeg kan huske at de de tidligere har opfordret til det i stillingsoplsaget også, men jeg kan bare ikke huske om det også stod der i år. For førhen fik man ellers også kurset under uddannelsen, men det er blevet afskaffet nu, så jeg ved faktisk ikke hvor meget de lægger i det mere så. 

Ja, jeg kan dårligt huske hvad Susanne sagde til mig i telefonen, så jeg venter selv spændt på "dokumentation" for at jeg faktisk har fået en plads :D haha

Nej, det har jeg ikke. Men jeg tror det højst sandsynligt er noget 8-15:30 (+-). Og så alt efter hvilken afdeling man kommer på i praktikken :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anna-Sofie

Det bliver spændende at se, hvor meget vi rent faktisk skal bruge det i praksis. Jeg forventer egentlig, at det er en del, så det kan være jeg skal have mit støvet af igen :-)

Jeg tror vi får en mail en af dagene i retning af "tillykke med ansættelsen", og så går der op til flere måneder før vi får kontrakter, fordi handelsskolen for det første ikke er super hurtige og for det andet skal tjekke hvorvidt vi er kvalificerede til at tage uddannelsen.. :-)

Uhhh jeg ville jo være lykkelig, hvis vi først skulle møde kl. 8! I Odense tror jeg, det er 7:30, så det er jeg egentlig bare gået ud fra :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Millaaaah
For 5 minutter siden, Anna-Sofie skrev:

Det bliver spændende at se, hvor meget vi rent faktisk skal bruge det i praksis. Jeg forventer egentlig, at det er en del, så det kan være jeg skal have mit støvet af igen :-)

Jeg tror vi får en mail en af dagene i retning af "tillykke med ansættelsen", og så går der op til flere måneder før vi får kontrakter, fordi handelsskolen for det første ikke er super hurtige og for det andet skal tjekke hvorvidt vi er kvalificerede til at tage uddannelsen.. :-)

Uhhh jeg ville jo være lykkelig, hvis vi først skulle møde kl. 8! I Odense tror jeg, det er 7:30, så det er jeg egentlig bare gået ud fra :-)

Ja, det tror jeg også. Så for ens egen skyld, og for at få lidt point i bogen, er det nok bedst hvis man tager det, så man kan huske det ved start :D 

Ja, det har du nok ret i. Så kan man rigtig gå og frygte om éns HG så er god nok, eller om den er forældet, med alle de kringlede regler. 

Nu må du ikke hænge mig op på det :D det er bare et gæt, da jeg selv har disse arbejdstider pt på et andet hospital, som kontormedhjælper. 

Men hvor lang transporttid har du fra dig til Slagelse/Næstved? Der må da være lidt, hvis du kom fra Fyn :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anna-Sofie

Jeg har 50 minutter til Slagelse, en time til Ringsted og fem kvarter til Næstved, så værre er det heller ikke :-) Men hvert minut tæller jo om morgenen ;-) Ha ha. Jeg kan heldigvis trække 20 minutter fra transporttiden når jeg overnatter hos kæresten, og det er ret tit :-)

Lækkert for dig, du arbejder på sygehus i forvejen :-) Det tænker jeg kommer dig til gode når vi når lidt længere hen i forløbet ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kris123

Hey alle :-)

Jeg er også blevet kaldt til informationsmøde i Region H - ved i hvad mødet går ud på? Og skal vi forvente en stavetest der, eller kommer den først senere? :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind