Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Helle H

Selvforsvar!

Recommended Posts

Nainen

Jeg syntes det er ok med de regler vi har i dag, selvfølgelig må du forsvare dig selv hvis du blir forsøgt røvet, men du skal bare ikke slå vedkommende ihjel, også selvom vedkommende forsøger at slå dig ihjel. 

Hvis først du har vristet kniven/ pistolen eller osv, fra vedkommende, eller jagtet tyven for porten, så er din selvforsvar stadig ok, men hvis du begynder at slå og sparke tyven efter du har lagt ham i benlås, efter du har bundet og kneblet ham forsvarligt, SÅ er du gået over på hans side og nu er HAN et offer og du vil kunne straffes. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helle H
For 3 minutter siden, Nainen skrev:

Jeg syntes det er ok med de regler vi har i dag, selvfølgelig må du forsvare dig selv hvis du blir forsøgt røvet, men du skal bare ikke slå vedkommende ihjel, også selvom vedkommende forsøger at slå dig ihjel. 

Hvis først du har vristet kniven/ pistolen eller osv, fra vedkommende, eller jagtet tyven for porten, så er din selvforsvar stadig ok, men hvis du begynder at slå og sparke tyven efter du har lagt ham i benlås, efter du har bundet og kneblet ham forsvarligt, SÅ er du gået over på hans side og nu er HAN et offer og du vil kunne straffes. 

MEN jeg/man skal altså vente og se hvad overfald-personen/personerne har med af evntl. våben før man må sætte sig tit op mod den/dem!!!

Kan det ikke MEGET let være forsent? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nainen
For 43 minutter siden, Helle H skrev:

MEN jeg/man skal altså vente og se hvad overfald-personen/personerne har med af evntl. våben før man må sætte sig tit op mod den/dem!!!

Kan det ikke MEGET let være forsent? 

Nej du skal ikke vente, hvis du kan få ukampgjort vedkommende der forsøger at røve dig, så er du i din fulde ret dertil. Når han ligger i benlås, så er det jo ligegyldigt om han har et våben, du har uskadelig gjort ham. 

Hvis vedkommende kommer mod dig med et våben, må du alligevel ikke myrde personen som angriber dig, det er stadig ulovligt, uanset hvor meget han så end forsøger at myrde dig. Men du må gøre dit for at forsvare dig, som fx slå ham i gulvet. Igen hvad kan han bruge sit våben til når han er gået i coma. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helle H
For 10 minutter siden, Nainen skrev:

Nej du skal ikke vente, hvis du kan få ukampgjort vedkommende der forsøger at røve dig, så er du i din fulde ret dertil.

Når han ligger i benlås, så er det jo ligegyldigt om han har et våben, du har uskadelig gjort ham.

Hvis vedkommende kommer mod dig med et våben, må du alligevel ikke myrde personen som angriber dig, det er stadig ulovligt, uanset hvor meget han så end forsøger at myrde dig. Men du må gøre dit for at forsvare dig, som fx slå ham i gulvet. Igen hvad kan han bruge sit våben til når han er gået i coma. 

.1. Og hvordan får en lille spinkel kvinde "ukamp-gjort" een måske flere hjemmerøvere?

2. Hvordan får en lille spinkel kvinde "lagt een eller flere hjemmerøvere i den såkaldte benlås?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nainen
For 1 minut siden, Helle H skrev:

.1. Og hvordan får en lille spinkel kvinde "ukamp-gjort" een måske flere hjemmerøvere?

2. Hvordan får en lille spinkel kvinde "lagt een eller flere hjemmerøvere i den såkaldte benlås?

Begge to kan svares på samme måde... gå til selvforsvar, det er utroligt så nemt det er, når du kender de rette trix, og her er ikke tale om spark i skridtet, nej der er tale om enkelte små drej og buk, og så har du vedkommende. 

Jeg vejer selv -60 kg, og har stået overfor en +80 kg, ja må indrømme at jeg ikke spørger efter vægt, men han var sku tung at danse med. 

Find selv gode eksempler på selvforsvar på YT, der findes mange hvor en lille kineser har givet en stort muskelbund tæsk for alle penegene.

Men hvis du vil være et offer, så er du et offer uanset hvad. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helle H
For 7 minutter siden, Nainen skrev:

Begge to kan svares på samme måde... gå til selvforsvar, det er utroligt så nemt det er, når du kender de rette trix, og her er ikke tale om spark i skridtet, nej der er tale om enkelte små drej og buk, og så har du vedkommende. 

Jeg vejer selv -60 kg, og har stået overfor en +80 kg, ja må indrømme at jeg ikke spørger efter vægt, men han var sku tung at danse med. 

Find selv gode eksempler på selvforsvar på YT, der findes mange hvor en lille kineser har givet en stort muskelbund tæsk for alle penegene.

Men hvis du vil være et offer, så er du et offer uanset hvad. 

Hvilke "trix" er der tale om for fx. en ganske almindelig kvinde midt i 60erne?

fx. een der aldrig har haft brug for at uddanne sig i div. kampsport/selv forsvars sportsgrene?

Og jeg vil absolut IKKE være offer, netop derfor vil jeg forsvare mig med næsten alle midler, men hvis jeg forstår det ret, så skal jeg først tjekke hvilke midler hjemmerøreren/hjemmerøverne har tænkt sig at benytte før jeg må forsvare mig!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nainen

ok... hvis han kommer from mod dig, så tag fat i den hånd han har fremme mod dig, hiv den til dig, drej modsat af hvilken arm han bruger, sving ham over hoften og læg ham ned, de sidste to ting, sker automatisk og her har styrken intet at sige. den første sker fordi du tager hans kraft og styrke og bruger det at han er ude af balance til din fordel. 

Det er nok det nemmeste trix jeg kan forklare på skrift, men når han først ligger ned, så er de fleste mænd ikke så meget værd og så kan du stikke af. 

men lad nu være med at gøre denne øvelse med folk der bare vil hilse med fremstrakt hånd :-) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nainen

Her har du nogle af dem der er svære at forklare på skrift, men lettere at udføre

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helle H
For 3 minutter siden, Nainen skrev:

ok... hvis han kommer from mod dig, så tag fat i den hånd han har fremme mod dig, hiv den til dig, drej modsat af hvilken arm han bruger, sving ham over hoften og læg ham ned, de sidste to ting, sker automatisk og her har styrken intet at sige. den første sker fordi du tager hans kraft og styrke og bruger det at han er ude af balance til din fordel. 

Det er nok det nemmeste trix jeg kan forklare på skrift, men når han først ligger ned, så er de fleste mænd ikke så meget værd og så kan du stikke af. 

men lad nu være med at gøre denne øvelse med folk der bare vil hilse med fremstrakt hånd :-) 

Du mener (hvis jeg forstår dig ret) at en lille spinkel dame/kvinde midt i 60erne nu for at kunne forsvare sig/nedlægge een, evntl. flere hjemmerøvere først skal oplæres i kampsport/selvforsvar!!!!

Det lyder jo "nemt" :mellow:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zoxa

Det er det også, ellers er Kendo et fremragende alternativ

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites