Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Christelk

CPR Nummer

Recommended Posts

Christelk

Hallo ! Når man flytter får man automatisk tilsendt et nyt sundhedskort . Gælder det også for personnummer beviset ? Eller findes de slet ikke mere ? De står jo også altid på sundhedskortet .Hilsen Christelk !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Ja, man får automatisk et nyt sundhedskort. Personnummerbevis skal ikke fornys. De findes, men i og  med at personnummeret er angivet på sundhedskort og kørekort, har de fleste vist bare arkiveret det og benytter det ikke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Christelk
For 55 minutter siden, Maeve skrev:

Ja, man får automatisk et nyt sundhedskort. Personnummerbevis skal ikke fornys. De findes, men i og  med at personnummeret er angivet på sundhedskort og kørekort, har de fleste vist bare arkiveret det og benytter det ikke.

Hallo Maeve ! Mange tak for svaret. Hilsen Christelk !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy
For 10 minutter siden, phantomet skrev:

Personnummerbevis, det har jeg godt nok aldrig hørt om :D

De blev udstedt i 1968 til os, der boede her i landet dengang. Og blev løbende udstedt til folk, efterhånden som de kom til. Det er et lille grønligt stykke papir med personnummer og navn på. Ret indholdsløst. Måske har man droppet det, men det har jeg ikke hørt noget om. Der står også min daværende adresse på det, men det blev ikke genudstedt, når man flyttede. Og jeg har vist ikke haft noget at bruge det til nogensinde. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 49 minutter siden, mgy skrev:

De blev udstedt i 1968 til os, der boede her i landet dengang. Og blev løbende udstedt til folk, efterhånden som de kom til. Det er et lille grønligt stykke papir med personnummer og navn på. Ret indholdsløst. Måske har man droppet det, men det har jeg ikke hørt noget om. Der står også min daværende adresse på det, men det blev ikke genudstedt, når man flyttede. Og jeg har vist ikke haft noget at bruge det til nogensinde. 

Der står noget om det her: http://webarkiv.ft.dk/Samling/19991/spor_sv/S1376.htm

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites