trinetrunten

Dårlige erfaringer med nethandel

Recommended Posts

trinetrunten

Nej, hvor jeg ved at godt og grundigt træt af at blive snydt, når jeg handler på nettet.

Det handler ikke om fup-butikker, men om at modtage ødelagte / defekte varer.

Købte en glas lanterne den anden dag. Pakken blev leveret med GLS, som jeg har rigtig god erfaring med, og kassen var hel og fin, og varen var forsvarligt emballeret med formstøbt flamingo i top og bund og flamingofyld rundt om. Alligevel var den ene glasside smadret. Jeg undrer mig virkelig over, at det kunne lade sig gøre. 

Jeg klagede både til GLS, selv om jeg gjorde opmærksom på, at jeg ikke troede at det handlede om en transportskade og til webshoppen, hvor jeg havde købt lanternen. Mærkeligt nok påtog GLS sig skylden for skaden - men pænt af dem!!! - og jeg fik mine penge retur. Dog uden fragtomkostningen - det var bare ærgerligt med den. Butikken havde ikke flere lanterner - skulle ellers have brugt den til gave.

I dag modtog jeg otte Cinas Noble spisebordsstole købt på Bilka.dk. Kasserne var hærgede, møgbeskidte og fugtige, så tapen var gået af flere stedet og efterlod huller i kasserne, så stolene indeni var også beskidte og fugtige.

Derudover var der produktionsfejl på to sæt stoleben og de var ikke ordentligt pudsede og havde en del klatter af indtørret lim. To ud af otte - ikke særligt imponerende.

Hvad mon der er blevet af god service, faglig stolthed og det at være sit arbejde bekendt? Det lader mere til, at går den så går den.

Eller har jeg bare været uheldig? Hvad er din erfaring?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
enlightenment

Jeg har oplevet lidt af hvert, da jeg handler meget på nettet og sælger også selv via nettet. Nu beskriver du to eksempler, men jeg kender ikke hvor mange succeseksempler du har haft, så vi kan sige noget generelt om du har været uheldig eller ej, men ja, jeg er enig, det er rigtig ærgeligt når det sker. Jeg bruger selv den regl at alt der har stor risiko for at gå i stykker undervejs køber jeg ikke over nettet. Nu er det ikke for at lave den helt store analyse ud af hvorfor ting sker i vores liv og hvorfor de ikke sker, men prøv at læse rhonda byrne - power, ifølge hendes teori tiltrækker du det du selv er. Du er din energi. Det der sker for dig i dit liv er bare en afsplejling af din energi. Og den energi du har, afspejles af om du fx hjælper andre mennesker, er der for dig selv, din krop osv, passer på dig selv som du passer på andre mennesker, så bringer du positive ting ind i dit liv af sig selv, hvor meditation bl.a. også kan hjælpe det lidt på vej :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
trinetrunten

Så du mener altså, at min "dårlige" opførsel kommer tifold tilbage. Ahhh, den holder altså ikke i byretten ;-)

Jeg er perfektionist, ærlig, pligtopfyldende og ærekær i forhold til min profession, så det ...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
SweetVanilla
For 3 timer siden, enlightenment skrev:

Jeg har oplevet lidt af hvert, da jeg handler meget på nettet og sælger også selv via nettet. Nu beskriver du to eksempler, men jeg kender ikke hvor mange succeseksempler du har haft, så vi kan sige noget generelt om du har været uheldig eller ej, men ja, jeg er enig, det er rigtig ærgeligt når det sker. Jeg bruger selv den regl at alt der har stor risiko for at gå i stykker undervejs køber jeg ikke over nettet. Nu er det ikke for at lave den helt store analyse ud af hvorfor ting sker i vores liv og hvorfor de ikke sker, men prøv at læse rhonda byrne - power, ifølge hendes teori tiltrækker du det du selv er. Du er din energi. Det der sker for dig i dit liv er bare en afsplejling af din energi. Og den energi du har, afspejles af om du fx hjælper andre mennesker, er der for dig selv, din krop osv, passer på dig selv som du passer på andre mennesker, så bringer du positive ting ind i dit liv af sig selv, hvor meditation bl.a. også kan hjælpe det lidt på vej :-)

Aarhh - så du mener at hvis TS havde dyrket meditation, så ville hun have større succes med nethandel? default_blink.png

Peace out.....eller hvad man nu lige skal sige til det........ ☮

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
enlightenment

Meditation er blot en af tingene. Så er der alle de andre også, hvor vi får tilbage hvad vi giver i livet. Men helt ok, hvis det ikke giver mening, jeg er ny herinde, så ville blot høre hvor folk stod i forhold til livsopfattelser og om i snakker meget jordnære ting eller man godt må lave en kobling til det samlede hele som alle ting er en del af :-)

M

Redigeret af enlightenment

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
SweetVanilla
For 14 minutter siden, enlightenment skrev:

Meditation er blot en af tingene. Så er der alle de andre også, hvor vi får tilbage hvad vi giver i livet. Men helt ok, hvis det ikke giver mening, jeg er ny herinde, så ville blot høre hvor folk stod i forhold til livsopfattelser og om i snakker meget jordnære ting eller man godt må lave en kobling til det samlede hele som alle ting er en del af :-)

Min undren lå mere i at denne tråd ligger i Mode, stil og shopping :D

Jeg tænker sagtens at du kunne oprette en tråd omkring emnet, men vil nok foreslå dig at smide den i Liv og Sjæl eller et andet sted.

Og velkommen til i øvrigt:wave:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MortenJ
For 10 timer siden, SweetVanilla skrev:

Min undren lå mere i at denne tråd ligger i Mode, stil og shopping :D

Shopping. Det bliver nok svært at ramme bedre.

Det der med beskidte kasser er Dansk Supermarked rigtig gode til - det er ikke kun Bilka. De køber ind i østen både halve og hele år i forvejen for at få det så billigt som muligt, så efter det er produceret står det på lager og skal transporteres med container til Danmark. Det bliver ikke gjort rent. Så det der snavs du finder på deres store papkasser kan være alt muligt, men det er klamt ja. Har dog ikke oplevet det er kommet ind i kasserne før, men det undrer mig ikke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
enlightenment

Tak :-)

Så slet ikke at tråden lå i shopping kategorien, men ja, det er da klart at hvis en person spørger om noget shoppingrelateret, så er det vist ikke lige buddisme personen ønsker at snakke om :) tak for det :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

Ha ha buddisme for bedre nethandel , det er sgu syret 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
EmmaL95

Jeg har aldrig haft nogle problemer når jeg har handlet på nettet, det skal så også lige siges at det for det meste er tøj, og ikke skrøbelige sager. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind