Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

MY8915

Jeg har brug for hjælp

Recommended Posts

MY8915

Sagen er den ... Jeg er næsten lige blevet fyret fra mit arbejde. Jeg arbejdede på et plejehjem i 9 år, men blev fyret pga noget ret personligt. Ikke pga tyveri, sygdom, dårlig opførelse og hvad der nu ellers er. Jeg er nu gået sygemeldt i nogle måneder og nu kan jeg ikke gå hjemme mere. Jeg har tanker om at starte som hjælper i en børnehave. For jeg ved virkelig ikke hvad jeg ellers skulle lave!! Og så kan jeg godt lide børn :-) Jeg har selv en søn på 1,5år. Men tager de en som mig ??? Altså en ikke uddannet... Jeg uddannet social&sundhedshjælper, men det har jo ikke rigtig noget med pædogog af gøre. Skal jeg skrive en ansøgning og fise rundt i kvarteret og smide en ansøgning ind hos de forskellige? Ringer jeg først til dem og spørg om de mangler og derefter komme ned med en ansøgning? Hvad ville i gøre? Og... Jeg har sgu aldrig skrevet en ansøgning før. Hvad skriver man? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MortenJ

Du kunne starte med at tage på jobcentret, de kan give dig svar på alle dine spørgsmål, pege dig i retning af ledige stillinger og hjælpe med ansøgning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MY8915

Hvor er det dejligt at vide! Tak for dit svar! Jeg er helt ny i det her, aner jo nærmest ikke hvad jobcenter kan tilbyde en. Har altid haft opfattelse af at jobcenteret er nogen der er "efter dig", på den dårlige måde altså. Jeg vil ringe til jobcenteret og få et møde hos dem. Fra hjertet tak!! 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MortenJ
For 51 minutter siden, MY8915 skrev:

Hvor er det dejligt at vide! Tak for dit svar! Jeg er helt ny i det her, aner jo nærmest ikke hvad jobcenter kan tilbyde en. Har altid haft opfattelse af at jobcenteret er nogen der er "efter dig", på den dårlige måde altså. Jeg vil ringe til jobcenteret og få et møde hos dem. Fra hjertet tak!! 

Det er desværre det billede mange har af dem, men de kan faktisk meget mere. Vi hører kun alle de dårlige historier i medierne, specielt aktivering. Har heldigvis aldrig selv været forbi, men et råd jeg fik fra en kammerat som ikke kunne finde job efter han var færdig med studie, var at tage på Jobcentret. Universiteterne lever i deres egen lille boble hvor alt bare er perfekt når man er færdiguddannet, men sådan er det så ikke og Jobcentret har oftere en langt bedre fornemmelse af hvad der er af muligheder for f.eks. midlertidige jobs end uddannelsesinstitutionerne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac

På jobcentret her i kommunen er der en stor skærm, hvor ledige jobs annonceres.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kirstine.12

Det ene udelukker ikke det andet. Jeg ville satse på begge. Sende en uopfordret ansøgning, (kan evt.  læres på nettet eller biblioteket). Og så komme forbi personligt og følge op på den i institutionerne. Så kan man også se dem indefra. Eventuelt tilbyde gratis hjælpe et stykke tid for at de kan se hvor sød du er mod børnene.

Der er stor konkurrence og alle kneb gælder, og det gælder om at skille sig ud fra konkurrenterne....;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites