Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Helle H

Stalking!

Recommended Posts

Helle H

Her er et spørgsmål om hvad I andre mener om "STALKING"?

Der har her i eftermiddag (28-10-2016) været et punkt oppe at vende i vores FOLKETING an. STALKING. (forfølgelse af et andet menneske).

Hvordan definerer I andre begrebet "STALKING" og hvad mener I at der fra myndighedernes/politiets side bør gøre når noget sodant bliver anmeldt af et offer for stalking?

Jeg personligt mener at der skal/bør SLÅS meget hårdt ned på det!

Selvfølgeligt er der  jo også hvad man vel kan kalde en mildere form for STALLKING, fx. når/hvis een bestemt debattør ved stort seet hvert indlæg/hver kommentar fra fx. MIG kommer ind med nedladne kommentarer, men her har vi/jeg jo så muligheden for at anmelde/klage til Jubii,s moderatorer og måske på den måde få det stoppet, men ude i det pulserende liv er der jo ikke nogen moderatorer der kan gribe ind, så hvad mener I at der må gøres?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MortenJ
For 1 time siden, Helle H skrev:

når een bestemt debattør ved stort seet hvert indlæg/hver kommentar fra fx. MIG kommer ind med nedladne kommentarer

Har du overvejet muligheden for at dine holdninger og måden du præsenterer dem på kunne virke stødende på andre?

Som eksempel denne tråd, hvor du indirekte beskylder dine med-debattører for at bryde loven, om ikke andet den måde du mener den bør tolkes på, ved at debattere på debatforum, hvor det er muligt at følge andre brugere således at man får en notifikation når de skriver noget?

Der er moderatorer i det virkelige liv, de kan kontaktes på telefon 1-1-4.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helle H
Lige nu, MortenJ skrev:

Har du overvejet muligheden for at dine holdninger og måden du præsenterer dem på kunne virke stødende på andre?

Som eksempel denne tråd, hvor du indirekte beskylder dine med-debattører for at bryde loven, om ikke andet den måde du mener den bør tolkes på, ved at debattere på debatforum, hvor det er muligt at følge andre brugere således at man får en notifikation når de skriver noget?

Der er moderatorer i det virkelige liv, de kan kontaktes på telefon 1-1-4.

Ja selvfølgeligt har jeg det, men jeg har ikke set at jeg skal pakke mine meninger/kommentarer ind i vat og bomuld, kun at jeg skal tale i er ordentligt sprog og det mener jeg at jeg altid gør.

Jeg har oven i købet flere gange/steder oplyst at JEG er politisk "MØRKE-BLÅ" så mine meninger kan vel ikke komme bag på dem der læser hvad jeg med/ifl. den politiske overbevisning skriver/mener.

Jeg håber at du her forstår det!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 8 minutter siden, MortenJ skrev:

Er det en grund til at komme med nedladende kommentarer?

Problemet er jo, hvad der virker stødende på den ene, slet ikke virker stødende på en/den anden, det afhænger jo altid af, hvordan man opfatter en kommentar/holdning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MortenJ
For 1 minut siden, Helle H skrev:

Ja selvfølgeligt har jeg det, men jeg har ikke set at jeg skal pakke mine meninger/kommentarer ind i vat og bomuld

Så forstår jeg bare ikke kommentaren i trådens første indlæg, hvor du tydeligt melder ud at du er utilfreds med en adfærd som du godt ved du inviterer til. Det svarer til at en politiker bliver vred over at blive modsagt. Når man offentligt meddeler sin holdning, må man forvente at nogen mener noget andet og vil sørge for at man får det af vide. Kan man virkelig blive sur over det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MortenJ
For 6 minutter siden, dewey skrev:

Er det en grund til at komme med nedladende kommentarer?

Nej.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helle H
For 2 minutter siden, MortenJ skrev:

Så forstår jeg bare ikke kommentaren i trådens første indlæg, hvor du tydeligt melder ud at du er utilfreds med en adfærd som du godt ved du inviterer til. Det svarer til at en politiker bliver vred over at blive modsagt. Når man offentligt meddeler sin holdning, må man forvente at nogen mener noget andet og vil sørge for at man får det af vide. Kan man virkelig blive sur over det?

Jeg er (mig bekendt) IKKE inviteret til noget!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 2 minutter siden, MortenJ skrev:

Der er jo forskellige måder at svare på, det er nu engang tonen, der gør musikken.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy

Problemet her synes at være, at en masse svar af "visse personer" opfattes som et personligt angreb. F.eks. at skrive at man bestræber sig på at smide så få madvarer ud som muligt. Hvis jeg nu skriver, at jeg gerne lapper og stopper mit tøj, så er det sikkert også FORFØLGELSE med VERSALER og fed skrift! Der findes et fint navn for den følelse. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zoxa

Juridisk ser jeg ikke det store problem i forhold til mulighederne for at retsforfølge og straffe stalking. 

Jeg ser til gengæld et kæmpe problem i forhold til politiets ageren ved en henvendelse omkring stalking, hvor de reelt nægter fks at tage det til rapport og at de heller ikke følger op på det efterfølgende. Og det uanset hvor alvorlig situationen er for anmelderen eller hvor grove trusler fks kan være.

Jeg ved det desværre af bitter erfaring

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites