Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

stig6499

E-sport

Recommended Posts

stig6499

E-sport er når en samling computerspilnørder sidder og spiller , det kalder man en sport , pis mig i øret , ens kondition ryger op i uhørte højder , når man sidder og spiller computerspil , pis mig i øret ,hvad mener i er det i orden at kalde E-sport en sport ? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Skak er en sport i mange lande og anerkendt af IOC , så præcis hvorfor mener du sport skal være fysisk udfordrende?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 2 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

Skak er en sport i mange lande og anerkendt af IOC , så præcis hvorfor mener du sport skal være fysisk udfordrende?

er det ikke hele ideen  med sport , springe højest , løbe hurtigst , slå modstanderen til plukfisk , ligesom i det gamle Grækenland i arenaren , jeg er doppelmoralsk med hensyn til det med sport , uhaa det er så uhyggelig sundt , og så hele den syge idet med at komme i form , dyrk sport og du lever evigt , undskyld jeg er i det negative hjørne i dag 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
Lige nu, stig6499 skrev:

er det ikke hele ideen  med sport , springe højest , løbe hurtigst , slå modstanderen til plukfisk , ligesom i det gamle Grækenland i arenaren , jeg er doppelmoralsk med hensyn til det med sport , uhaa det er så uhyggelig sundt , og så hele den syge idet med at komme i form , dyrk sport og du lever evigt , undskyld jeg er i det negative hjørne i dag 

ideén?   Hvis man går i stå, så er det ikke nogen idé mere.

Det er ikke dobbeltmoralsk, det er bare snævertsynet, for når man ikke kan se ud over de nye områder, som åbnes, og ikke vil kalde det sport, så må man tage skyklapperne af og se efter.

For mange år siden, synes ingen kvinderne skulle arbejde eller være chef? Det er der vist mange som har lært at forstå at sådan fungerer de nu.

Sex var engang noget som 2 personer talte om eller små lukkede grupper, nu skal du bare hoppe over i en anden sektion her på forum, så kan du se hvordan de nu fjoller rundt og gerne vil vise alt muligt helt uden at skamme sig.

Anno 2100. Så er vi på til nye tider, (E)-sport er kun en del af det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 2 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

ideén?   Hvis man går i stå, så er det ikke nogen idé mere.

Det er ikke dobbeltmoralsk, det er bare snævertsynet, for når man ikke kan se ud over de nye områder, som åbnes, og ikke vil kalde det sport, så må man tage skyklapperne af og se efter.

For mange år siden, synes ingen kvinderne skulle arbejde eller være chef? Det er der vist mange som har lært at forstå at sådan fungerer de nu.

Sex var engang noget som 2 personer talte om eller små lukkede grupper, nu skal du bare hoppe over i en anden sektion her på forum, så kan du se hvordan de nu fjoller rundt og gerne vil vise alt muligt helt uden at skamme sig.

Anno 2100. Så er vi på til nye tider, (E)-sport er kun en del af det.

Ja nye tider , som jeg har skrevet før , jeg var ikke født i 1950erne , men hvor blev 1950erne af , ja vi mænd bliver overhalet af kvinder , de får bedre uddannelse , de får bedre arbejde osv , vi skal være glad for hvis de overhovedet gider os mænd , nu vil jeg høre nået Agnetha fältskog og komme i bedre humør og lade vær med at være en sur halvgammel mand 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lover-moses
For 15 timer siden, stig6499 skrev:

E-sport er når en samling computerspilnørder sidder og spiller , det kalder man en sport , pis mig i øret , ens kondition ryger op i uhørte højder , når man sidder og spiller computerspil , pis mig i øret ,hvad mener i er det i orden at kalde E-sport en sport ? 

Ja jeg synes i allerhøjeste grad at det er i orden. Sport er ikke nødvendigvis fysisk udfoldelse. For at komme til det niveau som Astralis er kommet til, hvor de kan leve af det, har det kostet mange timer bag skærmen for at øve sig i spillets bevægelser, men også væk fra skærmen hvor man planlægger og indøver taktik og sammenhold/samarbejde.

Og kig på alle dem der deltager i Esport, det er ikke små bumsede fedlinge der lever af chips og sodavand, har gennemsigtig hud og ikke kan løfte mere end en blyant. Det kræver faktisk en god form at klare sig godt, da det bla. styrker udholdenhed og skærper reflekserne. Det samme gjorde sige gældende for motorsport. Det startede også med at være halvfede mænd med pengene i orden, men efterhånden som bilerne blev hurtigere, blev man nødt til at træne kroppen for at følge med. Det er faktisk ikke ret mange år siden, mener jeg, at fysisk træning i NASCAR i USA, ikke var noget man gik SÅ meget op i, men tiden har ændret sig.

Det er ganske nyt, set i forhold til de gængse sportsgrene, men det er kommet for at blive, og det bliver kun større. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zoxa
For 16 timer siden, stig6499 skrev:

ok - bare kald mig nørd så :-) I en halvmoden alder af 45 :-)

Og hvis du vidste hvad det kræver af forberedelse på et 3 timers tur med "vennerne" tror jeg også at du ville kalde det sport.

Og tro mig eller ej, det kræver faktisk en ret god kondi.

Den der halv/hel tykke teenager som drikker cola og æder chips og pizza hele natten i mors kælder kan du glemme alt om.

For at jeg kan holde til arena kampe eller raids på højt plan forudsætter det  at jeg minimum laver cardio træning  en ½ t  efter fulgt af styrke træning 1 time hver anden morgen.

Det forudsætter også at jeg passer min søvn og spiser temmelig sundt og nul alkohol og sukker.

Dertil kommer hold og makker træningen på Pc'en (det er jo lige som der det foregår) men det kan du først når du har nået level og skills.

I min rigtig intense periode stod den på morgen træning (fysisk) 2-3 timers alm gaming, pause på 2-3 timer (huslige ting, lur mm) gerne en ½ time ned og svømme eller gå tur, opvarmnings træning og kamp fra ca 18 til 23.

Det program orker jeg helt ærligt ikke mere, men det er hvad det forudsætter at spille på højt niveau

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bellboy
For 10 timer siden, Zoxa skrev:

ok - bare kald mig nørd så :-) I en halvmoden alder af 45 :-)

Og hvis du vidste hvad det kræver af forberedelse på et 3 timers tur med "vennerne" tror jeg også at du ville kalde det sport.

Og tro mig eller ej, det kræver faktisk en ret god kondi.

Den der halv/hel tykke teenager som drikker cola og æder chips og pizza hele natten i mors kælder kan du glemme alt om.

For at jeg kan holde til arena kampe eller raids på højt plan forudsætter det  at jeg minimum laver cardio træning  en ½ t  efter fulgt af styrke træning 1 time hver anden morgen.

Det forudsætter også at jeg passer min søvn og spiser temmelig sundt og nul alkohol og sukker.

Dertil kommer hold og makker træningen på Pc'en (det er jo lige som der det foregår) men det kan du først når du har nået level og skills.

I min rigtig intense periode stod den på morgen træning (fysisk) 2-3 timers alm gaming, pause på 2-3 timer (huslige ting, lur mm) gerne en ½ time ned og svømme eller gå tur, opvarmnings træning og kamp fra ca 18 til 23.

Det program orker jeg helt ærligt ikke mere, men det er hvad det forudsætter at spille på højt niveau

Det er da fuldstændigt ligegyldigt hvor meget forberedelse det kræver. Det gør det altså ikke til e sport. Det er og bliver et spil, og det samme gælder skak. Computer spil og brætspil. Sport er fysisk udfoldelser og konkurrencer. Det er fuldstændigt tåbeligt at kalde det for sport og jer for sportsudøvere bare fordi i åbenbart har selvværdsproblemer og vil bruge et pc spil til at hæve jer.

Kalder i så også jer selv for atleter:-) For det kunne godt være en seriøs kandidat til det mest patetiske nogensinde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tudsegoej
For 1 time siden, Bellboy skrev:

Det er da fuldstændigt ligegyldigt hvor meget forberedelse det kræver. Det gør det altså ikke til e sport. Det er og bliver et spil, og det samme gælder skak. Computer spil og brætspil. Sport er fysisk udfoldelser og konkurrencer. Det er fuldstændigt tåbeligt at kalde det for sport og jer for sportsudøvere bare fordi i åbenbart har selvværdsproblemer og vil bruge et pc spil til at hæve jer.

Kalder i så også jer selv for atleter:-) For det kunne godt være en seriøs kandidat til det mest patetiske nogensinde.

Det kan være alt sport bliver sådan I fremtiden - altså styret fra en computer. Så kommer der hellere ikke så mange sportsskader :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 12 timer siden, Bellboy skrev:

Er uvidenhed ikke problemet her?  Du lyder til at tale om sport, når emnet er E-sport?  Du kan dårligt se forskellen, så er det klart du synes det er forkert.

Så lær lidt om det og vend tilbage, når du kan forskellen på sport og E-sport.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites